וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הפיגוע בחברון - תוצאה של ההסתה הפלסטינית"

ראש הממשלה התייחס לפיגוע הירי שבו נהרג קצין משטרה בן 47 והטיל את האחריות על הרשות ש"לא מצאה לנכון לגנות את המעשה המתועב". יעלון: "לא נסבול פיגועים כלפי אזרחים"

צילום: עומר מירון, ירח ראפ - סוכנות תצפית, עריכה: יותם בן-דוד

ההנהגה מגיבה: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס עם צאת החג (שלישי) לפיגוע הירי ליד חברון, שבו נהרג אתמול קצין משטרה בן 47 ונפצעו רעייתו וילד נוסף בן תשע, זמן קצר לפני ליל הסדר. "הרצח הנפשע הזה של אדם שנסע עם משפחתו לארוחת חג החירות הוא תוצאה של ההסתה שלה אחראית הרשות הפלסטינית", אמר נתניהו. כוחות הביטחון עדיין מנהלים מצוד במטרה לאתר את האחראים לפיגוע.

הפיגוע בחברון - כותרות נוספות:
בערב החג: הרוג ושני פצועים בפיגוע ירי באזור חברון
אהרונוביץ' על הפיגוע בליל הסדר: "אבידה גדולה"
יממה לאחר הירי: סוכל פיגוע דקירה באריאל

לדברי ראש הממשלה, "הרשות הפלסטינית ממשיכה כל הזמן לשדר בכלי התקשורת הרשמיים שלה תכנים המסיתים נגד קיומה של מדינת ישראל, ואמש ההסתה הזאת תורגמה לרצח של אב שנסע עם משפחתו לחגוג את ליל הסדר. ההסתה של הרשות הפלסטינית נמשכת בכך שעד לרגע זה היא לא מצאה לנכון לגנות את המעשה המתועב והנפשע הזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בוחנים את אמצעי הלחימה שנתפסו על האנייה KLOS-C. נמל אילת, 10 במרץ 2014. רויטרס
החיפושים אחר חשודים נמשכים. יעלון ונתניהו/רויטרס

סוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא" דיווחה אמש כי כוחות צה"ל תגברו את פעולותיהם בכפרים הנמצאים ממערב לחברון במאמץ לאתר את מבצע הפיגוע. על פי הדיווח, הפעולות מתרכזות בעיירה אידנא, הסמוכה למחסום תרקומיא, שם היה הפיגוע.

שר הביטחון, משה יעלון, גינה הערב גם הוא את הפיגוע, ואמר: "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים את ידנו על מי שתכנן וביצע את הפיגוע הזה". לדבריו, "לא נסבול פיגועים כלפי אזרחים ישראלים, ונפעל בנחישות חסרת פשרות כלפי מי שמעורב בתכנון או ביצוע פיגועים. אני שולח את תנחומיי למשפחתו של הקצין ומאחל החלמה מלאה לפצועים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פיגוע ירי באזור תרקומיא, אפריל 2014. הצלה יו"ש, ספק 500
זירת הפיגוע, שלשום/ספק 500, הצלה יו"ש

גם סגנו של יעלון, חבר הכנסת דני דנון, גינה את הפיגוע הקשה. "פיגוע הירי, ערב חג הפסח, שבו נרצח איש כוחות הביטחון, הוא אירוע קשה וכואב וכולנו מתפללים להחלמתה המהירה של אלמנתו". עוד הוסיף: "כשהטרור מרים את ראשו, הדבר האחרון שצריך לעשות הוא לשקול שחרור של 430 מחבלים לרחובות".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, הטיל גם הוא את האחריות על הרשות הפלסטינית. "רשות הפלסטינית, בראשות אבו מאזן, מעודדת ומממנת רוצחי יהודים ביד אחת, וביד השנייה סוחטת את ישראל לשחרר את אותם הרוצחים. פניהם לטרור, ולא לשלום".

הבוקר ביקר השר לביטחון הפנים, יצחק אהרנוביץ' בבית החולים שערי צדק בירושלים את אלמנתו של ההרוג. "היא אישה חזקה מאוד", סיפר אהרונוביץ'. "הכרתי את בעלה, עבדנו בצורה צמודה. הוא היה איש ערכי ומקצועי מאוד, אבדה גדולה למשפחה וכמובן לכוחות הביטחון". האישה עדיין מאושפזת בבית החולים במצב יציב. הפצוע הנוסף, ילד בן תשע ששהה בכלי רכב אחר, טופל במהלך הלילה, קליע הוצא מגופו והוא שוחרר לביתו להמשך החג, אך ישוב לביקורת.

לפניות לכתבים:
אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
שבתי בנדט - sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 19:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully