וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף דוב, הכול דוב: מנגו נותח בשל פריצת דיסק

8.5.2014 / 2:16

מנגו הדוב סבל מכאבים עזים שנבעו מפריצת דיסק בגבו. אנשי הספארי ברמת גן החליטו לנתח את הדוב החום השוקל 250 ק"ג, ובהליך שארך 10 שעות נוסרה חוליה שלחצה על חוט השדרה שלו

צילום: באדיבות הספארי ברמת גן, עריכה: מתן חדד

במשך כמה שבועות לא הבינו מטפליו של מנגו, דוב חום סורי בן 19 המתגורר בספארי ברמת גן, מדוע הוא סובל מכאבים המקשים על הליכתו. בעקבות התייעצות שקיימו המטפלים עם צוות המרפאה בספארי, הוחלט להרדים את מנגו - השוקל כ-250 קילוגרמים, ולערוך לו סדרת בדיקות, שבסופן התגלה כי הוא סובל מפריצת דיסק. אמש (רביעי) מנגו עבר בהצלחה ניתוח בגבו שארך כעשר שעות, ובמהלכו ניסרו הרופאים חלק מהחוליה שהכאיבה לו.

עוד בוואלה! חדשות:
חורף במאי: שיטפונות, גשם וסופות ברקים בכל הארץ
יעלון מזהיר: "הקיצוץ - פגיעה אנושה באימונים"
נאנסה ע"י 8 גברים, הושלכה לביוב - ותיענש בהצלפות

ד"ר יגאל הורוביץ, וטרינר הספארי ברמת גן, סיפר כי לאחר שהבחין כי מנגו מתקשה ללכת, הוא החליט להזמין להתייעצות צוות של רופאים מומחים מבית החולים הווטרינרי-אוניברסיטאי של האוניברסיטה העברית בירושלים, בראשות ד"ר מרב שמיר - מומחית לנוירולוגיה ולנוירוכירורגיה. ד"ר הורוביץ הרדים את הדוב, וצוות הספארי העבירו לבית החולים הווטרינרי - שם עבר סדרת בדיקות וצילומים. במהלך הטיפול במנגו התגלתה בעמוד השדרה שלו פריצת דיסק בין חוליות 2 ל-3.

דוב חום סורי בן 19 בספארי ברמת גן לפני ניתוח שישיב לו את יכולת התנועה. רויטרס
מנגו הדוב במהלך הניתוח בגבו/רויטרס

אתמול בבוקר מנגו הדוב הורדם שוב, והפעם לצורך ניתוח ארוך ומורכב – ראשון מסוגו בעולם. הצוות הרפואי נזקק לעזרתם של לא פחות מ-15 מאנשי הספארי כדי להעביר את מנגו אל שולחן הניתוחים. ד"ר ישי קושניר מבית החולים הווטרינרי הרדים את הדוב ולד"ר שמיר המנתחת הצטרפה ד"ר אורית חי. במהלך הניתוח עמלו הרופאים כדי לחשוף את עמוד השדרה של מנגו – הליך שארך כחמש שעות, ולאחר מכן ניסרו חלק מהחוליה שגרמה לכאבים, כדי להפחית את הלחץ שנוצר על חוט השדרה. הרופאים מקווים כי לאחר שיתאושש במשך כמה ימים מההליך הרפואי המסובך, יחל מנגו הדוב הליך שיקום ארוך.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
דוב חום סורי בן 19 בספארי ברמת גן לפני ניתוח שישיב לו את יכולת התנועה. רויטרס
דוב חום סורי בן 19 בספארי ברמת גן לפני ניתוח שישיב לו את יכולת התנועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully