וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עממיות" - זה שנאור ציון מזרחי לא נותן לו רשות להשפיל ולהתגזען

לילך וולך

31.3.2014 / 0:38

העובדה שהיוצר של "עממיות" מזרחי בעצמו עדיין לא הופך את הלגלוג והסקסיזם שלו לצחוק עם הדמויות. הבדיחה היא עליהן, ועלינו. והאמת היא שזה לא מצחיק, סתם גזעני ומעצבן

יח"צ - חד פעמי

אין דבר שאסור לצחוק עליו. נקודת המוצא היא שמותר וצריך לצחוק על הכל, ושהומור מאפשר להתייחס באופן אינטליגנטי לכל מה שטעון ורועד כך שהוא מנטרל את ההדף. מותר לצחוק על אשכנזים, מותר לצחוק על מזרחים, מותר לצחוק על נשים, ועל גברים, על דברים טיפשיים ועל דברים חשובים. מותר לצחוק על דברים מזעזעים, ומותר לזעזע בשביל להצחיק. מה שכן, זה לא משחרר את האחריות ממה שאומרים, אפילו להיפך. הטיעון "מה יש, צוחקים איתך!" שאמור להכשיר כל בריונות או אלימות, אולי טוב מספיק להפסקה הגדולה בבית ספר, אבל לא בשביל טלוויזיה. או בכלל בשביל אמנות, אפילו לא בידור. גם זה לא מכשיר את השרץ של נמוך ורע.

למה בכלל לחזור ל"עממיות"? בשביל מה זה טוב? זה כנראה לא. זו היאבקות בידיים חשופות בטחנות רוח. כי האמת היא שאי אפשר להילחם ב"עממיות", יש לה את גלימת ההיעלמות של "סתם בצחוק" שאפשר להחליק תחתיה כשלא נוח, יש לה ארבע נשים יפות ואהודות בפרונט, ויש לה את הקהל של "החברים של נאור" שמגיע כמו קבוצת אוהדים שרופה עם הצעיף בצבע הנכון. וחוץ מזה, בואו נדבר גלויות – לנאור ציון יש את הקלף שלכאורה אי אפשר מולו – הוא מזרחי שכותב על נשים מזרחיות. ככזה, ברור מאליו שהוא יכול לומר מה שהוא רק רוצה, לביים אותן באיזה סיטואציות שהוא מעוניין, ולצחוק על חשבונן.

נאור ציון. ראובן שניידר,
למה מי את מבקרת אשכנזייה שתגידי לנו ש"עממיות" לא אותנטית או לא מצחיקה? נאור ציון/ראובן שניידר

זו ביצה טובענית, כדי לכתוב על "עממיות" ועל עוד קומדיות עדתיות בשנים האחרונות נאלצו המתייחסים אליהן להתפקד גנטית וגנאולוגית. כי למה מי את מבקרת אשכנזייה שתגידי לנו ש"עממיות" לא אותנטית או לא מצחיקה? אז הנה – האשכנזייה טוענת ש"עממיות" מעליבה, מסוכנת, וגזענית. וזה כי היא גדלה פה, בישראל, בשכונות לא מיוחסות כמו נווה יעקב ויד אליהו ולמדה גם בבתי ספר עממיים והלכה לטירונות כלל צה"לית. עם - מה אתם יודעים - מרוקאים, ותימנים, ופרסים, כורדים, טריפוליטאים ועיראקיים. ותשמעו קטע – אף לא אחד מהם, ולא אחת מהם היה עלוקות חברתיות מוצצות דם שמקננות על גבם של אשכנזים עשירים ושפוטים; ואף אחד ואחת מהם לא היו יצורים סוציופטים שלא מסוגלים להביע אמפתיה למה שאינו הם עצמם; ואף אחד מהם לא ניסה להונות את סובביו באישיות מומצאת עד להתפרצויות בהן הוא שיחרר את הקללות, המבטא והאגרסיביות.

בשבוע שעבר לימדה אותנו "עממיות" על האשכנזי הסופג – וואי וואי הוא כזה חננה שאפשר אפילו לכבות עליו סיגריה והוא לא יצייץ. ועל כל זה מספרת בהתלהבות החברה מהעבר של העממיות, שמלמדת אותן איך תופסים פראייר עשיר עם בית גדול ומכירה להן את החברים האשכנזים הסופגים שלו, כי אי אפשר להגיד יותר מדי פעמים בפריים טיים 'אשכנזי סופג'. זו מתנת השנאה שממשיכה לתת ולתת ולתת. וככל שהתיאור של האשכנזי יותר משפיל, ככה גם העממיות המזרחיות הופכות ליותר ויותר מפלצתיות – וולגאריות, נצלניות, שקרניות, מניפולטיביות וחלאתיות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וולגאריות, נצלניות, שקרניות. "עממיות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם לוקחים ל"עממיות" את ה"מה הכובד? צוחקים איתך", נשארים עם תוכנית טלוויזיה מפחידה שמציגה מזרחים עילגים שתופסים טרמפ על אשכנזים חנאנים. אם לוקחים לנאור ציון את הקארט בלאנש של המוצא שלו, נשארים עם עוד יוצר שמרשה לעצמו להשפיל את הדמויות שלו בשל היותן נשים ובגלל המוצא שלהן. הזדעזענו כשב"זוג מנצח VIP" המשתתפים חפרו בצואת פרות, אבל שם לכל הפחות הדברים קיבלו את השם והצורה האמיתיים שלהם. כשציון חופר שוב ושוב בסחי של הגזענות, הבריונות והסקסיזם הישראלים בשביל להעמיק את הבור שאנחנו חיים בו ממילא, הוא לובש מסיכה של ליצן, ותחתיה אפשר להתחמק כמעט מכל אחריות.

מה אתם חושבים על "עממיות"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully