וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך לדעת לפני שטסים לואוקוסט

27.4.2014 / 9:27

אם יש משהו שהנוסע הישראלי שונא מכל - זה לצאת פראייר. אז עם פריחת חברות הלואוקוסט שנוחתות כאן (וגם ממריאות), הנה עשרת הדברות שיעזרו לכם לדעת מה צריך לבדוק כדי לרכוש טיסות זולות

סוכני נסיעות סוכן נסיעות, גלובוס. ShutterStock
בחרו את היעד, אבל חשוב מכך את התאריך מראש/ShutterStock

מהפכת 'השמיים הפתוחים' בין ישראל לאיחוד האירופי הופכת את הטיסות מישראל לאירופה לנגישות כמעט כל כיס. אם עד לפני כשנתיים, טיסה הייתה חלק מחוויית החופשה, הרי שעם כניסת חברות הלואוקוסט לשוק הישראלי הפכה הטיסה לאמצעי תחבורה פונקציונאלי. בעבר היווה מרכיב הטיסה למעלה מ-50 אחוזים מעלות החופשה, ואילו עם כניסת הטיסות הזולות - עלות הלינה היא המרכיב המשמעותי ביותר בעלות.


עוד על טיסות בוואלה! תיירות:
מותו של סוכן: איך הפכנו לסוכני נסיעות של עצמנו?
באיזו עיר בעולם תשלמו הכי הרבה על מונית לשדה?
ריינאייר בדרך? ענקית הלואוקוסט רוצה לטוס לישראל


אז הנה "עשרת הדיברות" שיאפשרו לכם להגיע ליעדים באירופה בצורה הכי זולה שיש.

1. הגדירו את מועד הטיסה - חברות הלואוקוסט עובדות עם מערכות ניהול מחירים משוכללות ביותר. אם לדוגמא, תרצו להזמין טיסות מראש לחגים או לחופשת החופש הגדול - תגלו שהמחירים בחברות הלואוקוסט אינם בהכרח זולים באופן משמעותי מטיסה בחברות תעופה רגילות.

2. תחשבו קדימה - בחברות לואוקוסט יש להזמין טיסה מראש. ככל שההזמנה תהיה במועד רחוק יותר מזמן מהטיסה - קיים סיכוי גדול יותר למצוא מחיר זול. המודל שחברות הלואוקוסט מתבססות עליו הוא לא של טיסות זולות ברגע האחרון.

3. אמצ"ש עדיף על סופ"ש - בחברות הלואוקוסט עדיף לטוס באמצע השבוע, היות וטיסות בסופי שבוע בדרך כלל יקרות יותר.

מזוודה חו"ל סוכן נסיעות. ShutterStock
כל ק"ג יעלה לכם. חשבו טוב מה אתם אורזים/ShutterStock

4. בדקו את מחירי הלינה ביעד - כאשר החלטתם על יעד חופשה, בדקו קודם את מחירי המלונות. יכול להיות שבעיר שאליה בחרתם לטוס מתקיים באותו שבוע מרוץ "פורמולה 1" או יריד בינלאומי גדול ומחירי המלונות בעיר גבוהים משמעותית משאר ימות השנה. באותה הזדמנות בדקו אם בעיר חוגגים חגים בתקופת החופש. חגים משמעותם חופשות, ולכן מחירי הלינה עולים בהתאם.

5. מדיניות הביטולים - כשאתם מזמינים טיסת לואוקוסט מראש, בדקו את מדיניות שינוי וביטול הכרטיסים מראש. חוקי המכר של מדינת ישראל אינם חלים על החברות הללו ולכל חברה יש מדיניות שינוים וביטולים אחרת. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי, במידה של שינוי מועד הטיסה (כמה עשרות דולרים), אך יכול גם להסתכם ביותר מכך. ביטול הרכישה יכול להתבטא במקרים מסוימים באובדן מלא של התשלום.

6. מטען עודף - עוד נושא שצריכים לברר מראש. יצאתם מהארץ עם תיק יד לשלושה ימים ונפלתם על "סייל" לא נורמלי ברומא, לונדון או כל מקום אחר. קניתם המון ומילאתם מזוודה חדשה. בדקו מראש כמה יעלה להוסיף מטען לכרטיס הטיסה שרכשתם מראש. בחברות הלואוקוסט כבודת הנוסעים היא תוספת משמעותית לרווחי החברה.

7. השוואת מחירים - זהו תהליך שמצריך זמן, הבנה וידע בסיסי. לדוגמא, חברת לואוקוסט מציעה מחיר טיסה בסיסי לברלין ואילו אחרת מציעה חבילה טיסה, העברות ומלון לשלושה לילות. מה יותר משתלם? ובכן, בררו את שם המלון, בדקו באתרי ההזמנות ברשת דוגמת EXPEDIA, HOTELS.COM, BOOKING.COM את מחיר הלינה באותו המלון, הוסיפו לכך את מחיר התחבורה משדה התעופה למלון ומהמלון לשדה, וכך תוכלו להשוות "תפוחים לתפוחים". יכול מאוד להיות שבבדיקה כזו תגלו, שמחיר החבילה זול יותר מהחיבור בין טיסות לואוקוסט לבין הזמנת מלון עצמאית, בתוספת העברות משדה התעופה ואליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אילוסטרציה מלון. ShutterStock
לפעמים הלינה במלון תייקר לכם את כל חבילת הנופש. כדאי לבדוק/ShutterStock

8. אתרי הזמנות לבתי מלון - ענקיות המלונות הגדולות מנסות בשנים האחרונות למשוך את ציבור הנוסעים חזרה אליהן מאתרי ה-Online travel agencies, על ידי הבטחה למחיר הזול ביותר Best Price Policy (את המחיר הטוב ביותר למלונות שלהם תקבלו אצלם באתר). יש צורך לבדוק את "האותיות הקטנות" בהצעה באתר, כיוון שבחלק מההצעות המחיר המוזל של המלון הרשת קשור להגבלות. במידה של ביטול ההזמנה, תשלמו דמי ביטול של לילה אחד ואם הביטול מתבצע בטווח קצר ממועד ההגעה המתוכנן למלון - דמי הביטול יהיו בעלות מלאה של כל משך השהייה במלון.

9. זמני הטיסות - חלק מטיסות הלואוקוסט היוצאות מישראל לאירופה, ממריאות בשעות הערב המאוחרות, או מאירופה בשעות הערב - עניין של ניצול המטוסים. ועל כן בדקו מראש את זמני ההמראות והנחיתות. המשמעות בחלק מהמקרים, היא המתנה ארוכה לקבלת חדר במלון, או אם תבקשו לעשות צ'ק-אאוט מאוחר מהמלון - תאלצו לשלם על כך תוספת שעלולה לייקר את מחיר לינת הלילה עד 50 אחוזים.

10. דבר עם הסוכן שלי - אפשרות של שימוש ביועץ תיירות ל"תפירת" חבילה זולה. תחום סוכנויות הנסיעות עבר גם הוא מהפכה משמעותית, כתוצאה משינוים שהנהיגו חברות התעופה במדיניות תשלום העמלות. יותר ויותר סוכני נסיעות מגדירים עצמם מחדש כיועצי תיירות. אתם יכולים לפנות ליועצים אלו, לשלם להם דמי ייעוץ קבועים מראש - ובתמורה הם יחפשו עבורכם את המחירים הזולים ביותר. נשמע מוזר, אבל בפועל זה עובד.

יוסי פישר הוא מומחה תיירות מבעלי Vision Hospitality & Travel Consulting

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully