וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האויב החדש של ארדואן: החתול החשמלי

2.4.2014 / 14:00

בקלפיות באנקרה נאלצו לספור את הקולות לאור נרות אחרי שהחשמל פסק באופן מסתורי. באופוזיציה מתקשים לקבל את ההסבר שסיפקה הממשלה, ותוהים: האם "לובי חתולים" שולט במדינה?

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מצביע בבחירות המקומיות באיסטנבול. 30 במרץ 2014. רויטרס
ארדואן מוקף במאבטחים ובתומכים ביום הבחירות/רויטרס

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, מיהר להכריז על ניצחון מפלגתו בבחירות המקומיות בתחילת השבוע. הטענות לפיהן הבחירות בכמה ערים זויפו, חלפו מעל ראשו, בעודו מנופף לתומכיו ממטה מפלגת "הצדק והפיתוח" באנקרה.

מפלגות האופוזיציה באנקרה מתעקשות על ספירה נוספת של הקולות. ברובעים הגדולים של העיר, כמו במאות עמדות הצבעה ברחבי המדינה, פסק החשמל זמן קצר אחרי תום ההצבעה; הקולות נספרו לאור נרות לתוך הלילה ובמשך שעות רבות, זמן רב אחרי שארדואן כבר הודיע שבן טיפוחיו, ראש העיר המכהן מליח גוקצ'ק, זכה בכהונה נוספת.

ערב הבחירות, ארדואן חסם את הגישה לרשתות החברתיות והטיל צנזורה חסרת תקדים על העיתונות. גורמים רבים באופוזיציה מאשימים כעת כי הממשלה גם גרמה להפסקות החשמל היזומות בזמן ספירות הקולות.

בניסיון למסמס את הטענות הללו, ממשלת טורקיה מנסה להסיט את האש לכיוון ההולכים על ארבע: אויב המדינה החדש הוא חתול הבית. שר האנרגיה, טאנר אילדיז, הבהיר כי אין מדובר בבדיחה: "איני מתלוצץ. חתול הסתנן לגנרטור, ולכן נגרמה הפסקת חשמל. זו לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה".

הפגנה נגד זיוף הבחירות בטורקיה. אנקרה, 1 באפריל 2014. AP
מפגינים נגד תוצאות הבחירות מפוזרים בזרנוקי מים באנקרה, אתמול/AP

ההאשמה גרמה ליצירת גל של בדיחות בנושא "לובי החתולים" המסתורי שפועל, לכאורה, נגד ארדואן. פעילים חברתיים, בלוגרים ועיתונאים (אלה שהצליחו להתחבר לטוויטר, לפחות) תהו, בין היתר, האם החתול שרד אחרי שהתחשמל, והאם היצור הפרוותי נמצא כעת בחקירת שירותי המודיעין.

באופן חריג, גם כלי התקשורת סיקרו את ההמולה שנבעה מ"לובי החתולים". בשנה שעברה, במהלך ההפגנות האלימות בפארק גזי באיסטנבול, רשת CNN-TURK, למשל, התעלמה מהנעשה בעיר, ושידרה תחת זאת סרט תיעודי על פינגווינים.

מאות מתומכי האופוזיציה התקהלו אתמול באנקרה, והפגינו מול ועדת הבחירות המקומית. הם צעקו "ארדואן גנב!" ו"אנקרה אל תישני, תעמדי על זכויותייך". מרבית המפגינים נמנו על מפלגת העם הרפובליקאית (CHP). דובר מטעמו של ארדואן טען שאנשי האופוזיציה "רשאים להתנגד, באופן טבעי, אך לאיש אין זכות ליצור התקהלות לא חוקית תוך שימוש במדיה חברתית".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חתולים מואשמים בזיוף הבחירות בטורקיה. מרץ 2014. מתוך אתר הורייט, צילום מסך
"רק תן לנו את הכתובת, בוס". שני חברים פוטנציאליים בלובי החתולים/צילום מסך, מתוך אתר הורייט
חתולים מואשמים בזיוף הבחירות בטורקיה. מרץ 2014. מתוך אתר הורייט, צילום מסך
ראש העיר אנקרה, מליח גוקצ'ק, כבר צולם בעבר לצד חתולים/צילום מסך, מתוך אתר הורייט
חתולים מואשמים בזיוף הבחירות בטורקיה. מרץ 2014. מתוך אתר הורייט, צילום מסך
החתול של ארדואן/צילום מסך, מתוך אתר הורייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully