וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר חדש על האסיר X: כך גילו שזיגייר פטפט בפני איראני

בספר, שפורסם לאחרונה באוסטרליה, נכתב כי סיבת מעצרו של בן זיגייר נעוצה במידע בעל ערך שהעביר בעת ששהה בלימודים במדינה. שירותי המודיעין הישראליים חשפו זאת בעקבות מייל

בן זיגייר אלון. צילום מסך מתוך אתר Sudney Morning Herald, צילום מסך
זיגייר/צילום מסך, צילום מסך מתוך אתר Sudney Morning Herald

ספר חדש שיצא לאור לאחרונה באוסטרליה סוקר את פרשת "האסיר X" וקובע כי סיבת מעצרו נעוצה ברשלנותו שהובילה לחשיפת מידע שהגיע לידי איראן. הספר, שכתב העיתונאי האוסטרלי רפאל אפשטיין, בוחן גם את העדויות המשפטיות שפורסמו בארץ אשר קבעו כי בן זיגייר, שהתאבד בתלייה בתאו בכלא איילון בדצמבר 2010, לא פוקח באופן נאות, טרם התאבד.

גורמים באוסטרליה ובישראל אמרו כי איש המוסד חשף פרטים על עבודתו בפני איש עסקים איראני, ששהה באוניברסיטת מונש שבקולפילד, אוסטרליה, באותו הזמן שזיגייר עצמו למד במוסד. עוד טוענים הגורמים כי האיראני ידע שהמידע ששמע מזיגייר היה בעל ערך והעביר את הפרטים לאיראן. הפרשה נידונה בין שירותי הביטחון האיראניים לגורמים אירופים, ושירותי המודיעין הישראליים יירטו את התכתובת בדואר האלקטרוני בנושא.

עוד על פרשת "האסיר X":
פרשת האסיר X - עכשיו סדרת הטלוויזיה
4 מיליון שקלים פיצויים למשפחתו של זיגייר
עבר, הווה, עתיד: שיטת אסירי X בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדברים תואמים את הפרטים שפורסמו באפריל 2013 בוואלה! חדשות, לפיהם זיגייר התקבל לעבודה, עבר קורס והכשרה של כשנה ושימש כשלוש שנים וחצי בתפקיד מבצעי באירופה. רק בשלב מאוחר מאוד הגיעו במוסד למסקנה כי נמצא לא מתאים למשימות שהוטלו עליו והוא שוחרר מהעבודה. הוא יצא אז לאוסטרליה להמשך לימודיו, כשכבר אינו עוד איש מוסד. שם הוא בא במגע עם גורמים עוינים, ככל הנראה איראניים, תוך שהוא חושף מידע ומסכן את חבריו. זה היה חטאו - ועל כך הוא נעצר בשובו לישראל בינואר 2010 והוכנס למעצר בתנאי בידוד שארכו עשרה חודשים וחצי עד שהתאבד.

עם זאת, מדיווח אחר שפורסם ברשת ABC, עלה כי סיבת מעצרו של זיגייר קשורה לכך שחיבל במבצע סודי של המוסד להחזרת שלושת חטופי "קרב סולטן יעקב" - זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן - שנשבו במלחמת לבנון ביוני 82' ונעדרים עד היום. על פי הדיווח, פזיזותו של זיגייר הפילה את המבצע וגרמה לכליאתו של הסוכן הזר שעסק בסוגייה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כלא איילון. דרור עינב
זיגייר הוכנס למעצר בתנאי בדידות בכלא איילון/דרור עינב

בחודש ספטמבר האחרון הגיעה פרקליטות המדינה להסדר עם משפחתו של זיגייר, במסגרתו ישולמו לבני המשפחה ארבעה מיליון שקלים בסך הכל ואילו המדינה לא תודה באחריות למותו. פרקליטיו של זיגייר, עורכי הדין בועז בן-צור, רועי בלכר ומשה מזור, סירבו להתייחס לדברים. ממשרד המשפטים נמסר אז כי המדינה הסכימה להסדר הפשרה לפנים משורת הדין ומבלי להודות בטענות שהועלו נגדה. עוד נמסר כי הסיבה שבגללה הסכימה המדינה לשלם את ארבעת מיליוני השקלים נבעה מרצונה להימנע מקיום דיון בבית משפט שכן במהלכו עלולים היו להתפרסם ברבים פרטים שפרסומם עלול לגרום נזק ממשי לביטחון המדינה.

מאז ההתאבדות התקיימו דיונים בין המדינה לבין בני משפחתו בנוגע לתשלום פיצויים לבני המשפחה. בהסכם שגובש לא נוטלת המדינה אחריות לרשלנות בשמירה, היעדר פיקוח או על התעלמות מהתרעות על מגמות אובדניות מצדו של זיגייר. המשא ומתן בין פרקליטות לנציגי המשפחה, כך דווח, היה מתוח ובמהלכו האשימה הפרקליטות את המשפחה בחמדנות בזמן שנציגי המשפחה טענו כי המדינה אחראית למוות הטרגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully