וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חם: נתפס חשוד ב-7 מקרי "תג מחיר" ביקנעם

אחיקם משה דוד

7.5.2014 / 18:00

החשוד, צעיר בן 25, נלכד בזמן שהוא מנקב צמיגים באתר בנייה ביקנעם. המשטרה מאמינה שהוא אחראי על כל התקיפות נגד ערבים בעיר בחודש וחצי האחרונים. "קומץ לא ישבש את השגרה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

נתפס "על חם": המשטרה מאמינה כי הצליחה ללכוד את החשוד האחראי על לא פחות משבעה מעשי "תג מחיר" ביקנעם. האיש, תושב העיר בן 25, נעצר במארב משטרתי כשניקב צמיגים של כלי רכב באתר בנייה ביקנעם, והוא נלקח לחקירה בתחנת משטרת עפולה.

"במהלך פעילות כוח מיוחד, הבחינו השוטרים בחשוד שמגיע לרכב באחד הרחובות ביקנעם. הוא ירד מהרכב, ניקב צמיגים ואז הכוח ביצע את המעצר", אמר לוואלה! חדשות סגן ניצב איתן מנשה מפקד משטרת עפולה. "עם ביצוע המעצר, הוא ביקש לשמור על זכות השתיקה".

המשטרה מעריכה שהחשוד, שאין לו עבר פלילי, לא פעל לבדו אלא שהיו איתו עוד אנשים. כמו כן, החוקרים בודקים אם האיש קשור למקרי "תג מחיר" נוספים בצפון, דוגמת זה שהיה בפורידיס, ושחולל סערה ביישוב. החשוד יובא מחר להארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת.

הצעיר החשוד במעשי תג מחיר ביוקנעם שנעצר היום מכחיש בתוקף את המיוחס לו על ידי המשטרה וטוען כי אין לו קשר למעשים. לטענת פרקליטו, עו"ד דב הירש, החשוד מכחיש כי נעצר בעת מעשה ואומר כי הסכין שמצאה ברכב השייך לאימו לא שייכת לו והוא לא ידע על קיומה. לדבריו, הטענות כאילו הוא גויס על ידי הימין הקיצוני הם בדיחה.

עוד על תופעת "תג מחיר"
בגלל מכונית: הוארך מעצר בני זוג בחשד ל"תג מחיר"
מחאה בוואדי ערה: "מי ישלם המחיר על הצתת המסגד?"
מרפאת רופא דרוזי ביקנעם הושחתה על רקע לאומני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד לאחר שנעצר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

תופעת ה"תג מחיר", פעולות השחתת רכוש של ערבים נפוצה בצפון הארץ לאחרונה בגליל, וביקנעם בפרט - שם אירעו כאמור שבע תקיפות המיוחסות לחשוד. בעקבות גל המקרים הלאומניים, הקים מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב זהר דביר, צוות חקירה מיוחד, שכלל שוטרים מתחנת עפולה, מימ"ר צפון ובסיוע גורמי שב"כ. כחלק מהניסיון ללכוד חשודים בפעולות, ערך הצוות המיוחד בדיקות ומארבים באזור יקנעם.

ניצב דביר הבהיר כי מדובר בהתמודדות ארוכה וממושכת המחייבת אורך נשימה והוסיף: "לא ניתן לקומץ קיצוניים לשבש את השגרה, ולפגוע באיזון ובמרקם החיים הרגיש". לדבריו, המשטרה תפעל בנחישות על מנת "לאפשר לתושבים לחיות בביטחון ובאיכות חיים".

אלא שהמעצר הזה רחוק מלהביא לסוף התופעה המכונה "תג מחיר". מוקדם יותר היום רוססה כתובת "מוות לערבים" על גבי תחנת אוטובוס ברחוב אבן ספיר בפתח תקווה. משטרת פתח תקווה פתחה בחקירה, אולם לא נעצרו חשודים. בשעות הלילה רוססו כתובות נאצה על מרפאת שיניים ביקנעם, השייכת לדרוזי תושב מג'דל שמס ברמת הגולן. על חלונות המרפאה נכתב "מוות לערבים" ו"ד"ש לצומת פרדיס, תג מחיר", וזאת בהתכוון לפעולת "תג מחיר" על מסגד בפרדיס בשבוע שעבר.

מדובר בפעם השנייה שהמרפאה, הנמצאת במרכז מסחרי ביקנעם, נופלת קורבן למעשים מסוג זה: באמצע החודש שעבר נופצו השמשות במקום, ומגן דוד רוסס בפתחה. בעל המרפאה, ד"ר חאתם חאתר, אמר: "זאת הפעם השנייה שעושים לי את זה בתוך שבועיים. בפעם הקודמת ציירו מגן דוד, עכשיו שברו את החלון. זה לא ישבור אותי, זאת המדינה שלנו. גם של היהודים, גם של הערבים, גם של הדרוזים – של כולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
צלבי קרס וכתובות שטנה כנגד יהודים בבית העלמין שער מנשה שבשרון, מאי 2014. באדיבות מועצה איזורית מנשה, מערכת וואלה! NEWS
הכתובת נגד ערבים שנכתבה סמוך לפרדס החנה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות מועצה איזורית מנשה

הפעולות הלאומניות שיוחסו עד כה ליהודים, גלשו גם למגזר הערבי שהחל "לנקום" על הפגיעה. בסוף השבוע היה זה קבר רבי חלפתא שבגליל עליו צוירו צלבי קרס, והיום היה זה על קבר בבית העלמין במועצה האזורית מנשה, סמוך לפרדס חנה, וכן בתחנת הסעה סמוכה. המועצה הגישה תלונה במשטרת חדרה, שפתחה בחקירת האירוע.

כנס חירום בנושא פשעי שנאה על רקע ריבוי אירועי "תג מחיר", מאי 2014. נועם מושקוביץ
אהרונוביץ', לבני ו-וינשטיין בכינוס המיוחד/נועם מושקוביץ

בתוך כך, במשרד המשפטים התקיים היום דיון מיוחד בנושא תופעת "תג מחיר", במעמד שרת המשפטים ציפי לבני, השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן. "הפגיעה היא כבר פגיעה במדינת ישראל כולה, שלא לדבר על הנזק שנגרם לנו מחוץ לגבול - כי ההסברה הכי טובה שבעולם לא יכולה להסביר למה זה קורה במדינה שוחרת שלום", אמרה השרה לבני.

השר אהרונוביץ' אמר בדיון כי מדובר בתופעה המסכנת את הדו-קיום בין יהודים וערבים, שיש למגרה. הוא הבהיר כי המשטרה והשב"כ עובדים בתיאום במטרה לעצור את האחראים. עוד טרם פורסם דבר המעצר אמר השר: "גם בשעה זו אני יכול להגיד שיש התקדמות רבה במספר פרשיות, אותן לא אפרט".

היועץ וינשטיין הוסיף: "נעשה הכל כדי שהתופעה - שכבר הוגדרה כהתארגנות בלתי חוקית - לא תתקיים, אך המשימה היא לא פשוטה. אם יהיו ראיות קבילות, אעקוב באופן אישי על הגשת תיקים. לא נהסס לערער ולחזור ולערער עד אשר תהיה ענישה מתאימה לאירועים שאנחנו לא מוכנים להקל בהם ראש".

"טיל כתף למוקטעה": דף הפייסבוק של העצורה מיצהר. דניאל בוק
עמוד הפייסבוק של פיין/דניאל בוק

אף שאין קשר ישיר למעשי "תג מחיר", התייחסה שרת המשפטים לבני גם לדבריה של אלירז פיין, הצעירה מיצהר, שהצהירה כי "אין בעיה הלכתית להרוג חייל". "הבוקר, כשאנחנו תחת הרושם של יום הזיכרון, קמנו לתוך כותרת על דיון שנערך ביצהר בגין הנסיבות שבהן ניתן להרוג חייל צה"ל. זה לא חמאס, אלא יצהר. כל מי ששתק על פשעי שנאה כשהיו נגד ערבים מגלה שזה גם נגד צה"ל. זה כבר לא משנה אם זה גלימת שופט או מדים של שוטר או חייל", אמרה. יצוין כי פיין כבר שוחררה למעצר בית אחרי שבית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרה של התושבת בחמישה ימים וקיבל למעשה את טענות עורך דינה. בהחלטת בית המשפט נכתב כי "העבירה הנחקרת משיקה לחופש ביטוי ונדרשת כאן זהירות מיוחדת מבית המשפט", והורה כי פיין תשהה בבית הוריה למשך שבוע בעתניאל.

עו"ד עדי קידר, המייצג את התושבת מטעם ארגון "חננו" מסר: "בית משפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרה של החשודה וקיבל את טענותינו לגבי הזהירות שיש לנקוט במקרים הנוגעים בחופש הביטוי ושמדובר בחשד בלבד". עו"ד קידר הוסיף: "אין צורך לפגוע בחירותה של החשודה מה גם שאין לה עבר פלילי ושהיא בחודשי הריון מתקדמים".

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully