וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: "הסיכוי לפגיעת אסטרואיד גבוה משחשבנו"

24.4.2014 / 0:20

"ישנה סברה שפגיעות אסטרואיד נדירות. זה לא נכון", הזהירה קבוצת מדענים המתכננת לבנות טלסקופ שיזהיר מפני פגיעות בכדור הארץ. "גם אסטרואיד בקוטר 40 מטרים יכול לשטח עיר"

מדענים: הסיכוי לפגיעת אסטרואיד - גבוה משחשבנו/מערכת וואלה!

(הדמיית פגיעת האסטרואידים בשנים האחרונות)

מהו הסיכוי שאסטרואיד יפגע בכדור הארץ וישמיד עיר שלמה? לפי ארגון המדענים B612 - גבוה מכפי שחשבו בעבר. במסיבת עיתונאים שנערכה שלשום (שלישי) בוושינגטון הוצגה יוזמה להקמת טלסקופ ייעודי שיעקוב אחר אסטרואידים המתקרבים לכדור הארץ. "ישנה סברה מוטעית שפגיעות אסטרואיד הן נדירות. זה לא נכון", אמר האסטרנאוט לשעבר אד לו, ראש הארגון העוסק בחקר פגיעות אסטרואידים.

הארגון כינס מסיבת עיתונאים כדי להעלות את המודעות לנושא פגיעות אסטרואידים ולנסות לגייס את 250 מיליון הדולרים הדרושים לבניית הטלסקופ, שייחודו הוא היכולת לעקוב גם אחר אסטרואידים קטנים. הטלסקופ צפוי להתחיל לפעול בשנת 2018.

עוד בוואלה! חדשות:
השטן נמצא בפרטים: עוד ארוכה הדרך לפיוס פלסטיני. פרשנות
ניסתה להבריח אקדח טעון לכלא - באיבר מינה
ארדואן הביע צער על רצח העם הארמני: ’כולנו סבלנו’

התפוצצות אסטרואיד ברוסיה, 24 בפברואר 2013. רויטרס
תושב צ'ליאבינסק אוחז בחלקיק מהאסטרואיד שהתפוצץ מעל העיר, פברואר 2013/רויטרס

כיום נאס"א עוקבת אחר אסטרואידים בקוטר קילומטר ומעלה בלבד, כגודל הר קטן - שפגיעה שלהם בכדור הארץ תגרום לנזק עצום בקנה מידה עולמי.

על פי נתוני הארגון למניעת ניסויים גרעיניים, 26 אסטרואידים התפוצצו באטמוספירה של כדור הארץ בין השנים 2000 ל-2013. אחד מהפיצוצים הללו אירע בעיר צ'ליאבינסק שברוסיה בפברואר 2013, וגרם נזק רב למבנים ולתשתיות. רסיסי זכוכיות מהבניינים גרמו לפציעת מאות אנשים בעיר.

לו ציין: "צ'ליאבינסק לימדה אותנו שאפילו אסטרואידים בקוטר של 20 מטרים יכולים לגרום לנזק רציני. גם אסטרואידים בקוטר 40 מטרים יכולים לשטח עיר". "דמיינו בניין רב קומות, שנע במהירות של 38 אלף קמ"ש", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully