וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על יצהר: "לפעול נגד הבריונים בכל הכוח"

8.4.2014 / 19:41

ראש הממשלה שוחח עם שר הביטחון, ברקע האירועים האלימים ביצהר שבמהלכם פצעו פעילי ימין 6 שוטרי מג"ב, וביקש ממנו לפעול נגד "פורעי החוק שאחראים למעשי הבריונות"

צילום: דניאל בוק, דובר יצהר, סוכנות תצפית, דו"צ; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שלישי) עם שר הביטחון משה יעלון, בעקבות המהומות האלימות ביצהר, שבמהלכן נפצעו הלילה שישה שוטרי מג"ב וציוד צבאי הושחת על ידי פעילי ימין, שיידו אבנים לעבר חיילים. נתניהו ביקש מיעלון "לפעול בכל הכוח נגד פורעי החוק שאחראים למעשי הבריונות". דבריו של ראש הממשלה מגיעים ברקע החלטת מערכת הביטחון להקים תחנת משטרה ביצהר - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות.

מפקד גדוד המילואים שהותקף הודה כי חייליו לא היו מוכנים לתקיפה מהסוג הזה. "אני מזועזע מהמקרה, לא נערכנו לאירוע שבו יהודים מפגינים אלימות כלפי חיילים", אמר. הפרות הסדר האלימות בהתנחלות החלו לאחר הריסת ארבעה מבנים בלתי-חוקיים, שלאחריה החלו מאות בני אדם ליידות אבנים לעבר כוחות הביטחון במקום. בתחילת השבוע, גם כן ביצהר, נוקבו צמיגיו של מח"ט שומרון, אלוף משנה יואב ירום.

"16 שנים אני עושה מילואים, מתוכם שמונה שנים בתפקיד בכיר, ומעולם לא נתקלתי באלימות מהסוג הזה או במשהו שמתקרב לזה", אמר מפקד גדוד המילואים רגב. "האלימות כלפי אותו מצב החלה בהפרת סדר, ניפוץ חלונות של כלי הרכב וניקוב צמיגים. לאחר מכן עשרות פעילים הגיעו לנקודת התצפית שבה יש אוהל ושירותים כימיים, הפילו את האוהל, הרסו את השירותים הכימיים, השליכו את המזרנים וניקבו את צמיגי עוקב המים הנייד", סיפר.

בשל אלימות המתנחלים: תוקם תחנת משטרה ביצהר. צילום מסך
ציוד צבאי הושחת ושוטרי מג"ב נפצעו מיידוי אבנים של פעילי ימין. יצהר, הבוקר/צילום מסך

בתוך כך, גורמים בכירים בצה"ל מתחו ביקורת חריפה על התנהלות גדוד המילואים רגב, על כך שלא הגיב בכוח לאלימות פעילי הימין. בכירים בצבא טענו כי החיילים ראו את יידוי האבנים ואת השחתת הציוד הצבאי - ונותרו לעמוד מהצד. "הם היו חייבים להגיב בכוח", אמר אחד מהם.

מנגד, דובר יצהר לא גינה את המעשים, ובחר לתקוף דווקא את צה"ל: "מדיניות ההרס וההענשה הקולקטיבית של השלטונות נגד תושבי יצהר הינה מקוממת. לא יתכן שממשלת ישראל וכוחות הביטחון יהרסו בתים של חפים מפשע כתג מחיר ונקמה בגלל פעולות לא לגיטימיות של בודדים, חמורים ככל שיהיו. אנו קוראים למערכת הביטחון ולעומד בראשה לחדול ממדיניות זו ולהפסיק לאלתר את מעגל האיבה המתגבר". בתגובה לטענות, דובר צה"ל מסר כי "צה"ל לא פועל מתוך נקמנות. הוא פועל על פי חוק וכחלק מתפקידו כריבון ביהודה ושומרון הוא אמון על אכיפת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully