וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת יוסף המדאני כהן, הרב הראשי של איראן

המדאני כהן הנהיג מאז 1994 את הקהילה היהודית הקטנה ברפובליקה האיסלאמית, וזכה להיפגש עם נשיאי המדינה. הלווייתו תתקיים בבית העלמין היהודי "בהשתייה" בטהראן

הרב הראשי של איראן, הרב יוסף המדאני כהן, הלך לעולמו בסוף השבוע. המדאני מת בטהראן. הוא כיהן מאז 1994 בתפקיד מנהיג הקהילה היהודית הקטנה ברפובליקה האסלאמית. הלווייתו צפויה להתקיים היום (ראשון) בבית העלמין היהודי "בהשתייה" בטהראן.

בשנת 2000 נפגש המדאני כהן עם הנשיא האיראני דאז, מוחמד ח'אתמי. שלוש שנים לאחר מכן, הנשיא ח'אתמי אף ביקר בבית הכנסת "סוכת שלום" שבשכונת יוסף-אבאד בטהראן. באותו ביקור, ערך המדאני כהן תפילה בבית הכנסת בנוכחות ח'אתמי. כעבור כמה שנים, נפגש המדאני כהן גם עם הנשיא מחמוד אחמדינג'אד.

בשנת 2011 נערך באיראן מפקד אוכלוסין, ועלה ממנו כי במדינה חיים 8,700 יהודים בלבד. במפקד קודם, שנערך שש שנים לפני כן, עמד מספר היהודים על מעט יותר מ-9,000.

בשנת 1994 ובשנת 1997 ניסו 11 יהודים איראנים, בארבע קבוצות נפרדות, לברוח מאיראן דרך הגבול למדינות שכנות. עקבותיהם נעלמו בדרכם לישראל. לפני עשרה ימים הודיע המוסד כי שמונה מהם נרצחו במהלך מנוסתם. דוד מידן, המתאם לנושאי שבויים ונעדרים מטעם ראש הממשלה, נפגש עם קרובתי משפחותיהם של השמונה, והודיע להם על תום החקירה בעניינם. החקירה לגבי שלושת הנעדרים הנותרים נמשכת.

לקריאה נוספת
כיצד הפך גלעד שליט לסמל החטופים האיראנים?
לרגל הפורים, גם האיראנים רוצים שואה משלהם
המוסד: 8 יהודים איראנים שנעדרו 20 שנה - נרצחו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully