וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי הטלוויזיה אנדריי קלרשו הלך לעולמו

1.5.2014 / 12:41

במאי הטלוויזיה הוותיק שביים את תכניותיהם של "הגשש החיוור" לערוץ הראשון והיווה השראה לדמות המיתולוגית אותה גילם ישראל פוליאקוב ז"ל, הלך לעולמו בגיל 92

במאי הטלוויזיה המוערך אנדריי קלרשו הלך לעולמו בגיל 92. קלרשו, יליד רומניה גדל ביאסי, והיה מניצולי טבח יהודי יאסי. לאחר המלחמה למד באקדמיה לתיאטרון והחל לביים. לאחר עלייתו ארצה, החל בשנת 1965 לביים בתיאטרון "האוהל", לימד בבית צבי, משם פנה לטלוויזיה וקיבע את מעמדו כאחד הבמאים החשובים, עם קריירה של למעלה מ-30 שנה במהלכה ביים את כל תכניות התרבות, עבד עם עפרה חזה, פרנק סינטרה, גולדי הון, רבקה מיכאלי, אריס סאן ועוד, וכאמור ביים את תכניות שלישיית "הגשש החיוור" לטלוויזיה. קלרשו היווה השראה לדמות הרומני שגילם ישראל "פולי" פוליאקוב ז"ל, ובמערכון "המוסך" הדמות אף נקראה על שמו. בשנת 2011 הוענק לו פרס איגוד אמני ישראל על מפעל חיים.

יו"ר אמ"י יענקל'ה מנדל מסר: "אנדריי קלרשו היה איש יקר וחם, ומקצוען בכל נימי נפשו. תרומתו לתרבות הישראלית, ולזיכרון שלנו את כל הרגעים החשובים, התכניות והטקסים לא תסולא בפז. אני שמח שהצלחנו להוקיר אותו עוד בימי חייו. אנו שולחים מכאן תנחומים לרעייתו". הלוויתו של קלרשו תיערך מחר (שישי) בשעה 12:00 בבית העלמין קריית שאול בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully