וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אובמה ילחץ על נתניהו לקבל את הסכם המסגרת

"ניו יורק טיימס" מדווח שנשיא ארה"ב צפוי להתערב ישירות בשיחות השלום, במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בבית הלבן בשבוע הבא. לחץ דומה הוא צפוי להפעיל על אבו מאזן בחודש הבא

בנימין נתניהו וברק אובמה במהלך פגישתם בבית הלבן. רויטרס
אובמה ונתניהו בפגישתם הקודמת בבית הלבן, ספטמבר 2013/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מתכנן להתערב באופן ישיר במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים: העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח לפנות בוקר (חמישי) כי אובמה, שעד כה השתדל להימנע מהתערבות ישירה במו"מ, יתחיל בפנייה דחופה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך ביקורו של האחרון בבית הלבן ביום שני הקרוב.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
אבו מאזן "איים להפוך את השולחן" בפגישה עם קרי
עוד חרם: "בנקים בישראל תמכו בהתנחלויות בפלסטין"
חרף ניסיונות ההרגעה של נתניהו: ההקפאה ניצבת בפתח?

על פי הדיווח, שמתבסס על דברים שאמרו השבוע יועציו של הנשיא האמריקני, אובמה יפעיל על נתניהו לחץ להסכים להסכם המסגרת שניסחו שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, וצוותו. בחודש הבא, כך דווח, אובמה ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ויפעיל עליו לחץ דומה.

לדברי הגורמים, מטרתו של אובמה היא להודיע על הסכם המסגרת עד סוף חודש אפריל – תום תשעת החודשים שהציב קרי בקיץ האחרון לשיחות השלום. "עכשיו זו הזדמנות טובה בשבילו להתערב", אמר אחד הגורמים המקורב לאובמה. "הנשיא לא מעוניין שהאי-התערבות שלו הוא שיכריע בין הצלחה לכישלון (התהליך)", הוסיף גורם רשמי בכיר בבית הלבן. באשר לתוכנו של הסכם המסגרת, בכירים בוושינגטון הבירה העריכו כי הוא יכלול את כל הסוגיות המשמעויות. עם זאת, נתניהו ואבו מאזן יוכלו להביע הסתייגויות, "כל עוד הם לא פוגעים במסגרת", לדברי גורמים ששוחחו עם העיתון האמריקני.

אבו מאזן זעם על הצעת קרי: "טירוף"

בשיחה עם עיתונאים אמר אתמול שר החוץ קרי כי שיחות השלום הישירות בין ישראל לפלסטינים, אשר תוכננו להימשך תשעה חודשים, יימשכו מעבר לתאריך היעד שנקבע לסוף אפריל. קרי ציין כי הוא פועל מאז סוף יולי 2013 להוציא לפועל הסכם מסגרת בין הצדדים, והוסיף: "אני חושב שלאף אחד לא יהיה אכפת אם ייקחו תשעה חודשים נוספים לסגור ולהדק את תהליך השלום".

בתוך כך, העיתון הפלסטיני "אל-קודס" דיווח אמש כי קרי הציע לאבו מאזן שבירת פלסטין תהיה שכונת בית חנינא ולא מזרח ירושלים כולה. על פי הדיווח, בפגישה שקיימו השניים בפריז, בירת צרפת, בשבוע שעבר, דרש קרי מאבו מאזן להכיר רשמית במדינה יהודית. המנהיג הפלסטיני, כך דווח, זעם על "אימוץ הדרישות הישראליות" וכינה את הצעת קרי "טירוף".

ג'ון קרי עם אבו מאזן. בית לחם, נובמבר 2013. AP
קרי ואבו מאזן בבית לחם, נובמבר 2013/AP

על פי הדיווח ב"אל-קודס", קרי הציע גם שבקעת הירדן תישאר בידי ישראל ודחה אתהצעתו של אבו מאזן לנוכחות של כוח בינלאומי בשטחים הפלסטינים לאחר נסיגת צה"ל מהם. שר החוץ האמריקני, כך דווח, ביקש גם שישראל תשמור על עשרה גושי התנחלויות במסגרת הסכם חילופי השטחים. אבו מאזן, בתגובה, "איים להפוך את השולחן" ולחזור בו מהגמישות שהציג במהלך המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully