וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה גדול: הרגעים הגדולים בקריירה של אנדי רם

הזכייה באוסטרליה ב-2008, שני גראנד סלאמים בזוגות המעורבים והופעות הירואיות עבור הנבחרת. הרגעים הגדולים של רם בקריירה

אנדי רם. קובי אליהו
אחד ויחיד. רם/קובי אליהו

אחרי קריירה ארוכה מלאת תארים והישגים עבור עצמו ועבור מדינת ישראל, הודיע הערב (רביעי) אנדי רם על פרישה מטניס, בגיל 34. רם סיים את הקריירה שלו עם 19 זכיות בטורנירים בזוגות, ביניהן הזכייה בטורניר ווימבלדון ב-2008 עם יוני ארליך, ועם מאזן נהדר בגביע דייויס של 12:22, והיה חלק משמעותי מההישגים של נבחרת ישראל בעשור האחרון. לכבוד הפרישה של אחד מגדול שחקני הטניס שידעה המדינה, קבלו את הרגעים הגדולים של אנדי רם מהקריירה הנהדרת שלו.

טניסאי ישראלי אנדי רם (מימין) זוכה בטורניר אינדיאנפוליס יחד עם מריו אנצ'יץ'. Brian Bahr, GettyImages
התואר הראשון. עם אנצ'יץ' באינדיאנפוליס/GettyImages, Brian Bahr

2003

הטורניר הראשון בו זכה רם היה באינדיאנפוליס, אז שיתף פעולה עם מריו אנצ'יץ' הקרואטי. באותה שנה גם החל שיתוף הפעולה עם יוני ארליך לשאת פירות, והשניים הדהימו כשהגיעו לחצי הגמר בווימבלדון. ארליך אף שיתף פעולה עם אנסטסיה רודיונובה בזוגות המעורבים, והשניים הגיעו עד לגמר. בהמשך אותה שנה זכה עם ארליך בטורנירים בליון ובבנגקוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יוני ארליך ואנדי רם, שחקני נבחרת ישראל טניס. רויטרס
שיתוף פעולה שהוביל להצלחה כבירה. עם ארליך/רויטרס

2004

רם וארליך שמרו על תארם בטורניר ליון, והישראלי נחל הצלחה נוספת בצרפת, כשהגיע עד לרבע הגמר בזוגות המעורבים ברולאן גארוס עם פטרה מנדולה ההונגרייה. בנוסף הגיעו ארליך ורם לשני גמרים - ברוטרדם ובצ'נאי, ואף הופיעו באולימפיאדת אתונה כשהם מייצגים את ישראל, והגיעו לשלב רבע הגמר.

הטניסאים הישראלים אנדי רם, יוני ארליך, אחרי שהגיעו לגמר טורניר צ'נאי ב-2012. AP
עם ארליך, בטורניר צ'נאיי/AP

2005

יחד עם יוני ארליך זכה רם בתואר הרביעי שלו כשהשניים שבו לגמר טורניר רוטרדם, והפעם זכו בו. בהמשך הם גם ניצחו בגמר טורניר נוטינגהאם. רם חזר לווימבלדון ושילב כוחות בזוגות המעורבים עם קונצ'יטה מרטינס, שיתוף פעולה שהביא את השניים עד לחצי הגמר.

הטניסאי הישראלי אנדי רם לצד ורה זבונרבה לאחר זכיה בטורניר הזוגות המעורבים בווימבלדון ב-2006. AP
הגראנד סלאם הראשון. עם זבונרבה, בווימבלדון/AP

2006

בשנה הזו הצליחו הצמד הישראלי לזכות בארבעה תארים - בבנגקוק, בניו הייבן, בנוטינגהאם ובאדלייד, אך עבור רם גולת הכותרת היתה ללא ספק הזכייה בטורניר ווימבלדון בזוגות המעורבים, שם שיתוף הפעולה עם ורה זבונרבה הפך אותו לישראלי הראשון שזוכה בגראנד סלאם. גם בגביע הדייויס העניינים נראו טוב כשרם וארליך סייעו לישראל לנצח את אנדי מארי ובריטניה.

הטניסאי הישראלי אנדי רם לצד נטלי דשי אחרי הזכיה ברולאן גארוס ב-2007. AP
חגג גם ברולאן גארוס. רם עם דשי/AP

2007

הזכייה בווימבלדון פתחה לרם את התיאבון, והישראלי הוסיף לארון שלו תואר גראנד סלאם נוסף - הפעם ברולאן גארוס, כשזכה עם נטלי דשי. יחד עם ארליך זכו השניים בטורניר סינסנטי כשגברו על האחים בריאן הפייבוריטים. בגביע הדייויס זכור הקרב האדיר של ארליך ורם מול ניקולס מסאו ופרננדו גונזאלס הצ'יליאנים בפלייאוף, שהסתיים בניצחון דרמטי של הצמד הישראלי.

טניסאים ישראלים אנדי רם יוני ארליך זוכים בטורניר אוסטרליה הפתוחה. Quinn Rooney, GettyImages
הרגע הגדול בקריירה: הזכייה באליפות אוסטרליה עם ארליך/GettyImages, Quinn Rooney

2008

השנה הגדולה בקריירה של אנדי רם. שיתוף הפעולה הצמוד עם יוני ארליך הגיע לשיאו כשהשניים מימשו את הפוטנציאל שלהם וזכו יחד באליפות אוסטרליה כשהם גוברים על הצמד הצרפתי מיכאל לודרה וארנו קלמנט. אם זה לא הספיק, הגיעה גם זכייה באינדיאן וולס והופעה באולימפיאדת בייג'ינג. בסיום אותה שנה החל רם להתחרות עם שותפים אחרים בעקבות פציעתו של יוני ארליך, וזכה בשני תארים - בליון (עם מיכאל לודרה) ובווינה (עם מקס מירני). בסיום העונה רשם רם את דירוג השיא שלו בזוגות, עם המקום ה-5 בעולם.

אנדי רם טניסאי ישראלי (שני משאמל), מהאש בופאטי, מקס מירני, מארק נואלס. Michael Steele, GettyImages
עם השותף החדש, מקס מירני/GettyImages, Michael Steele

2009

מקס מירני ואנדי רם המשיכו לשתף פעולה, הגיעו לגמר טורניר האינדיאן וולס וזכו ברומא. בזוגות המעורבים חזר רם אל שותפתו, נטלי דשי הצרפתייה, והשניים הגיעו עד גמר טורניר אוסטרליה הפתוחה במלבורן, שם הפסידו. הרגע הגדול ביותר של רם באותה שנה היה בהופעה ההירואית שלו יחד עם ארליך בגביע הדייויס, מול נבחרת רוסיה שם הכניעו השניים את הזוג הרוסי והובילו את ישראל להופעה סנסציונית בחצי הגמר.

הטניסאים הישראלים יוני ארליך, אנדי רם חוגגים. ברני ארדוב
במשחק הבלתי נשכח מול רוסיה בדייויס/ברני ארדוב

2010

שיתוף הפעולה עם מירני המשיך להניב פירות, כשהשניים הגיעו לחצי גמר אליפות ארצות הברית, ולגמר בטורניר בפאריס. יחד עם ארליך הצליחו השניים לנצח את הצמד היפני בגביע דייויס ובסיומה של אותה שנה עבר ניתוח לאחר פציעה קשה.

הטניסאי הישראלי אנדי רם. AP
אחד מהשחקנים הגדולים בתולדות נבחרת ישראל. רם/AP

2011 - 2014

לאחר שהתאושש מהניתוח ושב לפיעלות, חודשה גם השותפות עם יוני ארליך, שהניבה זכייה בשלושה תארים - בווינסטון-סאלם ובאיסטבורן (ב-2011) ובטורניר בבלגרד (2012). בגביע הדייויס השיג ניצחונות מול פורטוגל, יפן, בלגיה, ובאפריל האחרון השיג את הניצחון האחרון שלו עבור ישראל כשיחד עם ארליך ניצח את הצמד הסלובני ב-1:3 של הנבחרת ברבע גמר הבית האירופי/אפריקני. רם כבר הודיע כי יערוך את הופעת הפרידה שלו במפגש הקרוב של הנבחרת מול ארגנטינה.

הטניסאי הישראלי אנדי רם. יותם רונן
הרגע בו זה נגמר. רם מודיע על פרישה/יותם רונן
  • עוד באותו נושא:
  • אנדי רם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully