וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי הוותיק ראובן פדהצור נהרג בתאונת דרכים

פדהצור, ששימש במשך שנים פרשן לענייני צבא וביטחון ב"הארץ" ובגלי צה"ל והיה קברניט ב"ארקיע", נהרג אמש מפגיעת רכב כשתיקן את אופנועו לצד כביש החוף. "תמיד עמד על דעותיו"

שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

העיתונאי הוותיק ראובן פדהצור, ששימש פרשן לענייני ביטחון ב"הארץ" ובגלי צה"ל, הוא ההרוג אמש (שני) בתאונת הדרכים בכביש החוף באזור אור עקיבא. פדהצור, בן 66, שהיה קברניט בחברת "ארקיע", נהרג מפגיעת כלי רכב בעת שעמד עם אופנועו לצד כביש 2 לכיוון דרום. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פדהצור/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקרי אגף התנועה ממשיכים לחקור את התאונה שגבתה את חייו של פדהצור, שעה שעצר בשול הדרך, ככל הנראה בשל תקלה טכנית באופנוע. במשטרה בודקים אפשרות לפיה הוא נכנס לנתיב התנועה במטרה להשיג עזרה. נהג הרכב הפוגע עוכב לחקירה ואמר במהלכה כי פדהצור התפרץ לכביש, מה שגרם לפגיעה הקטלנית והבלתי נמנעת.

פדהצור נולד בישראל ב-21 בפברואר 1948. הוא שירת בצה"ל כטייס קרב. בשנת 1992 קיבל תואר דוקטור במדע המדינה, ושימש במשך השנים לצד עבודתו כעיתונאי גם כמרצה וחוקר לענייני ביטחון. לאורך השנים פרסם סקירות ביטחוניות ומאמרים פובליציסטיים בעיתון "הארץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הרוג בתאונת דרכים בכביש החוף, 14 באפריל 2014. שלומי גבאי
זירת התאונה, אמש/שלומי גבאי

הוא שימש בכמה תפקידים בעיתון הארץ: בשנות השמונים שימש ככתב הצבאי של הארץ, בהמשך מונה לתפקיד הכתב לענייני תעשיית הביטחון ואחר כך לפרשן בכיר וכותב מאמרים. בכל התפקידים האלה הוא בלט בעמדות נחרצות בנושאים עליהם כתב.

פדהצור היה ידוע בעמדות נגד מערכות הגנה מטילים, נימק תמיד שהן לא אפקטיביות ונהג למתוח ביקורת קשה על פרויקט החץ ועל כיפת ברזל. בתחילת דרכו העיתונאית הוביל מאבק נגד מטוס הלביא. הוא הרבה לכתוב על תקציב הביטחון והביע חשש מניצול לרעה של איומים בטחונים לטובת תוספת תקציבית לצה"ל. פדהצור התבלט בעקביות שלו ושל דעותיו, ובביקורת על מערכת הביטחון שחרגה לעתים מעמדת רוב הפרשנים בתחום.

אלוף בן, עורך הארץ סיפר כי היה בהחלט כותב בולט בשלושים השנה האחרונות בנושאי בטחון לאומי, "תמיד עמד על דעותיו גם כשלא היו פופולריות במערכת הביטחון. בזה הוא נתן דוגמא ראויה לביקורת התקשורתית על הצבא, משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות. כקורא של ראובן במשך שלושים שנה, הוא יחסר לי ובוודאי גם לקוראים רבים אחרים של עיתון הארץ".

מועד הלווייתו טרם נמסר.

עוד בוואלה! חדשות:
בערב החג: הרוג ושני פצועים בפיגוע ירי באזור חברון
אובמה על הפיגוע בקנזס: נמשיך להילחם באנטישמיות
פרס פוליצר לעיתונים שחשפו את מסמכי סנודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully