וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 6 עורכי דין תיווכו בין אסירי חמאס לפעילים בעזה

2.4.2014 / 17:30

שני מנהלי משרד עורכי דין, ו-4 פרקליטים ממזרח ירושלים, נפגשו עם אסירים בכירים והעבירו מהם פקודות לביצוע. השיטה להסוות את התגובה: קידוד התשובות בטלוויזיה הפלסטינית

אסירים פלסטינים משוחררים מבתי כלא בישראל בעסקת שליט, אוקטובר 2011. AP
אסירים פלסטינים משתחררים במהלך המו"מ/AP

הותר לפרסום: בפעילות משולבת של משטרת מחוז ירושלים וכוחות שב"כ, נעצרו לאחרונה שני מנהלי משרד עורכי דין וארבעה עורכי דין ממזרח ירושלים, בחשד שבמשך שלוש שנים ניצלו את החיסיון שלהם על מנת להעביר מסרים בין אסירי חמאס הכלואים בישראל, לבין פעילי שטח בארגון הטרור – וזאת תמורת כסף.

המקרה נחשף הודות למידע מודיעיני לפיו במשרד עורכי הדין "אלקודס לעניינים משפטים" הנמצא בעיסאוויה - המנוהל על ידי מחאת עיסוואי (41) ושירים עיסוואי (36), מועברים כספים עבור ביקורים של עורכי דין אצל אסירי חמאס. במשך מספר חודשים התנהלה חקירה סמויה במהלכה התחקו החוקרים ואנשי שב"כ אודות הפעילות החשודה במשרד. מהחקירה עלה כי במהלך תקופה של שלוש שנים – ארבעה עורכי דין - מחמוד אבו סנינה, עומר אסכאפי, נדים גרייב ואמג'ד ספאדי, נהגו להיפגש עם אסירים בכירים בבתי הכלא, ולשמש כמתווכים בינם לבין הפעילים בעזה ובגדה.

עוד בוואלה! חדשות
שר בכיר: "קרי חשף שלארה"ב אין בעיה לשחרר את פולארד"
האויב החדש של ארדואן: החתול החשמלי
3 מבנים לא-חוקיים נהרסו ביצהר: "הכול נשבר ברגע"

בין היתר, הם נהגו להציג בפני האסירים "אגרות" מודפסות ובהן הודעות מטעם הנהגת חמאס. בהמשך, הם העבירו בחזרה מסרים מהאסירים - שקשורים בפעילות הצבאית, הכלכלית והפוליטית של חמאס. עוד נמצא, כי באמצעות אותן אגרות, נקבעה זהותם של חלק מהאסירים שזכו להשתחרר בעסקת שליט ב-2011. הדבר נעשה תוך התכתבות עם עבאס א-סייד, "מנהיג" האסירים, ומי שהיה ראש הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם - שמרצה עונש מאסר ממושך על חלקו בפיגועי התופת במלון פארק בפסח 2002 ובקניון השרון ב-2005, בהם נרצחו 35 ישראלים.

"דרכים לטפל במשתפי פעולה"

בניסיון להסוות את הפעילות, נחשף כי חמאס נהג לנצל את שידורי הטלוויזיה הפלסטינית כדי "לקודד" את המסרים לאסירים בבתי הכלא. במשטרה מייחסים למנהלי המשרד ולעורכי הדין עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ומגע עם סוכן זר, כמו גם פעילות בארגון טרור.

"בזכות השיטה הזאת, חמאס הצליח להמשיך בפעילות רגילה, וזאת על אף שבכיריו שוהים בכלא", אמר ראש משרד חקירות בימ"ר ירושלים, רב פקד יגאל אלמליח. לדבריו, אחת האגרות שנתפסה הכילה מסר מטעם אסיר - מומחה החבלה של חמאס, שהנחה את הפעילים מחוץ לכלא כיצד לפעול ולהוציא לפועל תכניות שונות. עוד נטען במשטרה כי המסרים עברו בין בתי הסוהר השונים והם הכילו גם "דרכים לטפל במשתפי פעולה".

במשטרה ציינו כי חלק מעורכי דין הודו במיוחס להם, וכי כבר במהלך החקירה הם הביעו צער על המעשה. להגנתם אמרו חלק מהחשודים כי כל שעשו היה להעביר דרישות שלום מהאסירים לבני משפחתם.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully