וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם ג'ייסון מומואה כוכב "משחקי הכס" ו"הדרך האדומה"

מרט פרחומובסקי

7.4.2014 / 0:04

ג'ייסון מומואה נולד לגלם דמויות גדולות מהחיים כמו ב"משחקי הכס" ו"הדרך האדומה". החזות המרשימה שלו לא מפריעה לו להיות שחקן צנוע שמשקיע זמן ומאמץ בעיצוב הדמויות שלו

יח"צ - חד פעמי

נדמה כאילו ג'ייסון מומואה נולד כדי לגלם גיבורים מיתיים, גדולים מהחיים. מבנה גופו הגבוה והשרירי, הפנים היפות שנדמה כאילו נחצבו מאבן והכריזמה הקיצונית שהוא מקרין הפכו את מומואה לכוכב העונה הראשונה של "משחקי הכס", שבה שיחק את מנהיג הדות'ראקים חאל דרוגו, ואף גרמו לאולפנים להמר עליו לתפקיד הראשי ב"קונאן הברברי". למרות זאת, מתעקש מומואה בראיון טלפוני מיוחד, כי המרחק בינו לבין תפקידי הגיבורים המיתיים הוא רב מהמשוער. "חאל דרוגו הוא מלך, בעוד שאני ממש לא המלך של הבית שלי", מכריז מומואה. "אשתי היא השליטה האמיתית, ובמקום השני הילדים. ההתנהגות שלי ביום יום שונה מאוד מזו של דרוגו, כך שלעצב את הדמות שלו היה די קשה עבורי, וזה עוד לפני שמדברים על ההתמודדות עם השפה הדות'ראקית, שלא באמת קיימת. גם במקרה של קונאן הברברי היה לי קשה. בכלל לא ידעתי להשתמש בחרב, וכמעט חרבנתי במכנסיים כשהייתי צריך לרכוב על סוס. זה אולי נראה שאני יודע מה אני עושה, אבל באמת שאני לא".


- איך בכל זאת מצאת את החיבור שלך לדמויות האלה?

"בסופו של דבר, הסוד הוא למצוא בתוך הדמויות המיתיות מרכיבים מעניינים עבורי, שאני מצליח הזדהות איתם. זה מה שמעורר אותן לחיים. במקרה של דרוגו לדוגמא התחברתי דווקא לפגיעות שלו. הוא אדם שנבגד על ידי הקהילה שלו, שאינה סובלת גילויים של חולשה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה אתגר גדול בשבילי כשחקן". מתוך "הדרך האדומה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הראיון עם מומואה מתקיים לרגל עלייתה בארץ של "הדרך האדומה", הסדרה החדשה שבה הוא משתתף, שהופקה על-ידי ערוץ סאנדנס. מדובר בדרמת מתח עשויה היטב של ארון גוזיקובסקי ("אסירים"), שנבנית סביב עימות בין שתי קהילות שכנות: תושביה הלבנים ברובם של עיירה אמריקאית מנומנמת ושבט ראמאפו האינדיאני. מומואה מגלם בסדרה את "האיש הרע" פיליפ קופוס, עבריין אינדיאני רב קסם, שחושף פרשיית טיוח משטרתית טעונה ועושה בעיות לשריף של העיירה.

לפי עדותו של מומואה, מדובר בתפקיד המורכב ביותר שעשה עד היום. "הדמות הזאת חייבת להיות מושכת ומסוכנת בו זמנית", הוא מסביר. "זה אתגר גדול בשבילי כשחקן לאתר את הרגעים שבהם אתה יכול לזמן את הקהל להיכנס מתחת ל"כנף הדרקון", בזמן שאתה מסתיר חרב מאחורי הגב. מה שעזר לי בכך היא העובדה שלקופוס יש סיפור עבר טוב, שהולך ונחשף ככל שהסדרה מתקדמת. הבן אדם ישב בכלא שש שנים וגם הופרד מהבן שלו, אז בהדרגה ההזדהות של הצופים איתו מתגברת. האנשים אומרים לעצמם, שאולי גם הם היו מתנהגים כמוהו בנסיבות האלה".

- מצבם של האינדיאנים בארצות הברית הוא נושא נדיר בסרטים וסדרות אמריקאיות. בתור שחקן שהוא בעצמו אינדיאני למחצה, עד כמה מצאת דמיון בין המצב שמתואר בסדרה לבין המציאות?

"הסיפור שהסדרה מספרת הוא רק חלק קטן ויוצא דופן מסיפורם המורכב של האינדיאנים בארצות הברית. בשבט ראמאפו, שמופיע בסדרה, מתקיים עירוב של שורשים הולנדיים, אפרו-אמריקאיים ואינדיאניים. הם לא ממש נראים כמו אינדיאנים, ולכן הם גם לא זוכים להכרה פדרלית בארצות הברית. ברור שכאינדיאני למחצה יש לי חיבור אישי לסיפור של הסדרה. אגב, לאחרונה ביימתי ושיחקתי בסרט בשם "הדרך לפאלומה", שגם בו אני משחק אינדיאני משבט מוהאבה, שהוא שבט יותר מסורתי. אז בסרט אני מדבר את השפה שלהם ושר שירים שלהם. "הדרך האדומה" הייתה לי מעניינת דווקא כיוון שהגישה לאינדיאנים היא הכי רחוקה מהמסורת. את הטיפוס שאני משחק אפילו אמא שלו לא אוהבת, ומי שגידל אותו הוא סוחר סמים לבן. גם המעשים שלו בסדרה מכוונים בעצם נגד השבט שלו, מה שהופך את הדרמה מבחינתי למאוד מעניינת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ייסון מומואה כחאל דראגו מ"משחקי הכס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

- לסיום, אי אפשר שלא לחזור ל"משחקי הכס", שעונתה הרביעית עולה למסכים בקרוב. בתור מי שיצר את אחת הדמויות הזכורות של הסדרה, עד כמה העובדה שהיא לא שרדה את העונה הראשונה כאבה לך?

"טוב, קראתי את הספר לפני שעשיתי את הסדרה, והיה לי ברור מראש שהמוות הזה חייב לקרות. זה מה שיפה בסדרה: אתה מתאהב בחאל דרוגו, מבין שהוא ככל הנראה הדמות הכי ישרת דרך בסיפור, ואז הוא מת ושובר לך את הלב. לדעתי זאת כתיבה מצוינת, ואני מאוד שמח עם זה שהדברים קרו בסדרה כפי שהם קורים בספר. דווקא העובדה שאיש כל-כך גדול ומפחיד מצא את מותו כשהוא נחנק באמצעות כרית הופכת את הסיפור שלו ליפה כל-כך. אז אמנם המשכתי לפרויקטים אחרים, אבל אני עדיין מרגיש קרוב מאוד לאנשים שיוצרים את "משחקי הכס", רואה בהם משפחה וחושב שהם עושים עבודה מדהימה. העובדה שאני כבר לא משתתף בסדרה לא מונעת ממני להיות גאה בה. לדעתי העונה השלישית היתה אפילו יותר טובה מהראשונה, שבה השתתפתי, ואני מצפה בקוצר רוח לתחילת העונה הרביעית".


"הדרך האדומה", החל מה- 8.4, ימי שלישי, בשעה 22:00, בערוץ yes Oh HD וב- yesVOD

מחכים לצפות בתפקיד החדש של ג'ייסון מומואה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully