וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון המעבורת: ראש ממשלת קוריאה הדרומית התפטר

"שמירה על המשרה שלי תהווה עול כבד מדי על הממשל", אמר ג'ונג הונג-וון, במסיבת עיתונאים קצרה שכונסה באופן בהול. מעל 300 בני אדם, רובם תלמידים, נספו בטביעה ב-16 באפריל

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: מאמצי החילוץ נמשכים, השבוע)

ראש ממשלת קוריאה הדרומית, ג'ונג הונג-וון, הודיע היום (ראשון) על התפטרותו במסיבת עיתונאים שכונסה באופן בהול, על רקע הביקורת החריפה על התנהלות ממשלתו בתגובה לאסון טביעת המעבורת ב-16 באפריל. "הדבר הנכון עבורי יהיה לקחת אחריות ולהתפטר", אמר.

המעבורת "סוול" טבעה במהלך מסע שגרתי מנמל אינצ'ון בצפון המדינה לאי ג'ג'ו, המוכר כאתר תיירות פופולרי. בהודעה הקצרה שמסר, טען ג'ונג בנימה קשה: "שמירה על המשרה שלי תהווה עול כבד מדי על הממשל".

בהודעת הבית הכחול - מעונה של נשיאת המדינה, פארק גון-הייה - נמסר כי התפטרותו של ג'ונג התקבלה, אך כי פארק מבקשת מראש הממשלה להישאר בתפקיד "עד שהמצב יהיה בשליטה".

אסון המעבורת - כותרות אחרונות:
הילד התקשר מהמעבורת: "הצילו! אנחנו שוקעים"
טביעת המעבורת: קוריאה הדרומית הכריזה על אזור מוכה אסון
הקברניט התנצל: "לא היו סירות הצלה, פחדתי שנוסעים יטבעו"

ראש ממשלת קוריאה הדרומית צ'ונג הונג-וון, 2013. רויטרס
"עלינו לתקן חלקים רבים בחברה". ג'ונג וון-הונג/רויטרס

"בשם ממשלתי, אני מתנצל על הבעיות הרבות לאורך הדרך", אמר ג'ונג, "החל ממניעת התאונה ועד לטיפול המוקדם באסון". הוא הוסיף: "ישנן חריגות רבות ודברים שלא נעשים כהלכה בחלקים בחברה שהיו איתנו במשך זמן רב. אני מקווה שנוכל לתקן אותם, כך שתאונות כאלה לא יקרו שנית".

"במהלך תהליך החיפוש, הממשלה נקטה צעדים לא מתאימים ואכזבה את הציבור", אמר, "עליי לקחת אחריות מלאה כראש הממשלה, אך הממשלה לא יכולה לקחת על עצמה עוד. לכן, אתפטר מתפקידי".

כשהגיע לבקר את משפחות הנספים והנעדרים ביום שלאחר האסון הקשה, הנוכחים במקום קיבלו אותו בקריאות בוז. אחד הנוכחים אף השליך עליו בקבוק מים. מעל 300 בני אדם, רובם תלמידים ומורים שהיו בטיול בית ספרי, נהרגו או מוגדרים כנעדרים. מחקירת האירועים עולה כי התלמידים קיבלו הוראה להישאר בחדרים ולחכות להוראות נוספות.

לי ג'ון-סאוק, קברניט המעבורת שטבעה מול קוריאה הדרומית, מגיע לחקירה. מוקפו, 19 באפריל 2014. רויטרס
האסון לא טופל בזמן. קברניט המעבורת לי ג'ון-סאוק מגיע לחקירתו, השבוע/רויטרס

מניין הנספים הרשמי, לפי שעה, עומד על 187. ביקורת קשה הוטחה ברשויות בשל הקצב האיטי של הטיפול באסון, כמו גם השינויים המרובים במידע שסיפקה הממשלה. בין היתר, גורם ממשל מקומי הכריז שעות בודדות לאחר האסון, בהודעת טקסט שנלשחה להורי התלמידים, כי כל הנוסעים במעבורת חולצו בשלום – ולאחר זמן לא רב התברר כי קיים מרחק רב בין ההצהרה הזאת לאמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully