וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימיה הראשונים של ישראל מבעד לעדשה

21.4.2014 / 0:01

85 אלף סרטונים מארכיון חברת החדשות British Pathe הועלו לרשת, רבים מראשית ימי מדינת ישראל. משיגור הטיל הישראלי הראשון, דרך הלוויית חיים ויצמן ועד צירוף ישראל לאו"ם

צילום: British Pathe, עריכה: יותם בן-דוד

חברת החדשות British Pathe פרסמה ארכיון עצום בהיקפו - בן 85 אלף סרטונים, הכולל תיעוד נדיר של אירועים היסטוריים מהמאה ה-20. רבים מהסרטונים ההיסטוריים, שהועלו לרשת האינטרנט באיכות גבוהה, מתעדים את ימיה הראשונים של מדינת ישראל – מקבלת הפנים החמה של דוד בן גוריון בארצות הברית, דרך הלווייתו של נשיא המדינה הראשון ד"ר חיים ויצמן ועד השיגור הראשון של טיל ישראלי, אי שם בראשית שנות ה-60 של המאה הקודמת.

חברת החדשות הבריטית הקימה ערוץ יו-טיוב ייעודי שבו העלתה את הסרטונים. ניתן לצפות בארכיון בכתבות מגזין, דיווחים חדשותיים וכן צילומים מאירועים חדשותיים. מדינת ישראל זוכה למקום של כבוד בארכיון הבריטי, וניתן למצוא בו יומני חדשות העוסקים ביישוב היהודי, בראשית ההעפלה, הקמת המדינה, מלחמות ישראל, קשרי החוץ של ישראל ותיירות.

תיעוד בריטי נדיר: מדינת ישראל בימיה הראשונים.
תיעוד בריטי נדיר: מדינת ישראל בימיה הראשונים

"תקוותנו היא להגיע לכמה שיותר אנשים בכל מקום, כדי שיוכלו לצפות בסרטים הללו וליהנות מהם", הסביר אלסטיר וויט, מנכ"ל חברת החדשות British Pathe, באתר החברה. "הארכיון הזה הוא אוצר בלום עם חשיבות היסטורית ותרבותית שאסור שיישכח. נוכל להבטיח זאת על ידי העלאת הסרטונים לערוץ היו-טיוב".

British Pathe הייתה בעבר יחידה בתוך הקולנוע הבריטי הניסיוני שהפיק דיווחי חדשות, יומני קולנוע וסרטים דוקומנטריים. כיום החברה נחשבת לאחד מארכיוני החדשות האיכותיים בעולם, הכולל צילומים מבריטניה ומרחבי העולם. הארכיון כולל סיקור של אירועים חדשותיים, ידוענים, טרנדים בתחום האופנה, ספורט ותרבות. בארכיון ישנם סרטונים נדירים ממלחמות העולם הראשונה והשנייה, תיעוד ספינת הטיטאניק ומשפחת המלוכה הבריטית.

(עדכון ראשון: 20:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully