וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שום דבר לא יהרוג את קני

קני סייף הוא לא רק מועמד מוביל לפריצת העונה, הוא כישרון עם כוח פיזי נהדר שסוחב אחריו סיפור כדורגל מפעם: ילדות ענייה, אבא חולה, מאמן קשוח, חזרה מאירופה. העונה היהלום של רמת השרון מנצח את הכל והופך לילד הפלא שכל הגדולות רוצות. בטח אחרי הניצחון בהולנד

one

זה היה לפני כמה שנים וזו היתה שעת לילה חצי מאוחרת, כשזליג אהרונוביץ' עבר ליד מסך המחשב של בנו מאי. הילד כבר לא היה שם, אבל ה-ICQ שלו – כן, פעם היה דבר כזה – היה פתוח. בשיחה שקפצה על המסך הופיע השם "קנת'". האבא נבהל – מה לבן שלו ולשיחה עם אדם בשם קנת' באמצע הלילה. הוא הביט בשיחה וראה התכתבות על כדורגל. הוא התפרץ וניסה לברר מי האיש שמתכתב עם בנו.

"זליג, זה חסן", נכתב בחלון השיחה.

חסן היה חסן סייף, שהתאמן אז עם הבן מאי בקבוצת הילדים של הפועל חיפה.

"אז מה זה קנת'?", הופתע זליג.

ואז הוא קיבל את ההסבר, לפיו הילד נולד בפלורידה, ושם נתבקשו ההורים לקרוא לו בשם אמריקאי. הם בחרו בקנת', וב-ICQ זה נשאר.

"למה דווקא קנת'?", התעקש זליג. "אם כבר קני".

"קני?", שאל קנת'. "למה קני?".

זליג ענה שקני מתאים מקנת', והוסיף: "לך תדע, אולי תהיה קני דלגליש פעם".

למחרת שאל זליג את סייף האם הוא מעוניין שכולם יתחילו לקרוא לו "קני". סייף התלהב. באימון הבא המאמן אסף את כל שחקניו בעיגול האמצע והורה לכולם לקרוא לחסן קני. מאז הוא קני. קני סייף.

ועכשיו, אחרי ההסבר הקצר אודות השם, הגיע הזמן לברר מי זה קני סייף. והאמת, שווה להכיר.


***

20:15, מכבי חיפה VS רמת השרון: משומר וקטן חוזרים לסגל

רובן ראיוס חזר לישראל

בוזגלו אחרי רעננה: "צריך ניעור, טוב שזה קרה לפני הפלייאוף"

סוזה מוכן לדרבי: "יהיה משחק עם אמוציות"

שחקני הפועל ניר רמת השרון קני סייף (משמאל) קובי מוסא. ברני ארדוב
"העניין של הצבא קלקל הכול. אני מקווה לחזור לאירופה כמה שיותר מהר. רציתי להישאר בגרמניה, אבל הבנתי שאם אשאר יהיו לי הרבה בעיות, גם עם ההורים". סייף/ברני ארדוב

7 שערי ליגה יש לסייף, קשר, במדי הפועל ניר רמת השרון העונה. לקבוצה כולה יש 20. באחוזים זה 35% מסך שערי קבוצתו – קטגוריה שמראה עד כמה חשוב שחקן לקבוצה, וקטגוריה שבה סייף שלישי רק לעומר דמארי (38.8%) ולזרקו קוראץ' (37%). גם בגביע יש לו שער העונה, גם את הולנד הצעירה הוא ניצח עם שער בזק כמחליף. זו לא כתבה על שחקן שעומד לפרוץ, זו כתבה על שחקן שפורץ לנגד עינינו.

בגיל 12, כשסייף לא השתלב במחלקת הנוער של מכבי חיפה, אהרונוביץ' - שבאותו זמן כבר התיידד עם המשפחה - שכנע לחצות את הכביש. משם היתה עוד נדידה למכבי נתניה, ואחרי עונה מצוינת, הבין אהרונוביץ' שאריק איזיקוביץ', הבוס של בית"ר טוברוק, מעוניין בכמה יהלומים. סייף גם היה ברשימה. איזיקוביץ' תמרץ את אהרונוביץ' בכך שאם יסייע בהנחתת הנער, יקבל 10% מהזכויות עליו. מספרים שבחוף הים, על דף A4 מרופט ובכתב יד, נחתמה העסקה בין אהרונוביץ' לאיזיקוביץ'. לאחר מכן שכנע אהרונוביץ' את משפחת סייף, וגם הבלגן הראשוני שהערימה מכבי נתניה נפתר בגלל שאז התפוצצה במקביל פרשיית זיוף החתימות במחלקת הנוער של המועדון. סייף עבר לטוברוק.

ההתקדמות המשיכה, כי אחרי שנה סייף כבר היה במינכן 1860. הוא הסתדר שם טוב, אבל היה חייב לחזור לארץ, בגלל הצבא ובגלל המצב הבריאותי של האבא. "מינכן היתה חוויה", מספר קני. "היה לי שם טוב וקיבלתי כבר הצעות מקבוצות אחרות בגרמניה. אבל העניין של הצבא קלקל הכול. אני מקווה לחזור לאירופה כמה שיותר מהר. רציתי להישאר בגרמניה, אבל הבנתי שאם אשאר יהיו לי הרבה בעיות, גם עם ההורים".

אתה מאוד קרוב להורים.

"אצלנו, בעדה שלנו, כולם קרובים להורים".

ובכל זאת, היחסים של קני עם אביו פארג' מיוחדים מאוד, לא משנה העדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פארג' מלווה את קני מגיל צעיר, לכל משחק ולכל אימון, ותמיד המצב בבית היה קשה. מדובר במשפחה ענייה מעוספיה, שליקטה שקל לשקל כדי שקני יוכל להגיע לאימונים. לפני כמה שנים המצב הבריאותי הידרדר. כיום הוא מתנהל על כיסא גלגלים ומונשם. מצב הריאות ממש לא טוב ומצריך ניתוח, אבל במשפחה מספרים שלא בטוח שפארג' ישרוד בכלל ניתוח שכזה.

יש לסייף את האקס פקטור שאין להרבה שחקנים ישראלים, אומרים בסביבתו. מספרים שהוא מהילדים שהיו מוותרים על מנת פלאפל בשביל כסף לאוטובוס בדרך לאימון. הרעב הזה מוביל אותו, ושם אותו בשליחות כפולה. גם הצלחה ספורטיבית, אבל גם הצלת המשפחה.

"הרבה בזכות אבא שלי הגעתי למצב שבו אני נמצא עכשיו", אומר סייף. "הוא תמיד ליווה אותי, 24 שעות ביממה, לאן שצריך. גם במצבו הקשה, הוא היה גורר את בקבוק החמצן, שם אותו לידו באוטו ומסיע אותי לאימונים. גם אימא שלי תומכת כל הזמן. המצב בבית לא היה טוב, והם ויתרו על הכול שלהם כדי לתמוך בי. אבא מלווה אותי גם עכשיו למשחקים. הוא עדיין לא מוותר. אני מקווה שאעשה לו טוב בקריירה שלי. רוצה לשמח אותו כמה שיותר".

עד עכשיו הוא בסדר עם הבחירות שלך?

"עכשיו טוב לי, ומה שעושה לי טוב, עושה לו טוב".

בינואר לפני שנתיים חזר סייף לישראל, והמשיך לנדוד. בני סכנין, הפועל חיפה, קרית שמונה. הוא לא הצליח להתברג באף אחת מהקבוצות. בתווך, מעבר להפועל רמת גן נפל על החזרי נסיעות. "התקופה הזו היתה לא פשוטה בכלל", קני מספר. "היה חוסר מזל, שיחקתי פחות דקות, היו פציעות. כשנסעתי למחנה האימון עם הנבחרת הצעירה בקיץ, באירלנד, לא היו לי הצעות. מיכאל נס האמין בי, וגם בתחילת העונה הזו אמר לי שהוא בונה עליי. הוא עזר לי, זימן אותי גם כשהיה קשה, תפס אותי לשיחות מוטיבציה, ניסה להרים אותי. כשחזרתי מהמחנה היתה הצעה יחידה, מרמת השרון, וגם היא לא גבוהה. לא הייתי במצב של להילחם על תנאים. הלכתי עם זה וברוך השם זו היתה החלטה מצוינת".

קני סייף שחקן הפועל ניר רמת השרון מול צחי גיגי שוער מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
שבחון: "בהתחלה לא היה פה טוב, אבל עכשיו קני מצא את המקום שלו, הכול ברור יותר. אנחנו מנסים לבודד אותו, יש לו אחד-על-אחד מצוין שקשה לעצור"/ברני ארדוב

סייף חתם לשלוש שנים ברמת השרון, עם שכר נמוך מאוד שישתפר בעונות הבאות. הפתיחה של הקבוצה ממש לא היתה טובה. גם לא של סייף. אפילו לאחר שרפי כהן הושלך וחיים שאבו הגיע, זה התחיל ברגל שמאל. "כשנכנסתי לתפקיד הוא קיבל ממני בראש", מספר שאבו, שמודה שבקושי ידע מי זה סייף. סייף נכנס כמחליף מול מכבי תל אביב, לא מילא את ההוראות הטקטיות של המאמן, שהחליט שלא לכלול אותו בסגל למשחק הבא, מול הפועל תל אביב. "הוא עצבן אותי. הוא לא האמין שהשארתי אותו בחוץ", אומר שאבו. "אבל הוא הבין שזה לטובתו".

אחרי המשחק מול הפועל תל אביב, שבו הובסה רמת השרון 5:0, שאבו ארגן משחק אימון לשחקנים המחליפים ולאלה שנותרו מחוץ לסגל. "תשמע טוב", מספר המאמן, "הוא נתן שם גול. הצגה. ואז הבנתי שקני הוא מסוג השחקנים שאסור להם להרגיש נוח מדי אף פעם. הוא תמיד צריך חרב על הצוואר, כל הזמן צריך לדרוש ממנו עוד. הוא ילד מדהים, חמד של בחור. הוא יבין שכשאני כועס עליו, זה בשבילו, הוא יבין שהוא בסוף יהיה זה שיקצור את הפירות. יש לו יכולות אדירות, הוא יכול להתקדם לרמות הכי גבוהות. רק שלא יוריד את הרגל מהגז".

המחמאות הדדיות. "שאבו הוא חלק מאוד משמעותי בפריצה שלי", אומר סייף. "הוא תמיד היה מאחוריי, תמיד נתן ביטחון ואמונה. הוא נתן לי דקות משחק ואני מקווה להחזיר לו בהישארות".

מה עם פרשת ההימורים? זה משהו שבטוח השפיע.

"השפיע, אבל חיים והשחקנים הוותיקים עזרו לנו להתגבר על המצב. תוך שבוע כולם שכחו מהעניין הזה. אנחנו לא מדברים על זה יותר".

ברמת השרון סייף שייך לחבורה צעירה מבריקה – הכוללת גם את בן רייכרט ובן בן יאיר. הצעירים לומדים הרבה מהוותיקים בקבוצה. "חברתית, לא חושב שיש בארץ חדר הלבשה נדיר כמו שלנו. וזה מה שישאיר אותנו בסוף", אומר סייף.

גם שבחון לא הכיר את סייף בתחילת העונה. היום גם הוא מתלהב. "שחקן עם נתונים פיזיים מצוינים", הוא אומר. "מהירות טבעית, חוזק טבעי, רגל שמאל מצוינת, יציאה מהמקום שאין להרבה ישראלים. הוא רעב מאוד, בא מלמטה. אם ימשיך להתפתח נכון, הוא יהפוך לשחקן-שחקן. בהתחלה לא היה פה טוב, אבל עכשיו קני מצא את המקום שלו, הכול ברור יותר. אנחנו מנסים לבודד אותו, יש לו אחד-על-אחד מצוין שקשה לעצור".

מה עוד יצטרך לשפר? שאבו עונה: "את משחק ההגנה. הוא צריך להיות הרבה יותר מחויב, כי בקבוצת צמרת לא יעניין אף אחד למה הוא לא סגר. הוא יצטרך להיות במקומות האלה. יש לו לפעמים נטייה לשכוח מדברים טקטיים כאלה, אבל באמת שבסך הכול מדובר בשחקן כל כך מוכשר".

אז מה הלאה?

"הוא כמו יהלום שצריך ללטש", אומר שבחון. "אני לא מוצא הגדרה אחרת".

מאמן הפועל ניר רמת השרון, חיים שאבו. ברני ארדוב
"הבנתי שקני הוא מסוג השחקנים שאסור להם להרגיש נוח מדי אף פעם. הוא תמיד צריך חרב על הצוואר, כל הזמן צריך לדרוש ממנו עוד. הוא ילד מדהים, חמד של בחור. הוא יבין שכשאני כועס עליו, זה בשבילו, הוא יבין שהוא בסוף יהיה זה שיקצור את הפירות". חיים שאבו/ברני ארדוב

הקטע של היהלום תופס תאוצה, ומספרים שיותר מחמש קבוצות בליגת העל כבר התעניינו או גיששו. בלי קשר לסכומים ולהתנהלות מול טוברוק, כל קבוצה שתרצה את השחקן בזמן החוזה ברמת השרון תצטרך להעביר לקבוצה ממורשה כ-400 שלף שקל.

מניסיון בירור שכלל את כל המעורבים בכתבה, וכמה נוספים, עולה שבזכויות על סייף מחזיקים המועדונים טוברוק (הנתח הגדול) ורמת השרון (25%), משפחת סייף, אהרונוביץ' (10%, לטענתו), עורך דין אחד ולכו תדעו מי וכמה. כל צד חושב שהוא מחזיק בזכויות על סייף, ולא כל צד מודע לכל הצדדים האחרים. "עברו הרבה מים בנהר מאז שהיה ילד", מספר גורם, "השתנו דברים, הרבה עורכי דין, הרבה סוכנים". נקווה בשביל הטאלנט ובשביל סובביו, שכשיגיע הרגע, והוא יגיע, מאבק הירושה לא יאפיל על הפריחה של השחקן.

אז נשאלת השאלה – אם ימשיך כך, ואם רמת השרון תישאר בליגה – האם להמשיך שם? סייף מסרב לענות לשאלות על העתיד, ותמיד מבקש "לדבר על רמת השרון ועל העונה הזו".

"אם יבוא ויבקש ממני טיפ", מתפייט שאבו, "אגיד לו באופן חד משמעי - נחליאלי אחד לא מבשר על בוא האביב. קני סייף שווה קבוצת צמרת ובעתיד הלא רחוק שווה נבחרת ישראל. אבל כדי לבנות את עצמו נכון ולהתבגר, הוא יצטרך עוד עונה באותה הרמה. הוא בסך הכול ילד בן 20. יש אינספור דוגמאות על ילדים שעברו מהר מדי ונעלמו. אני פה בשבילו, נמצא פה גם כדי לעזור לו להתמודד. אפילו שלשום לקחתי אותו לשיחה כי ראיתי שהוא קצת משובש בגלל כל הפרסום. זה לא פשוט".

"הוא צריך לשחק המון", אומר שבחון. "הוא צריך מאמן שיהיה איתו. אם הייתי במקומו, הייתי הולך לקבוצה שהוא מרגיש שהמאמן יכול לתת לו לשחק בלי שום קשר לתוצאות. יהיו לו לא מעט הצעות, והכי חשוב לקחת את ההצעה הכי טובה, לאו דווקא בכיס. הוא שחקן שמתחיל קריירה, יש לו עוד הרבה שנים לעשות כסף".

ואם בכל זאת מתעקשים למצוא חסרונות, אז הנה אחד בוהק: קני לא מכיר את קני מסאות'פארק. הוא לא מכיר את סאות'פארק. קבוצה גדולה או לא, קריירה מבריקה או לא, את החור הזה בהשכלה קני סייף יהיה חייב להשלים.

אבל קודם יש את מכבי חיפה.

לתגובות והצעות: orenjos@walla.co.il

קני מקורמיק, סאותפארק. אתר רשמי, אתר רשמי
קני, תכיר: קני/אתר רשמי, אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully