וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מבוקשים פלסטינים נהרגו בפעילות צה"ל וימ"מ בג'נין

הכוחות הגיעו עם אנשי שב"כ למחנה הפליטים כדי לעצור את חמזה אבו אל-היג'א, פעיל חמאס מבוקש. במקום התפתחו חילופי אש במהלכם נהרגו אבו אל-היג'א ו-2 נוספים. 2 לוחמים נפצעו

שלושה פלסטינים נהרגו מאש כוחות הביטחון במחנה הפליטים בג'נין, 22 במרץ 2014. צילום מסך מסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", צילום מסך
מחנה הפליטים ג'נין הבוקר/צילום מסך, צילום מסך מסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען"

שלושה מבוקשים פלסטינים נהרגו הבוקר (שבת) בפעילות משותפת של ימ"מ, שב"כ וצה"ל במחנה הפליטים בג'נין. בין השלושה, חמזה אבו אל-היג'א, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס "גדודי עז א-דין אל-קסאם" במחנה הפליטים, בן 22. שמונה פלסטינים נוספים ששהו בזירת האירוע נפצעו. שני לוחמי ימ"מ נפצעו גם כן באורח קל במהלך חילופי האש ופונו לבית חולים העמק בעפולה.

עוד בוואלה! חדשות:
54 דקות התשדורת מתא הטייס: "הקשר ניתק בעיתוי מחשיד"
פריז: "צעקו לי יהודי מלוכלך, והיכו אותי בפנים"
בממשל האמריקני ”מאוכזבים שיעלון לא התנצל”

שלושה פלסטינים נהרגו מאש כוחות הביטחון במחנה הפליטים בג'נין, 22 במרץ 2014. צילום מסך מסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", צילום מסך
אחד ההרוגים לכאורה בחילופי האש/צילום מסך, צילום מסך מסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען"

הכוחות, בפיקודו של מפקד חטיבת מנשה אלוף-משנה אורן זיני, הגיעו הלילה למחנה הפליטים במטרה לעצור את אל-היג'א, אשר היה מעורב בפיגועי ירי והנחת מטענים נגד כוחות צה"ל וכן היה מעורב בתכנון פיגועים נוספים בהכוונת מפקדת חמאס ברצועה, בין היתר תכנון פיגוע ירי לעבר מתנחלים. אל-היג'א הינו בנו של ג'מאל אבו אל-היג'א, מראשי חמאס ביהודה ושומרון הכלוא בישראל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
תחרות הכשירות המבצעית של היחידות המיוחדות במשטרת ישראל. מרץ 2014. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
אל-היג'א הצליח לחמוק בחודשים האחרונים מידי צה"ל ואנשי הרשות/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

עם הגעת הכוחות למקום, פתח אל-היג'א באש לעברם. הכוחות השיבו אש ממנה נהרג המבוקש. לאחר מכן, התפתחה באזור הפרת סדר אלימה שכללה ירי באש חיה, השלכת מטענים, בקבוקי תבערה ויידויי אבנים. כוחות הביטחון הגיבו בירי לעבר החמושים ומשליכי המטענים. כתוצאה מהירי נהרגו שני מבוקשים נוספים, אחד מהם פעיל הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, ונפצעו שמונה. כמו כן, שלושה חשודים נעצרו במהלך הפעילות.

קצין בכיר בצה"ל סיפר כי במעגלים החיצוניים שכיתרו את המבוקש היו כוחות גבעתי בפיקודו של סגן-אלוף לירן חגבי וצוותים של גדוד נצח יהודה. לדבריו, לאחר שזוהה המבוקש בתוך המבנה ונשמע צרור מתוך הבית, החל להתבצע "סיר לחץ" במהלכו הפעילו לוחמי הימ"מ כמה אמצעים כדי להוציא אותו בידיים מורמות החוצה. משלא נענה לקריאות הלוחמים ולאחר שווידאו שאין חפים מפשע בבית, פעלו לחיסולו. הקצין הדגיש כי אם לא היו חילופי אש עם המבוקש, הייתה נשקלת אפשרות של הריסת המבנה.

קצין בכיר: "אבו אל-היג'א - פצצה מתקתקת"

בחודש דצמבר של השנה שעברה, נהרג אזרח פלסטיני וחמישה אחרים נפצעו כאשר כוח ימ"מ הגיע למחנה הפליטים בג'נין במטרה לעצור את אבו אל-היג'א. במהלך ניסיון המעצר נפתחה אש לעבר הכוח, שכללה יידוי רימונים ובקבוקי תבערה. הכוח השיב באש, וכתוצאה ממנה נהרג אחד מיושבי הבית.

חודשיים לפני כן, הגיעו אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים למחנה הפליטים בג'נין במטרה לעצור את אבו אל-היג'א, אולם זה לא היה בבית באותה שעה. פעילות המעצר בוצעה במסגרת מבצע חסר תקדים בהיקפו של כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית בניסיון להשיג שליטה מחודשת במקום, לעצור מבוקשים ולהחרים כלי נשק.

הקצין הבכיר סיפר כי אבו אל-היג'א פעל בהכוונה של משוחררי עסקאות שונות מרצועת עזה לבצע פיגוע איכות נגד צה"ל והמתנחלים ביהודה ושומרון. "ברור לכולם שהיה מדובר בפצצה מתקתקת ובמבוקש שביקש לבצע פיגוע", אמר הקצין הבכיר. "לאחרונה, הוא גם רכש אמצעי לחימה. צה"ל נערך לאפשרות של הסלמה, אך מעריך שהמצב לא יידרדר גם לאחר הלוויות ההרוגים". הקצין דחה את ההערכה כי יש לאירוע קשר לפעימה הרביעית של שחרור האסירים ואמר שהמבצע התבסס על מידע מודיעיני מדויק.

חמאס אישר את מותו של אבו אל-היג'א. "השהיד נעצר ועוכב לחקירה כמה פעמים על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות בג'נין", נמסר בהודעת הארגון, "כמו כן, כוחות הכיבוש חדרו למחנה הפליטים כמה פעמים וחיפשו אחריו".

דובר הג'יהאד האסלאמי, חדר עדנאן, אמר הבוקר כי הוא מבטיח שהג'יהאד יגיב על הרג שלושת הפלסטינים בג'נין. דובר בשם ארגון חמאס קרא לרשות הפלסטינית להפסיק את המו"מ המדיני מול ישראל.

בהכנת הידיעה השתתף גם שבתי בנדט

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully