וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: גזר דין למבצע פעולת תג מחיר

26.2.2014 / 12:48

צעיר שהיה בן 17.5 בזמן המקרה, הצית רכב של פלסטיני ביחד עם שני חברים, שזהותם לא ידועה. בית המשפט גזר עליו חצי שנת עבודות שירות. עורך דינו: המשטרה מטפלת בתופעה שולית

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

(צפו: כתב אישום ראשון שהוגש נגד חשודים בפעולת תג מחיר)

לראשונה - גזר דין למבצעי תג מחיר: בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (רביעי) חצי שנת עבודות שירות על צעיר בגין אירוע תג מחיר, במסגרת עסקת טיעון. הצעיר, יחד עם שניים נוספים, הציתו רכוש פלסטיני בפברואר 2012. כתב האישום היה אסור פרסום עד כה, והוא הותר רק היום לפרסום לבקשת התביעה.

השלושה יצאו עם רכב בשעה 2:30 לפנות בוקר לכפר נאבי אליאס, והציתו רכב מסוג יונדאי בעל לוחית רישוי פלסטינית. לאחר מכן הם ריססו את הכתובת "תג מחיר" על קיר סמוך - ונמלטו מהמקום. ניידת משטרה שהייתה מחוץ לכפר סימנה להם לעצור, אך השלושה המשיכו בנסיעה ונפתח מרדף בעקבותיהם. עוד עולה מעסקת הטיעון כי השלושה השליכו חפצים שונים מחלונות הרכב, בהם כפפות גומי, קופסת גפרורים, אבנים ומכלי ספריי. במהלך המרדף, הגיע רכבם למחסום דוקרנים של המשטרה ופרץ אותו. כעבור כמה מאות מטרים נעצר הרכב בצד הדרך, לאחר שלושה מגלגליו נוקבו על ידי המחסום. בשלב זה השלושה החליטו להימלט בצורה רגלית לתוך מטע זיתים סמוך לכביש.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
ישראל במסרונים לתושבי עזה: "דווחו על מנהרות"
שני צעירים הורשעו בהנחת המטען ב"טיב טעם"
לראשונה: הכנסת דנה בשאלת הריבונות בהר הבית

מסעדה ביפו בה בוצעה פעולת תג מחיר, אוקטובר 2011. דרור עינב
השלושה הציתו את הרכב ונמלטו מהמשטרה. פעולת תג מחיר/דרור עינב

בעקבות האירוע, פתחה המשטרה בחקירה ובסופה הצליחה לאתר את מבצע פעולת תג מחיר – צעיר שהיה בן 17 וחצי בזמן האירוע – והגישה נגדו כתב אישום. זהותם של השניים הנוספים, אחד קטין והשני בגיר, לא ידועה עד היום למשטרה. במהלך חקירתו, גם לאחר הגשת כתב האישום, הכחיש החשוד כל קשר למיוחס לו.

"תוצאות עלובות"

בכתב האישום נטען כי הצעיר ביצע עבירות של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, הצתה, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו והשחתת פני מקרקעין. אולם, בעקבות קשיים ראייתיים, חתמה המדינה הסדר טיעון עם בא כוחו של הצעיר, עורך הדין יצחק בם מהסנגוריה הציבורית, במסגרתו יוחסו למרשו עבירות של סיוע בהצתה, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו והשחתת פני מקרקעין.

עורך הדין בם אמר עם קבלת הסדר הטיעון כי הטיפול במקרה היה חריג, וכי התברר שהאירוע פחות חמור ממה שנטען בתחילה. "כרגיל בתיקים מן הסוג הזה, ההר הוליד עכבר. הוקמה יחידה מיוחדת, נשפכו מאות מיליוני שקלים של כספי ציבור על 80 תקנים של חוקרים, הביאו ממומחים לדי.אנ.איי, עירבו את השב"כ - וכל זה הוליד הצלחה כבירה של שישה חודשי עבודות שירות", אמר. לדבריו, "מוטב שהמשטרה תקבע לעצמה סדר עדיפויות הגיוני, ולא תשפוך מיליונים ותקצה עשרות תקנים לחקירת עבירות כנגד כלי רכב. המשטרה משקיעה משאבים בלתי פרופורציונליים בטיפול בתופעה שולית, ולמרות המשאבים הרבים היא משיגה תוצאות עלובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully