וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס ופרסום: עברו את הגבול

אילנית אייל

1.4.2014 / 8:51

בר רפאלי עושה סקס עם רד אורבך ואז נמרחת על מכונית, אסתי גינזבורג וטהוניה מורחות לק זו לזו ומתענגות, וחבורת דוגמניות משחקות טניס בבגדי ים במה שנראה כמו פנטזיה מינית של גבר ממוצע. שלוש הפרסומות הללו שמככבות בפריים טיים בימים אלה (לאופנת הודיס, לרשת הקוסמטיקה אפריל ולקסטרו) נראות כמו פריימים שנלקחו מסרטי פורנו רך יותר מאשר כפרסומות לגיטימיות ב?2014.

נראה כי מאה שנות פמיניזם נעלמות בשנייה כשכמה קופירייטרים במשרדי פרסום נתקלים במחסום יצירתי ומחליטים לחזור לקלישאה העתיקה: סקס מוכר. ובכן, רבותיי הפרסומאים - יש לי חדשות בשבילכם: לא רק שהסקס הזה לא מוכר, הוא דוחה, מרתיע ומעליב. לא ברור לי מי הגאונים שחשבו על הקונספט, אבל ברור למדי שהם פיספסו נקודה פשוטה: הפרסומות האלה מיועדות לנשים. מי שאמורה לרכוש בגד ים בקסטרו או בושם באפריל היא אישה, וכנראה אין אישה בעולם שהפרסומות הללו יעבדו עליה.

ולא שיש לי בעיה עם סקס בטלוויזיה, אבל אם כבר - שיהיה סקס אמיתי, שוויוני, לא כזה שהופך נשים לחפצים או לבובות מין שאמורות לענג גברים. ממתי נשים משחקות טניס בבגד ים? באיזה יקום זה מתרחש? ובאיזה יקום נשים מתענגות מינית כשהן מורחות לק זו לזו? האם מישהו מהפרסומאים הללו נכנס אי פעם למכון יופי וראה נשים שיושבות זו לצד זו ועושות מניקור? הן בעיקר מקשקשות על הילדים ועל הבעל, בוודאי לא נאנחות וחולקות פנטזיות מיניות. וממתי נשים שוטפות את המכונית בשורטס קצרצרים ובחולצת בטן ונמרחות על מכסה המנוע? נכון, בסרטי הפורנו. אבל בפריים טיים של ערוצי הטלוויזיה בישראל לא אמורים לשדר פורנו.

הפרסומות - רעות חולות

אני מודה שהפרסומות הללו תפסו אותי בהפתעה, כי התחושה שלי היתה שהמגמה היא יותר הומור בפרסום: אסי כהן, קרן מור, יובל סמו, גורי אלפי, ציון ברוך. נראה שכולם עלו על הגל: פרסומות שנונות, מצחיקות (חלקן יותר וחלקן פחות) שפונות לכל המשפחה. ואז הגיחו שלוש הפרסומות המדוברות והזכירו לנו שיש רעות חולות שלא נפטרים מהן כל כך מהר.

האם איש מהפרסומאים או ממנהלי המותג לא עצר לרגע לחשוב על הנזק שהן גורמות? האם איש מהם לא מגדל ילדות בבית ומתמודד עם הדילמה היומיומית איך להגן עליהן מפני העולם הזה, שמשדר כל הזמן מסרים שהן צריכות להדגיש אך ורק את המיניות שלהן כדי להצליח? הילדות הללו רואות את מיילי סיירוס, גיבורת הילדות שלהן, הופכת לטורפת גברים, ומותקפות באימג'ים של נשים רזות, מושלמות, יפות, שחושפות את גופן בכל הזדמנות.

והאם איש לא רואה את הקשר לכך שבנות 13 מגיעות למצב שבו הן עושות סקס עם עשרה בנים מהשיכבה? האם איש בשדרת הניהול בחברות הללו לא מבין שהמסרים הללו גורמים לילדות האלה לחשוב שרק אם יציעו סקס אז יאהבו אותן? שרק אז יקבלו אותן?

מבחינתי, יש רק דרך מחאה אחת נגד התופעה הזו, עבור כל מי שאכפת לה: כף רגלי לא תדרוך באף אחת מהחנויות הללו, ואני קוראת לאחיותיי הנשים לעשות כמוני. הגיע הזמן להרים ראש מול הסקסיזם הבלתי נסבל הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully