וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות זקן: הזדמנות נדירה שאסור לפספס

יד ימינו של ראש הממשלה לשעבר מציעה ליועמ"ש להיכנס לחדרי החדרים של השחיתות השלטונית. אמנם החייאת העדויות במשפט היא הליך בלתי שגרתי - אך מדובר בתיק שעונה על הגדרה זו

אם אמנם בידי שולה זקן חומר העשוי לאשר ולקבוע כי בפעולותיו של מי שכיהן כראש עיריית ירושלים, שר התמ"ת, שר האוצר, ראש הממשלה, בוצעו עבירות חמורות של קבלת שוחד, במספר מקרים רב, כשיטה, כתהליך מובנה של השתלטות על מוקדי שלטון, אפילו אם היתה שולה זקן זרוע ביצועית מרכזית ואפילו אם נהנתה באופן אישי מפעולותיה - האינטרס הציבורי העליון הוא חשיפת השחיתות ומיצוי הדין עם מי שהוא קדקוד הפירמידה.

הפרקליטות היא שומר הסף הלאומי, לא רק קבלן כתבי אישום והרשעות. בבואה לאשר או לדחות עסקת טיעון מסוג זה, מעבר לאינטרס של סיכויי קבלת ההסדר, יש לראות את חשיפת מלוא קלונו של אולמרט בציבור, בהליך משפטי, על ידי ידו הארוכה - הלא היא שולה זקן. מי יודע בדיוק כיצד התנהלו הדברים בחדרי חדרים, בארבע עיניים, בקודים של כספות ושמות.

לכל הטורים של יעקב בורובסקי בוואלה! דעות

הזבוב על הקיר יתחיל לדבר

אלה הטוענים טענות משפטיות כי מאוחר מדי לשנות את העדות כעת, ששואלים היכן סופיות הדיון? ראוי שיציבו בפניהם תרחיש בסימולציה פשוטה: נניח שהסדר עד המדינה לא יוצא לפועל מנימוקים טכניים או שיקולי כדאיות על ידי הפרקליטות ו/או לא מתקבל על ידי בית המשפט כהכרעה שיפוטית, האם לא ראוי שהציבור ידע את כל שהוא יכול לדעת מפי המקורבים? האם המסר הציבורי כלפי ראש ממשלה לשעבר אינו חייב החמרה? האם המידות הציבוריות זהות? האם לא מצופה מהפרקליטות וממערכת המשפט להחמיר כלפי נושא משרה בכירה בבחינת דרישה להקפדה על קלה כחמורה יותר?

לגופו של נושא, ההליך המשפטי מכיר בהתפתחות אפשרית של איסוף הראיות בכל שלב של ההליך עד לפסק הדין החלוט, גם בשלב הערעור. ברור שאין מדובר בהליך רגיל ושגרתי, אך מה יותר בלתי שגרתי וחריג מהיכולת לשפוך אור ראייתי וציבורי. החלום של הפרקליטות ושל בתי המשפט בתיקי חשיפה קשים במיוחד ותיקי שחיתות "רגילים" התלויים בשיתוף פעולה פנימי, הוא לקבל אקדח מעשן, להיות זבוב על הקיר להתרחשויות האפלות.

לפנינו הזדמנות נדירה, ללא קשר לתוצאתה המשפטית להציץ לתוך הקרביים של השחיתות השלטונית, ללב לבה של עבודת התכנון והביצוע, לראות ולהבין כיצד המכונה המשומנת הזו פועלת, להבין עד כמה היא מסוכנת לחברה ומובנית ועמוקה במבנה השלטוני שלנו. באופן נדיר, מנוף הלחץ שהופעל על שולה זקן השתחרר. האינטרס הציבורי הגבוה מחייב שמנוף זה לא ייאטם.

עו"ד וניצב בדימוס יעקב בורובסקי שימש מפקד המחוז הצפוני וראש אגף התכנון במשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully