וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד ל"תג מחיר" בפורדיס: כתובת על מסגד וניקוב צמיגים

אחיקם משה דוד

29.4.2014 / 6:58

הכתובת "לסגור מסגדים במקום ישיבות" רוססה הלילה על קיר מסגד בכפר, כמו כן רוסס מגן דוד ונוקבו צמיגיהן של כמה מכוניות. מדובר בפעולת "תג מחיר" השישית בשבועיים האחרונים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

תושבי הכפר פורדיס הסמוך לזכרון יעקב, התעוררו הבוקר (שלישי) למראה צמיגים מנוקבים וכתובות נאצה שרוססו במהלך הלילה על ידי אלמונים. לפי החשד, מדובר בפשעי "תג מחיר". על קיר אחד המסגדים בכפר צויר מגן דוד ונרשמה הכתובת "סוגרים מסגדים במקום ישיבות". כמו כן, נוקבו צמיגיהם של כמה כלי רכב בכפר.

מצלמות אבטחה סמוכות תיעדו את הגעתם של שלושה בני אדם רעולי פנים לאזור בשעה הסמוכה למעשה. עוד תועדו השלושה עוזבים את המקום זמן מה לאחר מכן. המשטרה אספה את סרטוני האבטחה מהמבנים הסמוכים למסגד והיא בודקת בין היתר את מעורבותם של המתועדים.

עוד בוואלה! חדשות:
הסנקציות נגד הרשות יצאו לדרך: ישראל החלה ב"צעדי ענישה"
"נתניהו שבר את שיאי הבנייה בהתנחלויות"
חמאס מהמר על כל הקופה - ישראל עלולה להפסיד

כתובת תג מחיר רוססה על קיר מסגד בכפר פורדיס, אפריל 2014. שלומי גבאי
קיר המסגד בפורדיס, הבוקר/שלומי גבאי

מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב חגי דותן, התייחס לתקרית כאירוע חמור. לדבירו, משטרת מחוז חוף תעשה כל מאמץ לאתר את המבצעים.

השר עמיר פרץ הגיב לאירועים ואמר: "'תג מחיר' הופך מתופעה מזעזעת למגפה מסוכנת ויש לעצור את התפשטותה. מי שיוצא בקריאות לעולם נגד טרור והסתה חייב לגדוע את ההסתה מבית שעלולה להצית עימותים שייגבו מחירים כואבים. אני קורא למשטרה לפעול בכל האמצעים והכוח נגד פורעי החוק הקיצוניים והגזעניים".

כמו כן, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, כרמל סלע, שיגר מכתב לראש המועצה המקומית פורדיס הסמוכה: "ידידי היקר, קיבלנו בתדהמה את המעשה המחריד של ריסוס כתובות על קירות המסגד ופגיעה ברכוש תושבי הכפר. המועצה האזורית חוף הכרמל מגנה בכל תוקף פעילות זו, שפוגעת ברחשי ליבם של תושבי הכפר ומקווה כי מקרים כאלה לא יישנו. לא ניתן למעשה קיצוני של בודדים להשליך על מערכת היחסים ההדוקה שבין תושבי חוף הכרמל לתושבי פורדיס".

ב-11 באפריל נתפסה ישיבת עוד יוסף חי שביצהר בצו צבאי ובמקום הוקם מוצב של משמר הגבול. זאת בעקבות ניקוב צמיגי רכבו של מח"ט שומרון ולאחר מכן, השחתת מוצב צה"ל בתגובה להריסת חמישה מבנים במקום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דלת מסגד הוצתה באום אל-פחם, 18 באפריל 2014. שלומי גבאי
"תג מחיר" בעיר אום אל פחם, לפני שבועיים/שלומי גבאי

ביום ראשון, שתי כתובות נאצה התגלו בצפון הארץ - כתובת "תג מחיר" רוססה על כלי רכב של ערבי-ישראלי ביקנעם, כשגם שניים מצמיגי הרכב נוקבו. בעכו התגלתה כתובת "מוות לערבים" על קירות של תיכון בעיר.

כמו כן, ביום רביעי האחרון, כתובות נאצה בהן נכתב "מוות לערבים" ו"אין כניסה לשוטרים" התגלו בהתנחלות בת עין בגוש עציון לאחר שרוססו ככל הנראה במהלך הלילה. המשטרה פתחה בחקירה.

באותו לילה, המשטרה עצרה שלוש קטינות יהודיות החשודות בחילול קברים בבית הקברות המוסלמי הסמוך לחומה המזרחית של העיר העתיקה בירושלים. על פי החשד, הן כתבו על כמה קברים את המלים "תג מחיר" בעזרת חול ואבנים. בחקירתן סירבו לשתף פעולה.

לפני פחות משבועיים, 58 עצי זית ניזוקו בכפר ראס קרקר, ליד ההתנחלות נריה, מצפון-מערב לרמאללה, בפעולה החשודה כ"תג מחיר". לדברי גורמים בכפר, מספר מתנחלים נראו פוגעים בעצים מוקדם יותר במהלך היום. תלונה הוגשה במשטרה.

כמו כן, רוססה הכתובת "צו תפיסה - ערבים החוצה" על חומת המסגד ערק א-שבאב באום אל-פחם וכן הוצתה דלת הכניסה הראשית למקום. תחנת המשטרה המקומית פתחה בחקירת האירוע, בסיוע השב"כ.

שיח' המסגד מחאג'נה שאפיק סיפר: "סמוך לשעה 4:30 כאשר הגענו לתפילת הבוקר הבחנו כי דלת הכניסה הראשית של המסגד הוצתה וכתובת גרפיטי בגנות ערבים נרשמה על החומה. הזעקנו את המשטרה שהחלה לחקור את האירוע. במצלמות האבטחה של המסגד רואים רכב שמגיע ובו שלושה גברים שכיסו את פניהם, שפכו חומר דליק, הציתו את המקום ונמלטו". "זוהי תופעה מסוכנת שגורמת לכעס רב אצל המוסלמים", המשיך השיח' שאפיק. "זו תופעה חמורה. אין אחד שלא יודע מהו 'תג מחיר'. אני מקווה שיתפסו את מי שעשה את זה. אנחנו ממתינים לתוצאות חקירת המשטרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully