וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם על אוקראינה; "מקווים שרוסיה לא תסכל"

שרי החוץ של ארה"ב, רוסיה והאיחוד האירופי כינסו מסיבת עיתונאים ובמהלכה הודיעו שהסכימו על צעדים לפתרון המשבר. אובמה: "אם רוסיה תלך בדרך אחרת, נחמיר את הסנקציות"

רויטרס

בדרך לרגיעה? רוסיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי קראו אמש (חמישי) להפסיק לאלתר כל שימוש באלימות באוקראינה. במסיבת עיתונאים שכינסו בתום פגישה בת שבע שעות בז'נבה, הודיעו שרי החוץ כי הגיעו להסכמה בנוגע לצעדים הראשונים שאותם ינקטו, על מנת להקל על המשבר באוקראינה.

שרי החוץ של ארה"ב, האיחוד האירופי ורוסיה במסיבת עיתונאים בז'נבה בתום פגישה על המשבר באוקראינה, 17 באפריל 2014. רויטרס
אשטון וקרי בז'נבה, אמש/רויטרס

כותרות נוספות מהעולם:
לאן נעלמו אלפי מבחנות עם נגיף הסארס הקטלני?
ההורים כלאו נערה במוסך 9 שנים, משקלה - 20 ק"ג
פוטין: "להזכירכם, בסמכותי לשלוח חיילים לאוקראינה"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ושרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון הסכימו כי על הגופים הצבאיים הבלתי חוקיים באוקראינה להתפרק וכי על כל אלה שהשתלטו על מבנים - לנטוש אותם ולהתפרק מנשקם. עוד הוסכם להעניק חנינה לכל המפגינים נגד הממשלה שנעצרו. בהתאם להסכם, פקחים מטעם הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה (OSCE) יוודאו שהצעדים שעליהם הוחלט ננקטים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שרי החוץ של ארה"ב, האיחוד האירופי ורוסיה במסיבת עיתונאים בז'נבה בתום פגישה על המשבר באוקראינה, 17 באפריל 2014. רויטרס
שר החוץ הרוסי לברוב בז'נבה, אמש/רויטרס

לברוב אמר במסיבת עיתונאים נפרדת שרק האוקראינים בעצמם יכולים להקל את המשבר וכי נדרשות רפורמות חוקתיות ארוכות טווח. קרי הוסיף כי היקף המשבר הודגש בימים האחרונים בעקבות הכרוזים "הנלעגים" שנשלחו ליהודים במזרח אוקראינה, שדרשו מהם להירשם כיהודים. הוא שיבח את ממשלת אוקראינה על האיפוק שגילתה נוכח ה"פרובוקציות" מצד פעילים פרו-רוסים. אשטון סיכמה כי ההסכם מכיל "צעדים קונקרטיים שניתנים ליישום באופן מידי".

נשיא ארה"ב ברק אובמה בתדרוך לכתבים בבית הלבן, 17 באפריל 2014. רויטרס
"צריכים להיות מוכנים לתגובה". אובמה בבית הלבן, אמש/רויטרס

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס להסכמות שהושגו והביע ספקנות באשר למחויבות של רוסיה להרגעת המשבר. "אני חושב שנראה התקדמות, אך אנו צריכים להיות מוכנים לתגובה אם הרוסים יסכלו את המאמצים", אמר בתדרוך לכתבים בבית הלבן. בתשובה לשאלת אחד הכתבים, אמר: "האופציה הצבאית איננה על השולחן כיוון שהפתרון איננו צבאי". הוא הבהיר כי ארצו מאמינה ש"רוסיה אחראית לכאוס שאנו רואים במזרח אוקראינה" ואמר כי ההסכם מהווה הזדמנות "שרוסיה תלך בדרך אחרת". אחרת, לדבריו, "יש לנו תגובות ואנו יכולים להחמיר את הסנקציות הכלכליות".

שוטרים אוקראינים בדונייצק, 16 באפריל 2014. רויטרס
שוטרים אוקראינים בעיר דונייצק, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר אתמול מתח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקורת על ארצות הברית ובעלות בריתה על "המוסר הכפול" שלהן בנוגע לאוקראינה. פוטין הביע תקווה שלא ייאלץ לפרוש את חייליו בשטח אוקראינה. מנגד, שר החוץ של אוקראינה, אנדריי דשצ'יטסיה, אמר כי מאמצי המערב לשים סוף להסלמה באוקראינה "יהיו מבחן לרוסיה להוכיח שהיא באמת רוצה יציבות באזור הזה".

בפועל, בינתיים, המצב באוקראינה נשאר כפי שהיה לפני ההצהרה. פעילים פרו-רוסים שהשתלטו על מבני הממשל המקומי בדונייצק סירבו לעזוב את המקום עד שתומכי הממשלה החדשה באוקראינה יפרקו את המחנה שלהם השוכן בכיכר מיידאן שבקייב. "אם אמרו שצריך לפנות את הכיכרות והמבנים הציבוריים, אז אני משער שכדאי להתחיל עם כיכר מיידאן", אמר אחד הפעילים.

(עדכון ראשון: 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully