וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: קק"ל תחויב לדווח על הוצאותיה הכספיות

4.5.2014 / 16:40

שרת המשפטים הודיעה שתכריז על הקרן כחברה לתועלת הציבור, ותהיה נתונה לביקורת של משרדה. להחלטתה קדם דיון סוער שבו נפלה הצעת החוק שקבעה כי הארגון יוכפף למבקר המדינה

ישיבת סיעה של מפלגת התנועה. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
מי שלא רצה את מבקר המדינה בקק"ל, יקבל ביקורת כחברה לתועלת הציבור". לבני/יואב דודקביץ'

שרת המשפטים ציפי לבני הודיעה כי תכריז על הקרן הקיימת לישראל (קק"ל) כחברה לתועלת הציבור (חל"צ). משמעות ההחלטה היא כי הקרן תהיה חייבת לדווח על הוצאותיה הכספיות ותהיה נתונה לביקורת של משרד המשפטים. זאת, לאחר שהצעת החוק שביקשה להעביר בממשלה, לפיה קק"ל תהיה כפופה למבקר המדינה, נפלה ברוב של חמישה מתנגדים מול ארבעה תומכים. לבני אמרה היום (ראשון) עם תום הדיון: "מי שלא רצה את מבקר המדינה בקק"ל, יקבל ביקורת כחברה לתועלת הציבור".

הכרזתה של לבני באה לאחר דיון ארוך וסוער בממשלה, שבו התכתשו שרי "יש עתיד" ו"התנועה" עם שרי הליכוד-ביתנו ו"הבית היהודי". שר הבינוי והשיכון אורי אריאל ניסה להוביל מהלך שבמסגרתו תוקם ועדה בראשות מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, במטרה לייצר הסכמות בין מבקר המדינה לבין קק"ל בנוגע לתחומים שיהיו נתונים לפיקוחו של משרד מבקר המדינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם על כתב מינוי לוועדה, וזו אמורה להגיש את המלצותיה בתוך כ-60 יום.

עוד בוואלה! חדשות:
אתם בחרתם: מיהו המנהיג הגדול ביותר שהיה למדינה?
פעוט נשכח ברכב ביישוב בית חגי ומת
הודו: "הביון בפקיסטן תכנן פיגוע נגד נציגות ישראל"

ועידת ביקורת המדינה בנושא אסון הכרמל. עומר מירון
אריאל הציע להקים ועדה, ונתניהו חתם על כתב מינוי. ראש הממשלה ושר הבינוי והשיכון/עומר מירון

אלא שלבני סירבה להקמת הצוות וטענה כי "שנה וחצי מאז הכניסה לממשלה עברה, ויש כאן קבוצה שתעשה הכול כדי להימנע משקיפות. ברגע שצריך להאיר בפנס את החוק השחור הזה, אני לא מתכוונת לדחות את הדיון". השר אריאל ניסה לשכנע את לבני לוותר על הצעת החוק, והסביר: "באמצעות ההצעה להקים צוות תשיגי את המטרה שלך, וזה יהיה מהיר יותר מאשר באמצעות חקיקה". לבני התנגדה נחרצות והשיבה: "מה פתאום? אתה יודע מה קורה עם צוותים". אריאל המשיך את ניסיונות השכנוע: "קק"ל לא מחויבת להיות תחת מבקר המדינה. ההצעה הנוכחית מייתרת את החקיקה, ודאי לאור העובדה שהוועדה של מנדלבליט תחומה בזמן של 60 יום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"ספק גדול אם ההצהרה תמומש"

לבני התעקשה לקיים הצבעה על הנושא, ובשלב זה פנה אליה שר הפנים גדעון סער, וביקש: "אל תאלצו אותנו להצביע נגד". לדבריו, "ראש הממשלה הקים צוות ותחם את עבודתו בזמן. יש פה את כבודו של ראש הממשלה. בנושא הנוגע לטוהר המידות יש לי רקורד לא פחות תקיף (מזה של לבני, ע.נ). את מעוניינת להביא את זה בצורה כוחנית. אני מציע לחדש את הדיון בעוד 60 יום, אחרי מסקנות הוועדה. 66 שנה שרדנו, מה הבעיה עם עוד 60 יום?". לבני השיבה לשר הפנים: "אני רוצה לדעת מה בדיוק הנושאים הלאומיים שהם עוסקים בהם". על כך ענה סער: "אם את רוצה לעשות פה סמינר על התכנים שלהם זה אפשרי, אבל בדיון אחר". לבני לא נשארה חייבת, וענתה: "יש פה מריחה ואני מבקשת להצביע".

בהמשך נפלה הצעת החוק. התנגדו לה השרים סער ואריאל וכן אורי אורבך, סופה לנדבר ויצחק אהרונוביץ'. הארבעה שתמכו הם לבני, יאיר לפיד, יעל גרמן ויעקב פרי. מיד לאחר ההצבעה הודיעה לבני כי בכוונת משרד המשפטים להפעיל את סמכותו באמצעות המשנה הפיסקלי ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט ורשם החברות, כדי להפוך את קק"ל לחברה לתועלת הציבור, כזו שתהיה חייבת בנהלי שקיפות ובפרסום דוחות כספיים. בימין הגיבו בביטול להודעת לבני ואמרו כי "ספק גדול אם הצהרתה תבוא לכדי מימוש". השר אריאל אמר לאחר נפילת ההצעה: "אני מברך על כך שהצעתי להקים צוות שיגיע לביקורת מתוך הבנה והידברות התקבלה. הצוות שהקים ראש הממשלה יגבש שקיפות מצד אחד, ומצד שני לא יפגע במוסדות הלאומיים ופעילותם".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully