וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית תופת בירושלים - שני הרוגים ישראלים

2.11.2000 / 21:28

ארגון הג'יהאד האיסלמי נטל אחריות; המטען הופעל על ידי מנגנון השהייה; המכונית התפוצצה ליד השוק ברחוב צדדי בגלל היערכות המשטרה, כך נמנע אסון כבד; 9 פצועים קל; במטען היו 10 ק"ג חומר נפץ; ערפאת הורה למצוא המפגעים ולהעמידם לדין; נביל שעת' שוחח עם לשכת ברק והביע

מנהיג הג'יהאד האיסלמי, רמדאן עבדאללה שלאח, נטל הערב אחריות על הפיגוע ברחוב שומרון בירושלים סמוך לשוק מחנה יהודה. בפיגוע נהרגו שני ישראלים ועוד תשעה נפצעו, רובם באורח קל.

בראיון לערוץ הטלוויזיה של החיזבאללה, "אל-מנר", אמר שלאח שמבצעי הפיגוע לא התכוונו להתאבד וטען שהם כבר הספיקו לשוב לביתם בשלום. שלאח הוסיף, שהפיגוע הוא תגובה של ארגונו "להרג שביצעה ישראל בפלסטינים בשטחים".

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, גינה הערב את הפיגוע ואמר: "אנו מתנגדים באופן נחרץ למה שאירע". ערפאת הורה לאנשי מנגנון הביטחון בעזה לעשות כל מאמץ ולעצור את מבצעי הפיגוע ולהעמידם לדין. את הדברים מסר חבר הקבינט הפלסטיני, נביל שעת'.

שעת' התקשר ללשכת ראש הממשלה והביע צער עמוק על הפיגוע בשוק מחנה יהודה.

פיצוץ רב עוצמה התרחש סמוך לשעה 15:00 בשוק מחנה יהודה בירושלים. מכונית תופת התפוצצה ברחוב השומרון- רחוב צדדי בשוק. שני ההרוגים הם: איילת השחר לוי, בת 28 ואם לילדה בת שלוש. היתה בתו של מנהיג המפד"ל יצחק לוי. ההרוג השני הוא עו"ד אלחנן לוי, בן 33, מירושלים. חנן לוי נהרג שעה שעבר סמוך למכונית לאחר שסיים לסעוד במסעדה סמוכה והיה בדרכו למשרד בו עבד. איילת השחר לוי נהרגה כאשר עברה בסמוך למכונית כיוון שהעבירה תכולת דירתה לדירה אליה עברה ברחוב.

מפקד מחוז ירושלים יאיר יצחקי, אמר שההרוגים הם עוברי אורח. לדבריו, המחבלים לא היו במכונית, מסוג מאזדה, והמטען הופעל ככל הנראה על ידי מנגנון השהייה. הוא קרא לציבור לגלות עירנות מחשש למטענים נוספים. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי המכונית היתה גנובה ובתוכה היה מטען במשקל של כעשרה ק"ג וכן אלפי מסמרים שנועדו לגרום לפגיעות רבות. במשטרה מדגישים כי עדיין קיימות התרעות על כוונה לבצע פיגועים נוספים.

גם המפכ"ל רב ניצב יהודה וילק ציין כי המחבלים החנו את המכונית ברחוב צדדי, כנראה בגלל היערכות כוחות הביטחון במרכז השוק. בעת הפיצוץ הם לא היו במכונית וטרם נתפסו. "אם הרכב היה מתפוצץ במרכז השוק היינו רואים אירוע עם עשרות נפגעים", ציין.

פקח של עיריית ירושלים סיפר בראיון לגלי צה"ל כי רבע שעה לפני הפיצוץ רשם דו"ח למכונית כיוון שחנתה במקום אסור ובניגוד לכיוון התנועה. לדבריו מכסה המנוע היה עדיין חם ולהערכתו המחבלים עזבו את המכונית לא יותר משתי דקות לפני שהגיע.

דובר החמאס, מחמוד א-זאהר, אמר שהחמאס אינו קשור לאירוע, אך הוא בכל מקרה מברך עליו.

שישה פצועים מאותה משפחה

כתבנו מוטי גל מוסר כי באירוע נפצעו 9 בני אדם כולם במצב קל - שישה מבין הפצועים הם בני אותה משפחה המתגוררת בדירה בבניין ברחוב כל ישראל חברים.

הפצועים פונו לבית החולים שערי צדק בעיר. בני המשפחה המתגוררים בגילה, הגיעו לבית הסבתא בשוק בשל האירועים בגילה. גורם משטרתי אמר כי המכונית התגלתה על ידי צוות סיור משטרתי שפתח במרדף אחריהם ואז פוצצו המחבלים את המכונית.

8 מפצועי הפיגוע כבר השתחררו מבתי החולים. 2 נוספים עדיין נמצאים תחת השגחה רפואית: בבית החולים שערי צדק, ובבית החולים הדסה עין כרם.

תלמידים מבית הספר תלמוד תורה הסמוך למקום הפיצוץ ניצלו בין השאר הודות למשאית שחצצה ביניהם לפיצוץ.

סמוך לאזור הפיגוע החלו להתגודד עשרות אזרחים שפתחו בקריאות "מוות לערבים" ואף ניסו לפגוע בערבי שעבר במקום - המשטרה הצליחה לחלצו ופינתה אותו לטיפול בבית החולים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully