וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: לא נקבל ביקורת מ"הומו זקן ומגעיל"

24.4.2014 / 11:55

דוח שהוגש לאו"ם קבע לאחרונה כי קים ג'ונג און מבצע פשעים נגד האנושות. בניסיון למסמס את הטענות, פיונגיאנג מטיחה ביקורת במחבר הדוח - ומשתמשת לראשונה במילה האסורה

קים ז'ונג און, שליט צפון קוריאה, מבקר בגן חיות ובגן שעשועים בפיונגיאנג. מאי, 2012. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, מסייר בגן חיות בפיונגיאנג/רויטרס

קוריאה הצפונית בחרה דרך אלימה למדי כדי להביע זעם על דוח האו"ם, שקבע לאחרונה כי היא מפרה זכויות אדם ועושה "זוועות שלא יתוארו" באזרחיה. בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר, הוטחו עלבונות הומופוביים במחבר דוח החקירה, מייקל קירבי, שהיה שופט בית המשפט העליון באוסטרליה.

קירבי, בן 75, הצהיר ב-1999 על היותו הומוסקסואל, ונחשב אחד התומכים הבולטים ביותר למען קהילת הלהט"ב בארצו ובעולם כולו. סוכנות הידיעות בפיונגיאנג פרסמה השבוע הצהרה המתמקדת בביקורת לגבי הנאום שנשא קירבי בשבוע שעבר במועצת הביטחון של האו"ם, שבו סקר את ממצאי הדוח.

"בכל הנוגע לקירבי, האחראי הראשי לבישול ה'דוח', הרי שמדובר בתאוותן זקן ומגעיל, שמתחזק קריירה של 40 שנה בהומוסקסואליות. הוא בן יותר משבעים, אך הוא עדיין נחוש להינשא לבן זוגו ההומוסקסואל. לא תמצאו דבר כזה כאן, ברפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה, המתגאה בתפיסת חיים בריאה ובמוסר ראוי".

עוד נכתב כי "הומוסקסואליות כבר הפכה למטרה לחיצי הביקורת הציבורית אפילו במדינות מערביות. למעשה, זה מגוחך שהומואים יתעסקו בזכויות האדם במדינות אחרות".

אם מתעלמים לרגע מהשפה הילדותית והבריונית, בהודעה יש דווקא חידוש חשוב: מסתמן שזו הפעם הראשונה שבה סוכנות הידיעות של פיונגיאנג מעזה להשתמש במילה "הומוסקסואל". באופן רשמי, נטייה מינית הומוסקסואלית אינה קיימת בקוריאה הצפונית, שכן היא נתפסת כסטייה מערבית.

בדוח שהוגש לאו"ם, נכתב כי "קוריאה הצפונית פועלת כמו הנאצים". 372 עמודי הדוח מפרטים פשעים נגד האנושות המתבצעים במחנות הכפייה של קוריאה הצפונית, לשם מועברים חשודים בנטייה פוליטית אסורה, ורובם מסיימים בו את חייהם. הדוח מבוסס על עשרות עדויות של קוריאנים שהצליחו לערוק למערב. ועדת האו"ם, שבראשה עמד קירבי, הטילה אחריות אישית על הדיקטטור קים ג'ונג און ועל בכירי שלטונו, והאשימו את סין בסיוע לעבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully