וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך ההלוויה: "סולחה" בין משפחת שרון להר ציון

אחיקם משה דוד, כתבנו בחיפה והעמקים

17.3.2014 / 0:03

עשרות שנים היו אריאל שרון ומאיר הר ציון חברים, עוד מימיהם ביחידה 101. אלא שמאז ההתנתקות, הפכו השניים ליריבים. חיבוק חם בהלוויה של הר ציון סימן את קץ הקרע

צילום: לע"מ, ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

עשרות שנים של חברות בין ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, וחברו לנשק וליחידה 101, מאיר הר ציון נגדעו בעקבות ההחלטה של שרון לבצע את תכנית ההתנתקות ב-2005. כעת, אחרי מות השניים – התפנו בניהם של השניים לסלק את היריבות וערכו "סולחה" לא רשמית. במהלך ההלוויה אתמול (ראשון) של הר ציון, שהלך לעולמו בסוף השבוע, הגיעו בניו של שרון, עמרי וגלעד, לנחם את בנו של הלוחם האגדי, משה. רק לפני חודשיים, עם לכתו של שרון, היה זה משה הר ציון שבא לנחם את בני המשפחה.

הר ציון הובא למנוחות: "לימד אותנו גבורה מה היא"

הלוויה של מאיר הר ציון, מרץ 2014. אחיקם משה דוד, מערכת וואלה!
גלעד שרון/מערכת וואלה!, אחיקם משה דוד

בתחילת שנות ה-50 של המאה שעברה, והודות לשמו שיצא למרחוק, ביקש אריאל שרון – מייסד יחידת הקומנדו הצה"לית 101, לצרף את הר ציון לשורותיה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

יחד הם לקחו חלק בשורת פעולות הירואיות שבגין חלק מהן אף זכה הר ציון בעיטור העוז. ברבות הזמן הם נהיו חברים גם לנשק וגם לחיים. "אריק היה האסטרטג, והר ציון המוציא לפועל", סיפר בסוף השבוע חברם ליחידה שמעון כהנר (קצ'ה). הם נותרו חברים טובים במשך עשרות שנים, גם אחרי ששניהם פשטו את המדים, והמשיכו כל אחד לדרכו – כשהר ציון פרש לעסוק בחקלאות בחוותו שבצפון, וכששרון הלך לפוליטיקה.

אולם חרף אותו קשר חזק, ההחלטה של שרון – אז ראש הממשלה, להיפרד באופן חד צדדי מהפלסטינים ברצועת עזה, קוממה את הר ציון – שביקר את הרעיון בצורה חריפה. הוא זעם על תכנית ההתנתקות, ועל השינוי שעבר שרון, ובין השניים נוצר ריחוק.

היחידה המיוחדת שפעם הייתה להם בית, נקרעה בשאלת הנאמנות. היו חברים שביקשו מהר ציון להימנע מביקורת פומבית נגד חברו הטוב לשעבר, אך הוא סירב לחדול מכך.
למרות הביקורת, שמר שרון על כבודו של הר ציון ובחר לא להגיב. "הוא דרש ממני להקפיד שלא לפגוע במאיר", סיפר כהנר והוסיף כי הר ציון לא סלח לשרון עד יום מותו. עם זאת, בניהם של שני האישים החליטו לשים קץ לנתק הממושך בין המשפחות. תחילה היה זה משה הר ציון שבא לחוות שקמים. כשראה אותו עמרי שרון אמר בחיוך: "הנה הפלג שלא מדבר איתי". היום כאמור הגיע ביקור הגומלין, כשעמרי וגלעד שרון הגיעו ללוויה של האיש, שהיה חברו הטוב של אביהם, ולאחר מכן גם אויבו המר. בעת ניחום האבלים החליפו הבנים חיבוקים חמים עם בני המשפחה ובהם עם משה הר ציון.

(עדכון ראשון: 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully