וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התעמולה של פוטין מאיים על ארה"ב בנשק גרעיני

17.3.2014 / 14:57

דמיטרי קיסליוב, מנהל סוכנות "רוסיה היום", אף טען ששערו של אובמה הלבין בשל יראתו ממוסקבה. "גלן בק הרוסי", שנפגש לאחרונה עם פרס, מואשם באנטישמיות ובהומפוביה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בחצי האי קרים חגגו אמש (ראשון) את תוצאות "המשאל הדמוקרטי", שהעניק רוב מוחץ לתומכי הסיפוח לרוסיה. באותה שעה ממש, דמיטרי קיסליוב, אחד העיתונאים הידועים ביותר ברוסיה, הגיש את מהדורת חדשות הערב של ערוץ רוסיה-1.

מגיש התכנית הפופולרית, המשודרת ליותר מ-100 מיליון דוברי רוסית ברחבי העולם, אמר לצופים כי "רוסיה היא המדינה היחידה בעולם שמסוגלת להפוך את ארצות הברית לאפר רדיואקטיבי". כדי שיהיה ברור, מאחורי קיסליוב נראתה על הצג פטרייה גרעינית אדומה, ומי שצלח עד הסוף זכה גם לשמוע ש"שערו של הנשיא אובמה הלבין, בשל חששו מהארנסל הגרעיני של רוסיה".

קיסליוב מונה לאחרונה על ידי הנשיא ולדימיר פוטין לעמוד בראש סוכנות הידיעות הרשמית החדשה, "רוסיה היום", שבלעה לתוכה את סוכנות הידיעות RIA. העיתונאי הרוסי התפרסם עוד לפני כן, בעיקר בשל התבטאויות גזעניות, הומופוביות, אנטישמיות ואנטי-מערביות. הוא עורר סערה כשאמר בשידור שצריך לקחת את אברי גופם של הומואים שנהרגו בתאונות דרכים, ולשרוף אותם בצד הדרך. רק לאחרונה "חשף" את שמו היהודי המלא של עיתונאי שמתח ביקורת על פוטין.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מוסקבה, 4 במרץ 2014. רויטרס
הנשיא פוטין, במסיבת עיתונאים במוסקבה בתחילת החודש/רויטרס

בתחילת חודש פברואר בא קיסליוב לישראל ונפגש עם הנשיא שמעון פרס. פעילי מרצ מחו על הביקור וקראו להחרים את העיתונאי הרוסי בשל התבטאויותיו. במאמר ב"דיילי ביסט" שפורסם בסוף השנה שעברה, כונה קילסיוב "הגלן בק של רוסיה: הומופוב ותועמלן זורה קונספירציות, הנחשב לאיש החזק ביותר בסצינת התקשורת המגובשת של המדינה".

דבריו של קיסליוב התקבלו אמש בהלם ברשתות החברתיות. בטוויטר של מבקר המשטר אלכסיי נבלני, שהבלוג שלו נחסם בהוראת הקרמלין, נכתב: "הוא פשוט מסומם". בלוגרים אחרים לעגו לקיסליוב, וציירו אותו נגרר החוצה מהאולפן בידי גברים בחלוקים לבנים.

אך העיתונאי הרוסי ליאוניד רגוזין, העוקב מקרוב אחרי קיסליוב, הזכיר בטוויטר כי מדובר בהתבטאות מדאיגה, יותר מאשר נלעגת. "קיסליוב הוא לא האידיוט הממוצע: הוא מנהל התקשורת הממשלתי הבכיר ביותר של רוסיה. בפועל, הוא שר התעמולה".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully