וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייבינג למתוק: שועטים אל הפטיסרי

טיול ברחבי הארץ לא שלם בלי ביקור בהיכל פחמימות מושחת. קבלו 10 אופציות מגרות למאפיות וקונדיטוריות ברחבי הארץ שישלימו את החסכים

נילי כהן מינץ. נמרוד סונדרס
צפוני וטעים- נילי כהן מינץ/נמרוד סונדרס

בית לחם הגלילית: נילי כהן מינץ

הסיפור
נילי כהן מינץ עורכת בראנצ'ים יפיפיים בבית פיין שבבית לחם הגלילית ומלבד זאת היא גם מפעילה קייטרינג לאירועים בכל רחבי הארץ ומספקת במסגרתו מבחר קינוחים מסחררים כמו גם ארוחות מלאות. בבית פיין מתקיים מדי סוף שבוע בראנץ' (בהזמנה מראש בלבד) במחיר 82 שקלים למנה ראשונה ועיקרית אך גולת הכותרת כאן היא המאפים והקינוחים השווים של מינץ.

מה מתפיחים?
התפריט משתנה אך תמיד עשיר ומפתה עם קינוחים כמו טארט למון קארד ונענע עם מרנג איטלקי; טארט קרם פטיסייר ושוקולד לבן עם פירות אדומים; עוגת ריקוטה טרייה וקרם פרש; קרם שניט פטל פיסטוק; מרשמלו בעבודת יד בטעמים כמו בננה, תפוזים, ורדים, פרג, שערות סבתא, מנטה ועוד. טווח המחירים במקום נע בין 18-24 שקלים לקינוח אישי ו-130 שקלים לעוגה משפחתית.

למה שווה?
חגיגת מאפים וקינוחים במיקום מהפנט ופסטורלי.

נילי כהן מינץ. בית פיין, בית לחם הגלילית. 054-4737776 .שישי- 9:30-14:30. כשר

נדב קינוחים. באדיבות המצולמים
נדב קינוחים/באדיבות המצולמים

רמת ישי: נדב קינוחים

הסיפור
כל מי שמתגורר באזור הצפון מכיר את נדב קינוחים כאימפריית מאפים וקינוחים בלתי מעורערת. ויטרינת המתוקים בנדב קינוחים עשירה ומפתה וניתן לאכול מהם במקום או לקחת הביתה בדרך מהצפון.

מה מתפיחים?
בתפריט בית הקפה של נדב קינוחים ניתן למצוא מגוון רחב של לחמים, ארוחות בוקר, מאפים וכמובן ויטרינת קינוחים ובה פינוקים כמו קינוחי שוקולד ופירות; מרקיז שוקולד; פנה קוטה; מוסים שונים; עוגות שמרים ועוד (כ-25 שקלים לקינוח אישי).

למה שווה?
סיום מתוק לביקור בצפון.

נדב קינוחים. אזור התעשייה רמת ישי. 04-953-5414. כשר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קונדיטורית גל חיפה. באדיבות המצולמים
קונדיטוריה גל/באדיבות המצולמים

חיפה: קונדיטוריה גל

הסיפור
מי שאחראי על הקונדיטוריה הוא גל גבריאלי- קונדיטור מכפר ויתקין והחליט לפתוח במרכז הכרמל קונדיטוריה אינטימית. הקונדיטוריה עברה בחודש מאי שיפוץ וכעת פתחה מחדש את דלתותיה. מי שלא יכול להגיע עד לחיפה, יכול להתנחם במשלוחים מהמקום בתיאום מראש.

מה מתפיחים?
בקונדיטוריה של גל ניתן למצוא מגוון ארוחות בוקר ומנות אך עתה נדבר על דברי המתיקה והמאפים. בתפריט למשל- קרואסון שקדים (17 שקלים), גבינית שזיף (17 שקלים), שוסו או פום- כיס תפוחים (17 שקלים), מאפה וניל ושקדים (17 שקלים), מאפה ארטישוק פטריות, אספרגוס, בצל, שמנת ונבטים (17 שקלים), קרואסון רוקפור ושום (17 שקלים), עוגת שוקולד רכה עם שוקולד לבן (28 שקלים) ועוד.

למה שווה?
מוסד פחמימות חיפאי רומנטי.

קונדיטוריה גל. שדרות הנשיא 131, חיפה. 048382928. כשר

יואב דקלבאום. באדיבות המקום,
קונדיטוריה יואב דקלבאום/באדיבות המקום

עמק חפר: יואב דקלבאום

הסיפור
יואב דקלבאום הוא שף קונדיטור מוכר שמפעיל באזור התעשייה בעמק חפר, יחד עם אשתו רות, קונדיטוריה ובית קפה קטן שמציע מגוון מסחרר של קינוחים ומאפים. מלבד ייצור במקום, הקונדיטוריה גם מספקת מוצרים למגוון בתי קפה, מסעדות, חברות קייטרינג ואירועים יוקרתיים.

מה מתפיחים?
בדקלבאום ניתן למצוא מבחר רחב של מאפים מלוחים ומתוקים, קינוחים אישיים ומשפחתיים ועוד. בתפריט מקרונים בטעמי לימון, קפה, פטל ועוד (4 שקלים ליחידה), עוגות בחושות (35 שקלים), עוגות שמרים (35 שקלים), עוגות אישיות כמו למשל גבינה פירורים (15 שקלים לפרוסה), מאפה דניש ווניל ופטל (6 שקלים ליחידה) ועוד.

למה שווה?
במקום וויטרינה צבעונית מהפנטת במיוחד.

יואב דקלבאום. בית הראשונים 22, פארק תעשיות עמק חפר. 04-6895281. כשר

קונדיטוריה וילהיים. באדיבות המקום,
פרסבורגר בוילהיים/באדיבות המקום

הוד השרון: קונדיטורית וילהיים

הסיפור
הקונדיטוריה הנוסטלגית בהוד השרון נפתחה עוד בשנת 1949 והיא בהחלט הוותיקה ביותר ברשימה הנוכחית. בקונדיטוריה יש מבחר רחב של עוגות קרם, מוסים, פאי ומאפים מתוקים ומלוחים שמיוצרים לפי מתכונים מסורתיים כבר שנים ארוכות. תושבי השרון והאזור שפוקדים את המקום תמיד יודעים מה הם יקבלו כאן וגם שהמחיר יהיה הגון ומשתלם.

מה מתפיחים?
גביניה (10 שקלים לכיס), קרמשניט (17 שקלים למנה), סברינה (17 שקלים), פרסבורגר (40 שקלים לפס), עוגיות ריבה; עוגיות שכבות חלבה; עוגיות אזני פיל; בראוניז; אלפחורס; עוגיות ללא סוכר (85 שקלים לקילוגרם עוגיות), עוגיות מלוחות עם קשקבל (95 שקלים לקילו); עוגת שמרים ובצק עלים במילויים כמו שוקולד אגוזים חלבה תפוחים או פרג; עוגות שמרים מלאות במילויים שונים (78 שקלים לקילוגרם) ועוד.

למה שווה?
בשביל כיס הגבינה המיתולוגי והמושלם ביותר שיש.

קונדיטורית וילהיים. דרך רמתיים 48, הוד השרון. 09-743-4350. כשר

מדריך האפייה: הגביניות של וילהיים

קארם. שירן כרמל,
מיני מתוקים בקארם/שירן כרמל

תל אביב: Careme

הסיפור
השף קונדיטור אבי מלמדסון מפגין בקארם את כישוריו ומספק קינוחים מרשימים לצד מבחר לחמים, מאפים, עוגות בחושות ועוגות שמרים. קארם מהווה גם בית קפה חינני ומוצלח לארוחת בוקר או צהריים, באזור שהוא יחסית שומם קולינרית.

מה מתפיחים?
לצד מבחר עוגות שמרים כמו ריקוטה ודובדבני אמרנה, חלבה או שוקולד (42-44 שקלים); עוגיות כמו שוקולד לימון או בראוניז (32-42 שקלים); אקליירים כמו פירות יער או קרמל ושבבי שקדים (19-22 שקלים) ועוד, יש במקום גם תפריט אוכל מצוין שמשלב את המאפים עם מנות כמו למשל ביצים רכות על תבשיל עלי תרד טרי ורוטב עדין של שמנת ופרמזן עם לחם (49 שקלים), כריך קרואסון עם סלמון מעושן, גבינת שמנת , ביצה קשה, רצועות מלפפונים ועלי שמיר (42 שקלים) ועוד.

למה שווה?
לא צריך לקנות כרטיס טיסה כדי להגיע לפריז, מספיק לחצות את איילון.

קארם. מעבר יבוק 5 שכונת נחלת יצחק, תל אביב. .03-6326322 כשר

מאחורי הקלעים: אימפריית הקינוחים של קארם

עוגת גבינה אפויה בדלאל. בועז לביא,
עוגת גבינה בקונדיטוריה דלאל/בועז לביא

תל אביב: דלאל

הסיפור
הקונדיטור המוכשר ענר צלאל מפעיל בהצלחה את קונדיטוריית דלאל בנווה צדק כבר מספר שנים. מדי בוקר (בייחוד בימי שישי) גודשים את המקום עשרות לקוחות רעבים ומתלבטים מה מתוך המגוון העצום להזמין. הוויטרינה עצמה גדושה במאפים, לחמים (מגוון חלות, לחמי שיפון, פוקצ'ות ועוד) וקינוחים קלאסיים שהופכים את הבחירה לקשה במיוחד.

מה מתפיחים?
קרואסון חמאה (12 שקלים), בייגל רוגעלך (15 שקלים), פרעצל קינמון ( 15 שקלים), דניש פיסטוק שוקולד (15 שקלים), דניש תפוחי עץ, שזיפים או פטל (15 שקלים), רוגעלך (4 שקלים), עוגת שמרים פרג (42 שקלים), קיש בטטה ותרד (26 שקלים), עוגת גבינה אפויה (145 שקלים לעוגה משפחתית).

למה שווה?
בגלל האווירה של נווה צדק הקסומה.

דלאל קונדיטוריה. שבזי 10, תל אביב. 03-510-9292. לא כשר

מוסיפים פירות יער. נמרוד סונדרס
טארטלט אצל דוד לאור/נמרוד סונדרס

מבשרת ציון: דוד לאור

הסיפור
דוד לאור הוא קונדיטור מוכשר וצנוע שפתח מאפייה קטנה ונעימה באזור התעשייה של מבשרת ציון. משעות הבוקר המוקדמות מגיע לאור לקונדיטוריה ומתחיל באפיית מוצרים משגעים כמו מבחר מאפי בוקר, עוגות שמרים, פטיפורים, טארטלטים ועוד.

מה מתפיחים
מקרונים בטעמים שונים (5 שקלים ליחידה), קישים במילויים כמו עגבניות עם סנט מור ; מנגולד-פרמזן; כרישה ביין וחרדל; בצל וקשקבל; פטריות ביין אדום; בטטה; סלק וקצח; פלפל קלוי וגבינת פטה ועוד (קיש אישי 22 שקלים), טארט קרם שקדים ואגסים ביין אדום (25 שקלים לטארט אישי), טארטלט קרם פטיסייר ופירות (25 שקלים למנה אישית), עוגת גבינה אפויה (85 שקלים לעוגה משפחתית) ועוד.

למה שווה?
פנינה שהיא סיבה מספקת בפני עצמה להגיע עד מבשרת.

דוד לאור. היצירה 12, מבשרת ציון. 02-579-3311. כשר

מדריך האפייה: טארטלט צרפתי של דוד לאור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיפוד שוקולד בקדוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירושלים: קפה קדוש

הסיפור
יש לא מעט אופציות של מאפים משובחים בעיר הקודש אבל קפה קדוש הוא מוסד שאי אפשר להתעלם ממנו. מדובר במקדש בצקים ודברי מאפה מתוקים ומלוחים שניתן לשבת בו לארוחת בוקר, צהריים או ערב מלאה או לחטוף על הדרך קפה וקרואסון או עוגה מנחמת לסוף השבוע. הבעיה היא, שהשמועה הגיעה כבר ללא מעט אנשים ולכן עמוס וגדוש כמעט תמיד.

מה מתפיחים?
קרוק מדאם פרנץ' טוסט- זוג בריושים מטוגנים, ממולאים בגבינת גאודה וסנט מור עם רוטב בשמל וביצי עין (53 שקלים), טוסט קרואסון גבינת עזים ודבש (42 שקלים), ברוסקטה עם גבינת פטה על לחם קלוי בגריל, פלפלים קלויים ופסטו מקומי (34 שקלים), בריוש עם חמאה וריבה (14 שקלים), בורקס תרד (15 שקלים) ועוד.

למה שווה?
בית קפה שמזכיר בתי קפה קטנים בוינה, וויטרינה בניחוח האימפריה האוסטרו-הונגרית.

קפה קדוש. שלומציון המלכה 6, ירושלים. 02-625-4210. כשר

מאפיית לשה. באדיבות המקום, מערכת וואלה! NEWS
מאפיית לשה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המקום

מצפה רמון: לשה אפייה במדבר

הסיפור
הדס מאיר נכנסה לעולם האפייה דרך התנור הביתי ולאחר מספר שנים החליטה לפתוח במצפה רמון את לשה - אפייה במדבר. המאפייה מתמחה בלחמי בריאות תוך שימוש בחומרי גלם מוקפדים ותהליכי אפייה מסורתיים. את המקום מפעילה מאיר רק בסופי השבוע, בימים חמישי ושישי (בין השעות 9:00-14:00 ומ-16:00- שישי לפנות בוקר, בימי חמישי ובין השעות 8:00-15:00 בשישי).

מה מתפיחים?
במאפיית לשה ניתן למצוא מגוון לחמי שאור מקמח מלא (20-22 שקלים לכיכר) וכן דברי מאפה כמו עוגות בחושות (33 שקלים), קישים (28 שקלים), פאי (32 שקלים) ועוד. מלבד זאת, מוכרת מאיר במקום גם תוצרת של יצרנים מקומיים מהנגב כמו שוקולדים, גבינות, זיתים ושמן זית. בנוסף מועברות במקום מגוון סדנאות לכל המשפחה ולאנשי מקצוע מתחום הלחם.

למה שווה?
מאפים בריאים באווירה מדברית.

לשה אפייה במדבר- מצפה רמון. הר בוקר 8 אזור התעשייה מצפה רמון. 050-3611488. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully