וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרדות ופורנוגרפיה: סקנדל בצוות האווירובטי

הטייס הראשי בצוות המהולל של הצי האמריקני הודח משירות, בשל תלונה כי עודד "התנהגות לא נאותה במקום העבודה". הצי: מצפים לאחריות מכל אחד, ממפקד ועד מלח פשוט

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אחד המפקדים הבולטים ביותר של הצוות האווירובטי של הצי האמריקני הודח מתפקידו, בשל האשמות כי עודד הטרדות מיניות בטייסת המהוללת והתיר לטייסים להקרין סרטונים פורנוגרפיים. הוא שימש הטייס הראשי בצוות המכונה "המלאכים הכחולים" (Blue Angels), טייסת המילואים של הצי, המפעילה כיום מטוסי F-18.

הטייסים המשרתים בצוות נמנים על הקצינים המובחרים ביותר של הצי. המפקד, קפטן (סרן) גרגורי מקוורתר, סיים הכשרה בבית הספר לטיסה קרבית ("טופ גאן") ב-1995, ועמד בראש הטייסת מ-2008 עד 2010. ב-2011 הוא התבקש להקים מחדש את הצוות, אחרי שקורקע לתקופה ארוכה בשל תקרית בטיחות חמורה. כשסיים את תפקידו ב-2012 עבר לתפקיד אחר בבסיס הצי בסן דייגו, והודח משירות מילואים בטייסת בשבוע שעבר.

חדשות נוספות מהעולם
קרחון הגדול פי 8 ממנהטן משייט באוקיינוס הדרומי
הורי מאות החטופות בניגריה ויתרו על המאמצים לחלצן
ארדואן הביע צער על רצח העם הארמני: "כולנו סבלנו"

הצוות האירובטי של הצי "המלאכים הכחולים". AP
מפקד הצוות, סרן גרג מקוורתר, בתמונה מ-2011/AP

הצי לא נימק את הסיבה להדחה בשבוע שעבר, אך ביממה האחרונה נחשף כי הסיבה לכך היא תלונה שהוגשה נגד מקוורתר, למבקר הכללי של הצי. בתלונה נכתב כי הוא "התיר התנהגות גסה, מינית ולא-ראויה במקום העבודה, ובכמה מקרים עודד את ההתנהגות הזו בעצמו". לפי התלונה, טייסי הצוות גם חלקו תמונות וסרטוני פורנוגרפיה זה עם זה, בעידודו.

התלונה הוגשה על ידי "אדם ששירת בעבר בטייסת". ראש להק אוויר בצי, תת אדמירל דיוויד באס, אמר כי "אנו מצפים מכולם - החל בקצינים בעמדות פיקוד וכלה במלחים על החוף - לנהוג במשמעת ולהפגין מנהיגות".

הפנטגון נתון לביקורת קשה על אזלת ידו בטיפול בהטרדות המיניות בזרועות השונות של הכוחות המזוינים. הטיפול בנושא שונה בצבא ובחיל הנחתים ובקרב אנשי הצי. הצי, בפרט, ידוע לשמצה בשיעור ההטרדות המיניות הגבוה בשורותיו, ומסתמן שהמצב חמור במיוחד בטייסת "המלאכים הכחולים", המורכבת ברובה המוחלט מגברים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

צפו ב"מלאכים הכחולים" - מתוך תא הטייס

הצוות האירובטי של הצי "המלאכים הכחולים". GettyImages
הצוות האירובטי של הצי "המלאכים הכחולים"/GettyImages
הצוות האירובטי של הצי "המלאכים הכחולים". GettyImages
הצוות האירובטי של הצי "המלאכים הכחולים"/GettyImages
הצוות האירובטי של הצי "המלאכים הכחולים". AP
צילום: אי-פי)/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully