וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בהר הבית: 24 נעצרו, שני שוטרים נפגעו קל

20.4.2014 / 8:37

עשרות צעירים יידו אבנים וזיקוקים לעבר כוחות הביטחון באזור. חבר הכנסת פייגלין שביקר במתחם: "הר הבית נכבש על ידי החמאס והתנועה האיסלאמית". המקום נסגר למבקרים

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

עשרות רעולי פנים התפרעו הבוקר (ראשון) ויידו אבנים באזור הר הבית בירושלים, עם פתיחת המקום למבקרים יהודים. שני שוטרי משמר הגבול נפגעו קל. 24 אנשים נעצרו בחשד להפרות סדר כאשר מוקדם יותר נעצרו חמישה צעירים כשהם מנסים לטפס על החומה המזרחית ולהיכנס להר הבית, כשהם נושאים על גופם גז מדמיע. הם הועברו לחקירה במרחב דוד.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
גורם מדיני: הבעיה תיפתר כשאיראן תוותר על הצנטריפוגות
"ליל הבאנגים" בירושלים: 30 מפגינים עוכבו ונעצרו
"מערכי ההגנה לא הועילו, אבל נתפוס את המחבל"

פצוע במהומות בהר הבית, 20 באפריל 2014. עמוד הפייסבוק "אני מירושלים", צילום מסך
אחד הפצועים לכאורה במהומות בהר הבית, הבוקר/צילום מסך, עמוד הפייסבוק "אני מירושלים"

חבר הכנסת משה פייגלין (הליכוד ביתנו), שעלה הבוקר למתחם הר הבית, טען כי המדינה נוקטת ביד רפה כלפי המתפרעים. "הר הבית נכבש על ידי החמאס והתנועה האיסלאמית. הם מסתובבים חופשי בלי בעיה, מקללים, קוראים קריאות, והיהודים – כולל חברי כנסת – עושים להם טובה ונותנים להם להציץ למקום הקדוש ביותר, לבית המקדש", אמר. לדבריו, "ראינו לפני כשבועיים שממשלת ישראל יודעת לשלוח פלוגת מג"ב, להיכנס למקום קדוש, לתפוס אותו ולפתור את מה שנראה כבעייתי (ההשתלטות על הישיבה ביצהר – י"א). המשטרה מנועה מלהיכנס לאל אקצא, ובמסגרת מה שמתירים לה היא עושה את מה שאפשר. זה מצב בלתי אפשרי שחייב להסתיים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מהומות בהר הבית, 20 באפריל 2014. פאנט
פצוע נוסף לכאורה במהומות/פאנט

יושבת ראש ועדת הפנים, חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד ביתנו), ביטלה מוקדם יותר את ביקורה בהר הבית מחשש להפרת סדר. "חשוב לומר כי מניעת עלייה של יהודים להר הבית יש בה משום אפליה לרעה ופגיעה בהחלטת ממשלת ישראל, שקבעה כי יהודים יוכלו לעלות להר הבית כל יום במשך חלון זמנים של שלוש שעות בבוקר", אמרה. לדבריה, "בשבועות הקרובים אקבל לעיוני את מסקנות ועדת המשנה שהקמתי בכנסת, כדי לעקוב מקרוב על מדיניות העלייה להר הבית ודרכי התמודדות של המשטרה והמדינה בכל הנוגע לכרסום החלטה זו".

המשטרה הגבילה את הכניסה לתפילה בהר הבית לגברים מעל גיל 50 בעלי תעודת זהות כחולה, והגבירה את כוחותיה באזור כדי למנוע הפרות סדר נוספות.

ביום רביעי האחרון התבצרו עשרות צעירים בתוך המסגד שבמתחם הר הבית ויידו מתוכו אבנים לעבר כוחות משטרה שהוצבו במקום. בעקבות המהומות מתחם התפילה נסגר לכניסת מבקרים. הבוקר, זמן קצר לאחר שמתפללים מוסלמים נכנסו למקום, עשרות צעירים, חלקם רעולי פנים, יידו אבנים וזיקוקים לעבר כוחות משטרה. השוטרים פיזרו את המתפרעים עם אמצעים לפיזור הפגנות, ובמהלך העימותים בין הצדדים שוטר נפגע קל.

מהומות בהר הבית, 20 באפריל 2014. פאנט
המהומות בהר הבית, הבוקר/פאנט
מהומות בהר הבית, 20 באפריל 2014. פאנט
מהומות בהר הבית, 20 באפריל 2014/פאנט
מהומות בהר הבית, 20 באפריל 2014. פאנט
מהומות בהר הבית, 20 באפריל 2014/פאנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully