וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: ההוצאה להורג באוקלהומה לא אנושית

הדובר ג'יי קרני התייחס למותו של האסיר מאוקלהומה שמת בעינויים מקוקטייל חדש, ואמר כי גם אם העונש מוצדק, ההליך לא עמד בסטנדרטים בסיסיים. המושלת: נבדוק את הפרוטוקול

צילום: רויטרס, אי-פי; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

הבית הלבן מתח ביקורת חריפה על הוצאתו להורג של האסיר קלייטון לוקט מאוקלהומה, שהתענה אתמול בלילה במשך 43 דקות עד שמת כתוצאה מקוקטייל התרופות החדש שנעשה בו שימוש בפעם הראשונה. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר אמש (רביעי) לכתבים בוושינגטון הבירה כי אמנם לא שוחח על כך עם הנשיא ברק אובמה, אולם איש לא יחלוק על כך שההליך לא היה הומני.

"הנשיא אמר זה מכבר שבעוד שהנתונים מצביעים על כך שעונש המוות לא מרתיע פושעים, הוא מאמין כי יש פשעים מרושעים כל כך שעושיהם ראויים לזה", הסביר קרני. "במקרה הזה, או במקרים האלה, אין עוררין שהפשעים נוראיים ומרושעים, אבל יש במדינה הזאת סטנדרטים בסיסיים. גם אם עונש המוות מוצדק, חייבים לעשות זאת באופן הומני, ואני סבור שכולם יסכימו שהמקרה הזה לא עמד בסטנדרטים האלה".

גם מושלת אוקלהומה מארי פאלין התייחסה להוצאה להורג שהשתבשה, ואמרה אמש כי הרשויות יחלו בבדיקה בלתי תלויה של פרוטוקול ההוצאה להורג של לוקט, שלקה בלבו ומת אחרי שוורידי גופו התפקעו. פאלין אמרה לכתבים כי הממונה על בריאות הציבור במדינה, מייקל תומפסון, יוביל את הבדיקה.

עוד על הוצאות להורג:
מה אומרים המוצאים להורג רגע לפני המוות?
דרמה באיראן: רצחה את האנס – ותוצא להורג?
ארה"ב הוציאה להורג אישה שרצחה גבר מפגר

הווילונות הוסטו בגלל המראה הקשה

הכרתו של לוקט בן ה-38, שהורשע ב-1999 ברצח, בשוד ובאונס, התערפלה ואבדה עשר דקות אחרי שהתרופה הראשונה מבין שלוש בקוקטייל החדש הוזרקה לגופו. שלוש דקות אחר כך החל לנשום בכבדות ולהתפתל, נעל את הלסת ונאבק להרים את ראשו מהכרית. עדי ראייה סיפרו כי הוא הצליח למלמל: "אלוהים!".

השבוע הייתה הפעם הראשונה שאוקלהומה ניסתה את תמהיל התרופות החדש, שמכיל, בשלב הראשון, הזרקה של 100 מ"ג מתרופת ההרגעה מידזולם. אחר כך, הסוהרים אמורים היו להזריק ללוקט משתקי שרירים, ולאחר מכן חומר שנועד לעצור את פעולת הלב. הזרקת שתי התרופות נעצרה מפני שהסוהרים הבינו שלוקט חווה תגובה קשה לחומר הראשון.

המראה היה כה מבעית, עד כדי שהסוהרים נאלצו להסיט את הווילונות ולכסות את החלון שמאחוריו ניצבו עדי הראייה להוצאה להורג. עורך דינו של לוקט, דיוויד אוטרי, שחזה בהליך, אמר: "זה היה דבר מחריד לצפות בו. התהליך היה פגום לגמרי". בעקבות התקרית נדחתה בשבועיים לפחות הוצאה להורג של אסיר אחר, צ'רלס וורנר, שתוכננה לאותו לילה.

(עדכון ראשון: 22:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully