וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לתאילנד: "הדקו האבטחה סביב ישראלים עד סוף החג"

שגרירות ישראל בבנגקוק ביקשה מהרשויות להדק את האבטחה עד תום החג בשל חשיפת מזימת חיזבאללה לפגוע בישראלים. עד כה לא הושגו ראיות הקושרות את שני החשודים העצורים למזימה

יוסף עייד (שמאל), דוד פרחאת (אמצע) ובילאל בחסון (ימין) – חברי חוליית חיזבאללה שנתפסה בתאילנד. צילום מסך אתר Lebanese Forces, צילום מסך
הנציגים הישראלים הודו למפכ"ל משטרת תאילנד על מעצרם. יוסף עיאד/צילום מסך, צילום מסך אתר Lebanese Forces

בעוד הרשויות בתאילנד ממשיכות במצוד אחר תשעה חשודים במעורבות בתכנון של חיזבאללה ליזום פיגועים נגד תיירים ישראלים, שגרירות ישראל בבנגקוק ביקשה מהמשטרה המקומית להגביר את האבטחה באתרי תיירות בולטים, עד לאחר חג הפסח ביום שלישי. העיתון "בנגקוק פוסט" דיווח אמש (שבת) כי מפכ"ל המשטרה בתאילנד קיבל לידיו מכתב משגרירות ישראל ובו בקשה להגדיל את מספר השוטרים והמאבטחים באזורים בבנגקוק שבהם שוהים לרוב תרמילאים, בהם ישראלים.

עוד בוואלה! חדשות:
פוטין: "נרמול היחסים עם המערב תלוי בשותפינו"
הלילה: הפגנה בעד עישון סמים קלים מול הכנסת
השמיים הם הגבול: מידלטון בטייסת קרב אוסטרלית

על פי הדיווח, במכתב שהפנו אנשי השגרירות הישראלית למשטרה המקומית נכתב כי ארגון הטרור חיזבאללה תכנן לפגוע במהלך חג בפסח בשישה אתרי תיירות מרכזיים בבנגקוק, שבהם שוהים לרוב תרמילאים ישראלים. הנציגים הישראלים הודו במכתב למפכ"ל המשטרה על מעצרם של שני החשודים במעורבות בתכנון הפיגועים – דאוד פרחאת, אדם ממוצא לבנוני-צרפתי המחזיק בדרכון צרפתי, וביוסף עיאד, מוסלמי-שיעי ממוצא לבנוני-פיליפיני שברשותו דרכון פיליפיני.

אוטובוסים ומכוניות ברחוב עמוס, בנגקוק, תאילנד. ShutterStock
תכננו לפגוע במהלך החג בשישה אתרים מרכזיים בעיר. בנגקוק/ShutterStock

על אף החשדות החמורים נגד השניים, מפקד משטרת ההגירה בתאילנד מסר כי המשטרה המקומית לא הגישה כתבי אישום נגד פרחאת ועיאד, כיוון שלא נמצאה ראייה הקושרת אותם ישירות לתכנון הפיגועים. סגן מפקד המשטרה מסר כי בחיפוש שערכו השוטרים במקום בו שהו שני החשודים לא נמצאו אמצעי חבלה, אך אותרו חומרים העשויים לשמש ליצירת חומרי נפץ כמלחים, מסיר לק וחומצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רחוב קאוסן בבנגקוק תאילנד. רויטרס
מטרתה של יחידת המבצעים הבינלאומיים של חיזבאללה. רחוב קאו-סאן בבנגקוק/רויטרס

מקור במשטרה המקומית מסר ביום שישי האחרון ל"בנגקוק פוסט" כי תשעה בני אדם נוספים ככל הנראה קשורים למזימה שכללה ניסיון פיגוע בקאו-סאן - רחוב פופולרי במיוחד בקרב תיירים בבנגקוק, במהלך פסטיבל סונגקראן שנחגג השנה במקביל לחג הפסח. עוזרו של מפכ"ל המשטרה אמר כי פרחאת ועיאד נעצרו במקומות שונים בבירה בעקבות מידע שהעבירה ישראל על אודות מתקפה מתוכננת נגד תיירים ישראלים בחג היהודי.

באתר stop910.com, שלפי העיתון "בנגקוק פוסט" קשור לסוכנויות מודיעין מערביות, דווח כי עיאד משתייך ליחידת המבצעים הבינלאומיים של חיזבאללה במזרח אסיה. לפי דרכוניהם של השניים, הם ילידי לבנון, אולם הרשויות בבנגקוק בודקות אם המסמכים שנשאו ברשותם מזויפים. באשר לחשוד השלישי שעליו דווח תחילה, בילאל בחסון – ייתכן שכלל לא נכנס למדינה.

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully