וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הון-שלטון: הפוליטיקאים באירוע של המיליארדר האוסטרי

1.4.2014 / 19:21

איל ההון מרטין שלאף, ששמו נקשר בשורת פרשיות שוחד, חגג בסוף השבוע בר מצווה לבנו החורג בווינה. לחגיגות הגרנדיוזיות הגיעו בין היתר השר ליברמן ויו"ר ש"ס דרעי

מרטין שלאף. AP
ברבות השנים נקשר שמו בשורת פרשיות שוחד של בכירי הפוליטיקאים בישראל. שלאף/AP

הון-שלטון תוצרת ישראל: פוליטיקאים ואישי ציבור בכירים מישראל ומהעולם הגיעו בסוף השבוע האחרון לווינה, להשתתף בבר המצווה של בנו החורג של איל ההון מרטין שלאף ושל רעייתו, ד"ר ברברה קוניג. לוואלה! חדשות נודע כי בין הנוכחים בחגיגה היו כמה מהפוליטיקאים הבכירים בישראל בעבר ובהווה, בהם, שר החוץ אביגדור ליברמן, יו"ר ש"ס אריה דרעי, השר לשעבר חיים רמון ועו"ד דובי וייסגלס, לשער מנהל לשכתו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון.

עוד חדשות שאסור לפספס:
מפקדו של פולארד: אלה הסודות האמיתיים שגנב המרגל
לבעל הלבנוני מותר לאנוס את אשתו אך אסור להכותה
תיירת אלרגית לשומשום אכלה טחינה בירושלים - ומתה

המוזמנים נחתו באוסטריה ביום שישי בבוקר לאחר שהוזמנו באופן אישי לאירוע בר המצווה של בנו החורג של המיליארדר האוסטרי ובנה הביולוגי של רעייתו הנוכחית. בשבת בבוקר השתתפו המוזמנים בעלייה לתורה בבית הכנסת הגדול בווינה. "בסיום התפילה", סיפר אחד המשתתפים, "כל האורחים הוזמנו לקידוש עם הרבה אוכל ושתייה טובה".

מימן במאות אלפי דולרים את הגנתו המשפטיץ של דרעי

השיא בחגיגת סוף השבוע נרשם בצאת השבת. האורחים, בהם מכריו וידידיו של שלאף מרחבי העולם, הוזמנו להשתתף באירוע מפואר וגרנדיוזי שהתקיים באולם האירועים "Post Sparkasse" בעיר. "הייתה כמות גדולה של אורחים", סיפר תושב וינה שהשתתף בבר המצווה. בגלל ששחתן בר המצווה אוהב כדורגל, הוא אמר, הוריו הפתיעו אותו והחליטו להביא לאולם את כוכב העבר של נבחרת גרמניה, מיכאל באלאק.

דוברו של ליברמן הסביר כי שר החוץ נסע לצורך ביקור מדיני באירופה, מאוחר יותר נפגש עם ראשי הקהילות היהודיות באוסטריה ו"בזמנו החופשי" השתתף בבר המצווה של שלאף.

ברבות השנים נקשר שמו של המיליארדר בשורת פרשיות שוחד של בכירי הפוליטיקאים בישראל. בינואר 2003 פתחה משטרת ישראל בחקירה לאחר שעלה חשד לפיו ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, קיבל כסף משלאף עבור כיסוי הוצאותיו בבחירות הפנימיות לראשות הליכוד, במסווה של הלוואה מסיריל קרן - ידידו של שרון. בשל הקושי לחקור את שלאף בווינה, כמו גם את שרון שנפל לתרדמת ב-2006, המליצה לבסוף המשטרה להגיש כתב אישום נגד בניו של שרון, גלעד ועמרי, ובינואר 2013 נסגר התיק כליל מפאת חוסר ראיות.

ב-2003 פתחה המשטרה בחקירה נוספת נגד שלאף, בחשד שחברה בבעלותו העבירה מיליוני שקלים לחברה קפריסאית שנשלטה בידי ליברמן. בדצמבר 2012 נסגר גם התיק הזה מחוסר ראיות.

ב-2010 פרסם עיתון "הארץ" תחקיר שבו נטען כי בשנות ה-90 מימן שלאף, במאות אלפי דולרים, את הגנתו המשפטית של דרעי, שב-1999 הורשע בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. דרעי ניהל בעבר את טקסי החתונה של ילדיו של שלאף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully