וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליחו של מנהיג אל-קאעדה בסוריה נהרג בפיגוע

24.2.2014 / 5:02

חאלד א-סורי, שנשלח על ידי איימן א-זוואהירי לתווך בין המורדים, נהרג בפיגוע התאבדות שנועד לחסלו. מותו מאיים להחריף את המאבק בין ארגוני הג'יהאד. "הלכו רחוק מדי הפעם"

מנהיג אל-קאעדה בסרטון חדש: "לנקום במשטר בסוריה". רויטרס
שלח את א-סורי לפייס בין הפלגים היריבים. מנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי/רויטרס

החיסול שיצית קרב חדש בין המורדים? חאלד א-סורי, מפקד בכיר בקרב המורדים בסוריה שהיה מקורב למנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי ופעל גם לצד קודמו אוסמה בן-לאדן, נהרג אתמול (ראשון) בפיגוע התאבדות בעיר הולדתו חלב שבצפון המדינה.

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי א-סורי בן ה-51, שכונה אבו עומייר א-שאמי ופיקד על הקבוצה הסלפית אחראר א-שאם, נהרג לצד שישה מפקדים נוספים בפיגוע שאחראים לו מורדים מהארגון המדינה האיסלאמית של עיראק וסוריה (דאעש), פלג אחר של ארגון הטרור הבינלאומי אל-קאעדה.

בקרב המורדים העריכו כי מותו של א-סורי, ששמו האמיתי הוא ככל הנראה מוחמד בחאיה, צפוי להגביר את המאבק הפנימי בין ארגוני הג'יהאד השונים הנלחמים במשטרו של הנשיא בשאר אסד.

מקורות מקרב המורדים חלב אמרו כי חמישה לוחמים מדאעש נכנסו למטה אחראר א-שאם בעיר, ואחד מהם פוצץ עצמו והרג את א-סורי ואת המפקדים שהיו לצדו. "שייח אבו חאלד היה דמות ג'יהאד חשובה. הוא נלחם באמריקנים בעיראק ובאפגניסטן. הם (דאעש) העניקו לאמריקנים מתנה בחינם כשהרגו אותו", אמר מורד סורי המקורב לקבוצה. לדבריו, "הוא היה מפקד חשוב מאוד, הוא ידיד קרוב של שייח איימן (א-זוואהירי) והכיר את שייח בן-לאדן", הוסיף. אחד המורדים קרא לנקום את מותו של א-סורי, ואמר כי דאעש "הלכו רחוק מדי הפעם".

עוד על המלחמה בסוריה:
נתניהו ביקר פצועים: "אלו פניה של ישראל"
דיווח: אחיינו של נסראללה נהרג בחילופי אש ליד גבול לבנון
תעלומת הילד במדבר: התמונה שהסעירה את הרשת

לוחם של "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם" (ISIS), או "דאעש", בעיר חלב. סוריה, ינואר 2014. רויטרס
בסביבתו של א-סורי העריכו כי מפקד בכיר הורה על הפעולה. מורד מדאעש, בחודש שעבר בחלב/רויטרס

בכיר בשורות המורדים סיפר כי א-סורי שהה באפגניסטן אולם נשלח על ידי מנהיג אל-קאעדה א-זוואהירי לסוריה לפני כמה חודשים במטרה להפסיק את הלחימה הפנימית בין קבוצות המורדים הסוניות. גורמים בסוריה אמרו כי הם משוכנעים שההחלטה להרוג את א-סורי התקבלה בפיקוד הבכיר של דאעש – ככל הנראה על ידי המנהיג אבו באכר אל-בגדדי, שהסתכסך בשנה שעברה עם א-זוואהירי ועם מפקד ארגון המורדים הגדול ג'בהת א-נוסרה.

"לשייח אבו חאלד הייתה השפעה על אנשי הג'יהאד, בייחוד על לוחמי דאעש", אמר מקור אחר. "הוא היה היחיד שהיה ביכולתו לגרום להם לשנות את דעתם ולהפסיק את הלחימה (הפנימית)". דאעש, ארגון שאסף לשורותיו לוחמים רבים ממדינות זרות, מהווה קבוצה קטנה אך חזקה שמקורה במורדים הסונים בעיראק השכנה. מקורות סוריים אמרו כי א-סורי סירב להילחם בדאעש. בקלטת שמע שהופצה בשנה שעברה נשמע א-זוואהירי ממנה את א-סורי לתווך בין ארגוני הג'יהאד במטרה שאלה יפסיקו את מאבקם זה בזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully