וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה שוקלת לבטל ההסכם עם עד המדינה בבר-נוער

הפרקליטות הודיעה לעורך דינו של העד כי היא שוקלת את ביטול ההסכם, בכפוף לשימוע שייערך לו בקרוב. זאת לאחר שבדה לכאורה ראיות נגד הנאשם חגי פליסיאן, ששוחרר למעצר בית

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

(צפו במשפחת פליסיאן חוגגת את שחרורו של הנאשם חגי)

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה הערב (שני) לעורך דינו של עד המדינה בפרשת הבר-נוער כי היא שוקלת לבטל את הסכם עד המדינה עמו, בכפוף לשימוע שייערך לו בקרוב בפני פרקליטת המחוז, נאוה שילר. ההחלטה התקבלה בעקבות הפרות משמעותיות לכאורה של ההסכם מצדו של העד. הפרקליטות הבהירה כי בשלב זה, טרם התקבלה החלטה באשר להמשך ההליך נגד הנאשם המרכזי ברצח, חגי פליסיאן.

סנגורו של עד המדינה, עו"ד יאיר רגב, מסר בתגובה: "בשעה 19:00 קיבלתי הודעה להתייצב מחר בבוקר אצל פרקליטת מחוז תל אביב נאווה שילר, לשימוע, כאשר כבר נמסר לי שהתקבלה החלטה עקרונית על ביטול ההסכם. על מנת לקיים שימוע הוגן ראוי לאפשר לבא כוח עד המדינה להתכונן לשימוע ולצורך בחינת ההצדקה לביטול ההסכם יש לפרט את כל הנימוקים אודות הפרת ההתחייבות של עד המדינה".

עוד בוואלה! חדשות:
רוסיה באולטימטום לאוקראינה: היכנעו בחצי האי קרים
שיא של ארבע שנים: זינוק של 123% בבנייה בהתנחלויות
עיריית תל אביב תאשר: עסקים יישארו פתוחים בשבת

הארכת מעצר לעד המדינה בפרשת הבר-נוער, פברואר 2014. יותם רונן
עד המדינה בפרשת הבר-נוער בבית המשפט, בשבוע שעבר/יותם רונן

בשבוע שעבר שוחרר פליסיאן למעצר בית בתנאים מגבילים עד ל-8 באפריל, לנוכח ההתפתחות בפרשה ומעצר עד המדינה. זאת בתום שמונה חודשים שבהם היה פליסיאן במעצר, ובעקבות בקשת הפרקליטות לשחררו למעצר בית מוחלט בתנאים מגבילים.

בבקשתה לבית המשפט ציינה הפרקליטות כי בעת האחרונה חשפה המשטרה ממצאים חדשים, שהביאו לשינוי בתשתית הראייתית שעמדה ביסוד כתב האישום. ממצאים אלה מהווים בסיס לחקירה פלילית חדשה, שעודנה בעיצומה, ובמסגרתה נחקר חשד לפיו עד המדינה בדה ראיות ושיבש הליכי חקירה.

ההחלטה לפנות לבית המשפט התקבלה על ידי פרקליט המדינה שי ניצן, בעצה אחת עם הגורמים הרלוונטיים במשטרה ובפרקליטות המחוז. הובהר כי הפרקליטות תמשיך לבחון את כלל הראיות בתיק הרצח, ותשקול את עמדתה ביחס להמשך ההליך נגד חגי פליסיאן, על פי ההתפתחויות בחקירה.

חגי פליסיאן משתחרר מבית משפט השלום בת"א למעצר בית, פברואר 2014. יותם רונן
הנאשם חגי פליסיאן/יותם רונן

"היום יום חג בשבילנו, תרשמו את התאריך, נציין אותו משנה לשנה", אמר אחיו של פליסיאן, מוטי, בשבוע שעבר בבית המשפט. "אני מאמין שעד המדינה זה מי ששלח את הרוצח, והוא יודע בדיוק מי הרוצח. הוא תפס קורבן תמים ועובדה שבסוף לא האמינו לו בחקירה". אח נוסף, בנימין, אמר: "צעקנו כל החודשים האלה. עכשיו הגיע הזמן שנשתוק".

מוקדם יותר באותו היום נערך במשרדי ימ"ר תל אביב עימות בין פליסיאן לעד המדינה, שנחשד כי בדה חלק מעדותו, במהלכו אמר פליסיאן לעד המדינה: "רימית מדינה שלמה, כמעט שלחת אותי לכלא לשארית חיי בהבל פה". בנוסף, נפגש פליסיאן עם יוני חג'ג', מי שחקר אותו, ואמר לו: "אתה לא האמנת לשום דבר שאני אומר, ואמרת שתשלח אותי לכלא לכל חיי". החוקר טען בתגובה לדברים שהוטחו בפניו כי אם הוא לא "היה מגלה אחריות ומקצועיות היית נמק בכלא".

בן זוגו לשעבר של עד המדינה בפרשה אמר הבוקר בראיון ראשון מאז התפוצצה הפרשה כי "עד המדינה יודע מי הרוצח האמיתי, וזה לא חגי פליסיאן". בראיון לתכנית "נכון להבוקר" עם ניב רסקין בגלי צה"ל, אמר כי הטעות הגדולה שעשה בזמן הקשר עם עד המדינה הייתה שהיה תמים מדי. "הוא שיקר", אמר ש', "לדעתי הוא שיקר והפיל את זה על חגי. הוא רצה לסגור חשבונות".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully