וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במקום שנזדקן יחד, איבדתי אותך בשריקת כדור"

16.4.2014 / 13:45

הדסה מזרחי, אלמנתו של סנ"צ ברוך מזרחי, בן 47, שנורה שלשום בפיגוע הירי בדרך לליל הסדר, ספדה לו בהלווייתו: "הילדים בוכים ושואלים מי ייתן להם עכשיו דוגמה אישית"

צילום: עומר מירון, הצלה איו"ש, יוסי אלי; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

סגן-ניצב ברוך מזרחי הובא היום היום (רביעי) בחלקה המשטרתית בבית העלמין הצבאי שבהר הרצל. מזרחי, בן 47 ממודיעין, נהרג בפיגוע הירי בערב חג הפסח בכביש 35, סמוך לצומת תרקומיא-אידנא, באזור חברון. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו הודיע כי סנ"צ מזרחי יועלה בדרגה לאחר מותו לדרגת ניצב-משנה.

"אהוב שלי, באופן לא ברור אני מספידה אותך", אמרה אשתו של מזרחי, הדסה, מעל קברו. "במקום שנזדקן יחד עם הילדים, איבדתי אותך בשריקת כדור. הילדים בוכים ושואלים מי ילמד אותם עכשיו יושר והתמדה, מי ייתן דוגמה אישית". "אהוב שלי", המשיכה, "ילדינו יגדלו בברכה אהבת המדינה והאדם. להתראות יקר שלי".


עוד בוואלה! חדשות:
”ברוך נשם עליי את נשימתו האחרונה - ונפל עליי”
ברוך נרצח בדרך לסדר: "נפרדנו בתקווה שנתראה"
יממה לאחר הירי ליד חברון: סוכל פיגוע דקירה באריאל

ברוך מזרחי, הרוג פיגוע הירי בערב חג הפסח, מובא למנוחות בהר הרצל, אפריל 2014. נועם מושקוביץ
הדסה מזרחי בחלקת הקבר, היום/נועם מושקוביץ

מזרחי שימש בשלוש השנים האחרונות כראש מדור סיגינט באגף חקירות ומודיעין במטה הארצי של משטרת ישראל. לפני שלוש שנים הצטרף למשטרה בתום שירות קבע של 25 שנים בצה"ל, שאותו סיים כקצין בדרגת סגן-אלוף ביחידת המודיעין 8200.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ספד לסנ"צ מזרחי ואמר: "ברוך היקר שלנו, החזרת נשמתך לבורא בערבו של חג החירות בו מתכנסות משפחות ישראל לחוג יחדיו בשמחה את חג חירותנו. אולם ברגע אחד, בפעולת טרור רצחנית, נהפכה השמחה ליגון והאחדות לפרידה כואבת".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ברוך מזרחי, הרוג פיגוע הירי בערב חג הפסח, מובא למנוחות בהר הרצל, אפריל 2014. נועם מושקוביץ
ברוך מזרחי, הרוג פיגוע הירי בערב חג הפסח, מובא למנוחות בהר הרצל, אפריל 2014/נועם מושקוביץ

לדברי רנ"צ דנינו, "במשך כל חייו פעל ברוך בשירות המדינה ותרם רבות לביטחונה ולביטחון אזרחיה. 21 שנים שירת בצה"ל וביצע מגוון רחב של תפקידים מבצעיים וטכנולוגיים שהאחרון בהם, בדרגת סגן אלוף ביחידת מודיעין מסווגת. בחודש יוני 2011 התגייס לשורות משטרת ישראל לתפקיד ראש מדור טכנולוגיות ביחידת הסיגינט באגף החקירות והמודיעין. ברוך האמין שבמסגרת תפקיד זה הוא יוכל לתרום מניסיונו הרב ליחידה הצעירה במשטרת ישראל במלחמה הבלתי מתפשרת בטרור ובפשיעה".

מפכ"ל המשטרה הוסיף: "את ברוך לצערנו, לא נוכל להשיב אלינו אך מורשתו תישאר עמנו ותמשיך ללוות אותנו בהמשך הדרך. משטרת ישראל מצדיעה לברוך על תרומתו המשמעותית לארגון ולמדינה לכן מצאנו לנכון, להעלותו בדרגה ולהעניק לו את דרגת הניצב משנה לה הוא בהחלט ראוי".

הלווייתו של סנ"צ ברוך מזרחי, שנהרג בפיגוע הירי באזור חברון בערב חג הפסח, 16 באפריל 2014. נועם מושקוביץ
המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו/נועם מושקוביץ

ראש חטיבת מודיעין במשטרה ספד לו היום בהלוויה. "ברוך", פתח ואמר הקצין, "ביום ראשון בערב לפני כניסת החג סיימנו יום עבודה בפרויקט חשוב. כהרגלך, דיברת בלהט, שכנעת אותי לקבל עמדתך מקצועית. סיפרת לכל חבריך למחלקה בסיפוק כי הצלחת במשימה. זה אתה ברוך", אמר, "כולם חשובים וכולם עוסקים בפשיעה אבל אתה הצלת חיים באופן ישיר. היית אדם יוצא דופן, שעושה דברים בשקט בצנעה - והכול למען מדינת ישראל. יהיה קשה לנהל ישיבות בלעדיך. היית איש משפחה למופת. גילית גבורה אנושית ותושייה יוצאת דופן. אנחנו נמשיך ללוות אותך. בשם המודיעין אנחנו מצדיעים לך".

משפחתו של ברוך מזרחי שנהרג בפיגוע ירי, אפריל 2014. באדיבות המשפחה
"איש משפחה למופת". משפחתו של מזרחי/באדיבות המשפחה

שלשום בסביבות השעה 18:00 בוצע ירי לעבר שלושה כלי רכב שנסעו מכיוון מחסום תרקומיא לכיוון חברון בכביש 35, בהם הרכב בו נסע המנוח יחד עם רעייתו וחמשת ילדיהם. כ-500 מטרים לפני הפילבוקס הצבאי במקום נפתחה אש לעברם, ומזרחי, שנפצע אנושות, המשיך בנסיעה ונעצר מתחת לפילבוקס. מכוניתו של מזרחי ספגה את רוב הפגיעות, ומותו נקבע במקום לאחר שבוצעו ניסיונות החייאה על ידי פראמדיקים של מד"א. ברכב נוסף נפצע קל ילד בן תשע, שפונה לבית החולים שערי צדק במצב קל עם רסיס בחזה.

הבוקר שיחזרה הדסה מזרחי את האירוע הקשה במהלכו נהרג בעלה. "נסענו ברכב כשלפתע החלו יריות. הירי לא פסק, המחבל פשוט ניסה לחסל אותנו. אם היינו עומדים במקום זה היה פשוט וידוא הריגה. הוא פשוט ירה כדור אחר כדור", סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות. "ברוך ראה שיורים, אז הוא אמר לי: 'יש מחבל', ושם את הרגל על הגז", המשיכה, "הוא קיבל קליע ואני קיבלתי קליע, ושמתי לב שאנחנו עושים זיג זג עם האוטו. הרמתי אותו, תפסתי את ההגה, הורדתי הילוך וכלי הרכב נעצר. התקשרתי למוקד 100, ובמקביל הגיעו חיילים ואמרתי להם לחבוש אותי. כבר אז ראיתי שברוך נרצח ולא רציתי שלילדים תהיה טראומה".

ברוך מזרחי, הרוג פיגוע הירי בערב חג הפסח, מובא למנוחות בהר הרצל, אפריל 2014. נועם מושקוביץ
הר הרצל, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully