וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה מהלוחם היהודי הגדול ביותר מאז בר-כוכבא

שמעון כהנר (קצ'ה)

14.3.2014 / 14:10

מאיר הר ציון, מלוחמיה המפורסמים של יחידה 101, הלך הבוקר לעולמו. חברו לנשק, שמעון כהנר (קצ'ה), מסכם 77 שנים של חברות קרובה ומספר על אדם אמיץ שהצליח בכל אשר עשה

כולנו פה באופן זמני. 80 שנה של חיים זה פרק מכובד. מאיר ואני יחד מגיל שלוש, זאת חברות של 77 שנים. צברנו אלפי חוויות משותפות בכל מיני תחומים. מאיר היה מיוחד גם בתור ילד. מוכשר, בעל כישרון אישי משמעותי, אמיץ לב, חבר, נחוש, עקשן ודבק במשימה. התכונות האלה אפיינו אותו כבר כשהיה ילד, אבל הן באו לידי ביטוי מעשי מאוחר יותר, במהלך השירות הצבאי – ועוד לפניו, ובהמשך בחווה שהקים.

מאיר הר ציון, מהנודעים בלוחמי צה"ל, מת בגיל 80

שמעון כהנר (קאצ'ה) חברו של מאיר הר ציון שהלך לעולמו בגיל 80. ערן גילווארג
"80 שנה של חיים זה פרק מכובד". קצ'ה, היום/ערן גילווארג

מאיר היה בוקר מצטיין, בדיוק כפי שהיה חייל ותלמיד מצטיין. כבר בגיל 22 הוא נפצע באופן אנוש ומאז כגיבור, כמו בכל דבר, הוא התגבר על פציעתו ועשה דברים לתפארת. כילדים, לא היה דבר שרצינו ולא הצלחנו לעשות, אם זה שיעורי בית ואם זה לקצור ירק בשדה. מאיר עשה דברים שדרשו אומץ לב, נחישות, כישרון ויכולת – והדברים האלה היו לו.

אי אפשר לדבר על מאיר בלי להזכיר את אריק שרון. שרון ידע לרתום את יכולתו המיוחדת של מאיר למשימות שהוטלו עלינו ביחידה 101 - ובזה תרומתו למאבק ולקידום צה"ל, ולקביעת סטנדרטים שעד היום מהווים דוגמא ומופת לכולם. עוד לא היינו בני 19 כאשר נקראנו לדגל ועשינו את זה. מאיר היה מוביל בעניין הזה. מי שהגדיר אותו "הלוחם היהודי הגדול ביותר מאז בר-כוכבא" לא הגזים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טינה עד המוות. הר ציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאיר לא סלח לאריק על ההתנתקות, ואם הוא היה סולח לו אז הוא לא היה מאיר. דיברנו על זה ואני נימקתי את הדברים למאיר כפי ששמעתי מאריק. פעם, מאיר נתן ראיון די חריף נגד אריק על ההתנתקות. המקרה הזה נודע לי ואמרתי לאריק שאני הולך לעשות ראיון נגדי שתומך בו. אריק ביקש רק דבר אחד: "תיזהר שלא תפגע במאיר". למרות המחלוקות, הוא דאג שלא אגיד דברים רעים על מאיר. הייתה לו הערכה רבה אליו.

הזמנים אז היו אחרים, ואנשים התנהגו אחרת, אבל גם הנוער של היום הוא נפלא. פעם הייתה דוגמא אישית ומנהיגות שנתנה דוגמא כזאת. לא שמעת על נשיא שאנס או שר אוצר שנכנס לכלא - ובטח לא על תכניות ריאליטי. זה סגנון אחר של אנשים מהיום, אבל גם היום הנוער הוא "על הכיפאק".

הכותב הוא אלוף-משנה במילואים ומחבריו הקרובים של מאיר הר ציון ליחידה 101.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully