וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הרב פינטו מסכים להסדר טיעון עם מאסר בפועל

24.4.2014 / 17:10

לוואלה! חדשות נודע כי הרב נוטה לקבל את הצעת הפרקליטות, שדורשת מאסר של שנה בפועל. כפי הנראה, פרקליטיו של הרב ידרשו תקופת מאסר מופחתת

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, אבי כהן, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

הרב יאשיהו פינטו נוטה לקבל את עסקת הטיעון שהציעה לו הפרקליטות, אשר דורשת להטיל עליו מאסר של שנה בפועל - כך נודע היום (חמישי) לוואלה! חדשות. עם זאת, פרקליטיו של הרב, עורכי הדין משה מזור ורועי בלכר, צפויים לדרוש תקופת מאסר מופחתת, ומי שיכריע בסופו של דבר בנושא יהיה בית המשפט.

ככל הנראה, כתב האישום הסופי יכלול עבירת שוחד אחת, על סכום של 200 אלף שקלים, וככל הנראה גם עבירה של שיבוש מהלכי משפט. כמו כן, אחד התנאים במסגרת העסקה יהיה שהרב ישוב לישראל מחו"ל לפני החתימה כדי לתת עדות נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב.

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: עשרות ערבים תוקפים ילדים חרדים בהר הבית
"תקופה קשה לפני שנים רבות": לימודי שואה בגני הילדים
בכיר חמאס: שום נציג שלנו לא ישב בממשלת האחדות

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תנ"צ אפרים ברכה.. יואב ארי דודקביץ', ישראל היום, ספק 500
אפרים ברכה/ספק 500, יואב ארי דודקביץ', ישראל היום

כתב האישום המקורי נגד פינטו כלל אישום מרכזי בגין הצעת שוחד ונתינתו לתת-ניצב אפרים ברכה, בעת שהאחרון שימש בתפקיד ראש חטיבת החקירות של המשטרה. השוחד שהוצע, כך לפי האישום, היה בסך של 200 אלף דולר, במטרה לשכנעו למסור מידע בנוגע לחקירה שהתנהלה באותה עת נגד הרב פינטו סביב התנהלות עמותת "חזון ישעיה".

בנוסף, יוחסו לרב פינטו גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה ושימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, וכן עבירות של הטרדת עד, הלבנת הון ועוד. מכל אלה, כאמור, צפויים להישאר אישום השוחד וייתכן שאישום נוסף על ניסיון שיבוש.

החשד: הרב נתן טובות הנאה לניצב ארביב

בתמורה לכתב האישום המקל, יתבקש פינטו למסור את כל הידוע לו על ניצב בדימוס מנשה ארביב, מפקדה הפורש של יחידת החקירות הארצית להב 433 במשטרה, אשר לטענת פינטו קיבל ממנו טובות הנאה.

על פי החשד, בנו של ניצב ארביב נהג לקבל תמיכה חודשית בסך 2,000 דולר במשך תקופה ארוכה, וכן סיוע בדיור במנהטן ותשלום לעורכת דין שטיפלה בהסדרת הוויזה שלו בארה"ב. עוד עולה מהתצהיר שהעביר לידי המחלקה לחקירות שוטרים בן ציון סוקי, עוזרו של הרב פינטו, כי ארביב דרש וגם קיבל סוויטה לשימושו במלון דירות במנהטן, הנמצא בבעלותו של סוקי.

פרקליטיו של הרב פינטו, משה מזור ורועי בלכר, מסרו: "אנו מאשרים קיומם של מגעים בינינו לבין הפרקליטות".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully