וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן כבל: "אעשה כמיטב יכולתי כדי שפואד יהיה הנשיא"

ח"כ איתן כבל אמר כי על אף "הירידות והעליות" ביחסיו עם בנימין בן אליעזר, הסכים לנהל את מטהו. הוא עדיין שואף להיות יו"ר ההסתדרות ולדבריו, השר שלום "נמצא במצב בעייתי"

עריכה: יאיר דניאל

מאז שנת 1996 הוא מכהן בכנסת ישראל. הוא בן 54, נשוי ואב לארבע בנות. הוא החל את הקריירה בפוליטיקה הישראלית כעוזרו של חבר הכנסת והשר בנימין בן אליעזר וכיום - בעקבות כוונתו של בן אליעזר להתמודד על נשיאות המדינה, חבר אליו ח"כ איתן כבל (העבודה) כדי לעזור לו בהתמודדות. "הייתי העוזר של פואד לפני הרבה שנים, והיו בינינו עליות וירידות. פואד פנה אליי, ביקש ממני לנהל לו את המטה בכנסת ונעניתי לבקשתו. אני אעשה כמיטב יכולתי כדי שהוא יהיה הנשיא הבא של מדינת ישראל".

כשכבל נשאל על הטענות שהעלה אלדד יניב בטור שפרסם במגזין סוף השבוע של וואלה!, לפיהן בן אליעזר הפנה אליו לקוחות בעבר בתמורה לייעוץ המשפטי שהעניק לו, השיב: "אני לא מכיר את הדברים כך. אני באופן אישי, גם אם תכניס אותי למכונת אמת ותעשה לי חקירה בטלטולים - לא תוציא ממני, כי אין לי מושג. באמת, אני לא עוסק בדברים האלה".

איתן כבל. בן קלמר
"לא מכיר את הדברים". איתן כבל באולפן וואלה!/בן קלמר

באחד מטוריו השבועיים תיאר יניב את יחסיו הקרובים עם בן אליעזר, שהתקרבו לאחר שהאחרון הפסיד בפריימריז לראשות העבודה ב-2001. "'תהיה קרוב, עם פואד יהיה לך טוב", אמר לי בן אליעזר באותן השנים, כשמשרדי התרחב והשמין, מלקוחות שהוא לא הפסיק להזרים", כתב יניב. "עוד עיריות ועוד מועצות מקומיות ואזוריות ועוד מפעלים ביטחוניים ועוד תיקים שמנים. כל החברים. כל המכרים. כל מה שהיה בשליטה אצלו או מי שעשה לו מפקד במפלגה, דפק כרטיס גם אצלי במשרד, קיבל ייעוץ משפטי ושילם שכר טרחה".

בתגובה לטענות, אמר כבל: "האם העובדה שעבדתי איתו נותנת לי את הפריווילגיה לדעת האם מה שכותב אלדד יניב נכון או לא נכון? אלדד יניב הוא זה שעבד איתו, אין לי מושג.. אם יש למישהו משהו - שייגש למשטרה. אני לא אוהב את העניין הזה שאתה מפרסם - ושום דבר..."

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סילבן שלום. נועם מושקוביץ
"מצב בעייתי". סילבן שלום/נועם מושקוביץ

כבל מאמין כי התלונה שהוגשה נגד השר סילבן שלום - לפיה ביצע עבירת מין בפקידה שלו לשעבר לפני 15 שנים, גרמה לכך שכוונתו להתמודד על נשיאות המדינה מעמידה אותו במצב בעייתי. "הבעיה הגדולה היא שהוא יהיה בין שמיים לארץ, דהיינו - יש תלונה של מישהי מצד אחד, ומצד שני אי אפשר לחקור אותה כי יש התיישנות. יש כאן עניין שהוא בעייתי מכל הכיוונים", הסביר ח"כ כבל בראיון לאולפן וואלה!.

לדבריו, "גם אם משהו נעשה לפני 15 שנה ואם חס וחלילה הוא נעשה - אי אפשר לדחוק זאת הצידה". לדברי כבל, "אני ביחסים טובים מאוד עם סילבן עצמו. אני מאוד מעריך ומוקיר אותו, אבל מצד שני, נוצר כאן סיפור שמעמיד את כל המערכת בתהייה. גם אם תרצה המשטרה, קשה לי לראות מצב שבו עד חודש מאי היא תוכל להוציא את כל הדברים".

איתן כבל. בן קלמר
איתן כבל/בן קלמר

חבר הכנסת מטעם העבודה התייחס לפרסום בוואלה! חדשות, לפיו המפלגה שנמצאת בגירעון של 20 מיליון שקלים, תשקיע מיליון שקל במינוי אנשי שטח כדי שיפקדו חברים חדשים – שלוש שנים לפני הבחירות: "קודם כל, לדבר על מפלגת העבודה שיש לה חוב של 20 מיליון שקל כבר זה יפה. אני רוצה להזכיר לך שכשנכנסתי לתפקידי כמזכ"ל ב-2006 החוב עמד על 140 מיליון שקלים".

לדבריו, "זה לא כצעקתה. אני אישית לא מכיר את זה, אני מוכרח לומר לך. לא הובא לידיעתי הסיפור הזה, נבדוק את זה. אם יש פה דבר שלא צריך שייעשה, אז לא ייעשה. אם יש כאן עניין אמיתי, רציני, שיכול ועשוי לקדם את מפלגת העבודה במצב החדש, אנחנו נעשה את זה". כבל הצהיר כי אין בכוונתו להתמודד בפריימריז של המפלגה לקראת הבחירות הבאות מול היו"ר יצחק הרצוג, כיוון שהוא שואף להיבחר לתפקיד יו"ר הסתדרות. "אני מנהל בימים אלה מאבק בבית המשפט העליון כדי שתינתן לי הזכות הבסיסית להתמודד ולהיבחר על ידי 500 אלף איש, אחרי שעופר עיני פרש מתפקידו. הלוואי שתינתן לי הזכות הזו, אני רואה בזה זכות גדולה, זה היעד הראשון שאני הצבתי לעצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully