וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביעת המעבורת: קוריאה הדרומית הכריזה על אזור מוכה אסון

תשדורות הקשר בין המעבורת שטבעה לבין מרכז שירות התעבורה הימית מצביעות על בלבול וחוסר החלטיות של אנשי צוות האנייה. 64 גופות אותרו, 240 עדיין נעדרים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

נשיאת קוריאה הדרומית, פאק גון-הייה, הכריזה אתמול (ראשון) על הערים אנסן וג'ינדו - ביניהן טבעה מעבורת התלמידים ביום רביעי שעבר, כאזור מוכה אסון. בעקבות ההחלטה ממשלה קוריאה הדרומית תוכל להעביר סיוע לכוחות החילוץ וההצלה, הפועלים לאיתור ניצולים וגופות נוסעים.

עוד בוואלה! חדשות:
מיוחד: עדות מהשטח על זוועות המלחמה בסוריה
בן ארבע טבע בבריכה בצימר בגולן; מצבו קשה
סופה באילת: 3 נפגעים מקריסות עצים וחפצים מתעופפים

גם אתמול, למראה הגופות הנמשות ממי הים הקפואים, עלתה השאלה מדוע לא הונחו הנוסעים לעטות חגורות הצלה כשהחלה המעבורת לנטות על צדה. תמלול השיחה בין צוות המעבורת לבין מרכז שירות התעבורה באי ג'ינדו שפורסם אתמול מצליח לענות על השאלה באופן חלקי בלבד. עד כה אותרו 64 גופות, אך צוותי החילוץ ממשיכים בחיפושים אחר 240 נוסעים אחרים המוגדרים עדיין נעדרים.

בני משפחות הנעדרים בטביעת המעבורת בקוריאה הדרומית. רויטרס
משפחות הנעדרים ממתינים לבשורה/רויטרס

התמלול מצביע על בלבול וחוסר החלטיות של אנשי הצוות שניסו להתמודד ללא הצלחה עם האסון. מהשיחות עולה כי נוסעי המעבורת לא יכלו ללבוש חגורות בטיחות משום שהספינה נטתה מהר מדי מכדי שאנשי הצוות יוכלו לומר להם כיצד לפעול.

אחד מחברי הצוות יצר קשר עם מרכז שירות התעבורה בעיר ג'גו שאליה הייתה אמורה המעבורת להגיע בשעה 8:55 בבוקר יום רביעי שעבר. 11 דקות לאחר מכן חבר צוות נוסף יצר קשר עם מרכז שירות התעבורה בעיר ג'ינדו, שהמעבורת הייתה קרובה אליה במהלך השיט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
החיפושים אחר ניצולים מטביעת המעבורת בקוריאה הדרומית, 18 באפריל 2014. רויטרס
צוותי חילוץ מחפשים אחר הניצולים באזור הטביעה/רויטרס

"אם נפנה את הנוסעים, הם יינצלו תיכף ומיד?", שאל חבר צוות המעבורת את מרכז השירות באי ג'ינדו בשעה 9:24, כחצי שעה לאחר שהספינה החלה לנטות על צדה. לאחר מכן אמר איש הצוות הסביר כי הוא לא מצליח לשדר הוראות לנוסעי הספינה. "אפילו אם זה בלתי אפשרי לשדר, בבקשה צא החוצה ותן לנוסעים ללבוש חגורות הצלה ושילבשו עוד בגדים", השיב לו עובד מרכז השירות.

"הקפטן צריך להחליט בעצמו ולפנות אותם", אמר איש מרכז השירות בג'ינדו לאיש הצוות המבולבל, "אנחנו לא מכירים את המצב, הקפטן צריך להחליט אם הוא מתכוון לפנות את הנוסעים או לא". חבר הצוות השיב: "אני לא מדבר על זה. שאלתי אם הם מפונים – האם הם יוכלו להינצל מיד?". אנשי מרכז השירות אמרו לאיש הצוות כי ספינות שמפטרלות באזור יגיעו תוך עשר דקות אל המעבורת, אך לא ציינו כי ספינה אזרחית שטה בקרבת המעבורת וכי יש ביכולתה להציל את מי שנמצא על הסיפון.

לי ג'ון-סאוק, קברניט המעבורת שטבעה מול קוריאה הדרומית, מגיע לחקירה. מוקפו, 19 באפריל 2014. רויטרס
נטש את המעבורת - ונעצר. הקברניט,לי ג'ון-סאוק/רויטרס

לי ג'ון-סאוק, קברניט המעבורת שנעצר כיוון שנטש את כלי השיט בעוד מאות נוסעים נותרו עליה, הורה לנוסעים להישאר בחדריהם, ורק כחצי שעה לאחר מכן הורה להתפנות. מנגד, נוסעים רבים טענו כי היא מעולם לא הגיעה לאוזניהם. "בבקשה תודיעו למשמר החופים, הספינה שלנו בסכנה, היא מתגלגלת עכשיו", אמר איש צוות נוסף למרכז התעבורה בג'גו, כאשר נשאל למיקומם.

"הספינה נוטה עכשיו עוד יותר, היא לא יכולה לזוז. בבקשה תבואו מהר", קרא איש הצוות כמה דקות לאחר מכן. גם בג'גו המליצו לצוות להורות לנוסעים לעטות חגורות הצלה. "קשה לאנשים לזוז" השיבו במעבורת במצוקה. "הספינה שלנו נוטה ואולי תתהפך", אמרו מהמעבורת. "מה שלום הנוסעים?", שאלו במרכז השירות, "זה נוטה יותר מדי בשביל שהם יוכלו לזוז", השיבו. "הנוסעים יכולים לברוח?", "לא זה בלתי אפשרי".

את תוצאות ההתנהלות המבולבלת של אנשי הצוות ניתן היה לראות היום, כאשר צוותי החילוץ משו 12 גופות נוספות לחוף בעוד משפחות הנוסעים זועקים קריאות שבר. כל גופה הועברה באלונקה, עטופה בבד, על ידי השוטרים. אך גם הם לא עמדו במראות הקשים ופרצו בבכי בעת שעברו על פני המשפחות.

(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully