וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוצאה להורג השתבשה, האסיר התענה 43 דקות עד שמת

30.4.2014 / 11:36

בארצות הברית מדווחים על תקרית חמורה באוקלהומה, שם נוסה לראשונה קוקטייל תרופות שנועד להמית רוצח. התהליך נעצר באמצע בשל תגובה קשה של האסיר, שהתפתל וזעק: "אלוהים"

צילום: רויטרס, אי-פי; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

הוצאה להורג השתבשה לפנות בוקר (רביעי) באוקלהומה, אחרי שקוקטייל חדש של תרופות שלא נוסה בעבר גרם לנידון למוות להתפתל בכאבים במשך דקות ארוכות. עורך דינו, שחזה בהליך שהופסק באמצע, אמר כי מרשו מת בעינויים.

הסוהרים עצרו את ההליך אחרי שוורידים בגופו של האסיר קלייטון לוקט התפקעו והוא זעק בכאב. לאחר מכן לקה בלבו ומת. 43 דקות חלפו מתחילת ההוצאה להורג עד שנקבע מותו. בשל התקרית החמורה, נדחתה הוצאה להורג של אסיר נוסף, צ'רלס וורנר, שכבר נקבעה לאותו לילה.

לוקט, בן 38, הורשע ברצח, בשוד ובאונס ב-1999. הכרתו התערפלה ואבדה 10 דקות אחרי שהתרופה הראשונה מבין שלוש בקוקטייל החדש הוזרקה לגופו. שלוש דקות לאחר מכן, הוא החל לנשום בכבדות ולהתפתל, נעל את הלסת ונאבק להרים את ראשו מהכרית. עדי ראייה סיפרו כי הוא הצליח למלמל: "אלוהים!".

בשלב הזה, סוהרים אמורים היו להזריק לאסיר משתקי שרירים, ולאחר מכן חומר שנועד לעצור את פעולת הלב. הזרקת שתי התרופות נעצרה מפני שהסוהרים הבינו שלוקט חווה תגובה חמורה לחומר הראשון שהוזרק לו. לא ברור איזו כמות משתי התרופות האחרונות הספיקה לחדור לגופו. המראה היה כה קשה לצפייה, עד שהסוהרים נאלצו להסיט את הווילונות ולכסות את החלון שמאחורי ניצבו עדי הראייה להוצאה להורג. עורך דינו של לוקט, דיוויד אוטרי, אמר כי "זה היה דבר מחריד לצפות בו. התהליך היה פגום לגמרי".

מיוחד: מה אומרים הנידונים למוות רגע לפני ההוצאה להורג?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סיוט - ההוצאה להורג השתבשה". הכותרת הראשית באתר "האפינגטון פוסט", הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקת ארצות הברית דורשת שהתרופות המשמשות להוצאה להורג לא יגרמו סבל לאסירים לפני המתם. הדיון הרחב בסוגיה צף מחדש לאחרונה, אחרי שכמה מדינות בארה"ב נאלצו למצוא מקור חדש של תרופות, בשל חרם אירופי על ייצוא קוקטיילים קטלניים המשמשים להוצאה להורג בארה"ב.

פרקליטים וארגוני זכויות אדם לא הצליחו לגרום למשרדי התובע בכמה מדינות לגלות את המקור לתרופות החדשות המשמשים אותן כעת. כמו באוקלהומה, גם מיזורי וטקסס מסרבות להסגיר מידע על התרופות המשמשות אותן בעת האחרונה, אולם, שתי מדינות אלה כבר הוציאו להורג אסירים לאחרונה מבלי לגרום להם סבל רב.

אמש הייתה הפעם הראשונה שאוקלהומה ניסתה את תמהיל התרופות החדש, שמכיל, בשלב הראשון, הזרקה של 100 מ"ג מתרופת ההרגעה מידזולם (גרסה חזקה של לוריבאן). בפלורידה, לדוגמה, מקבלים הנידונים 500 מ"ג מהתרופה הזו לפני התרופות האחרות.

פרקליטו של לוקט אמר כי "הם היו צריכים לצפות שיהיו בעיות מסוימות עם הליך הוצאה להורג שלא נוסה בעבר. הכל היה פגום מההתחלה ועד הסוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully