וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכיר בעיריית פתח תקווה: "המטען הונח מטעמים פוליטיים"

21.2.2014 / 8:06

פיצוץ עז החריד שכונה שקטה בלב פתח תקווה, כשמטען שהונח במכונית ממלא-מקום ראש העיר, אוריאל בוסו, התפוצץ. בעבר נקשר שמו של בוסו בפלילים, והתיק נסגר בשל מחסור בראיות

צילום: דוד קורן, עריכה: יותם בן-דוד

על הכוונת – נבחרי הציבור: מכוניתו של ממלא-מקום ראש עיריית פתח תקווה, אוריאל בוסו, התפוצצה הלילה (שישי) מחוץ לביתו שבעיר, ככל הנראה כתוצאה ממטען שהונח בקרבתה. במשטרה פתחו בחקירת האירוע, ובין היתר בודקים מספר כיווני חקירה, המרכזי שבהם קשור לעבודתו בעירייה; בוסו עצמו אמר כי "מתברר שידם של מניח המטענים קלה על ההדק, ככל הנראה זה קשור לתפקידי בעירייה". הוא ביקש שלא להרחיב בעניין כדי לא לפגום בחקירת המשטרה בנושא, אך ציין כי תוצאות הבחירות, שגרמו לשינוי פרסונלי בהנהגת העירייה, ובהמשך לשינוי במדיניות בנושא התכנון הבנייה, לא מצאו חן בעיני גורמים מסוימים בעולם התחתון. "יש שינוי מדיניות, וייתכן שזה פוגע ומפריע לאנשים בעיר, אבל אסור שעולם הפשע יפגע בדמוקרטיה בעיר".

פיצוץ ברכבו של ממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה. יובל מזרחי וישראל בוסו, בחדרי חרדים
שרידי הרכב שפוצץ. פתח תקווה, הלילה/בחדרי חרדים, יובל מזרחי וישראל בוסו
פיצוץ ברכבו של ממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה. יובל מזרחי וישראל בוסו, בחדרי חרדים
מבט מלמעלה על זירת האירוע. פתח תקווה, הלילה/בחדרי חרדים, יובל מזרחי וישראל בוסו

לדברי בוסו, עוצמת הפיצוץ הייתה אדירה. "ישנו במיטה, ולפתע נשמע פיצוץ אדיר, שנשמע למרחוק. אנשים רבים התעוררו מסביב ויצאו לרחוב. לא חשבתי שמדובר במכונית שלי, אבל יצאתי החוצה והתברר שברכב שלי אכן אירע הפיצוץ". ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, קיבל עדכון לאחר המקרה ודיבר עם ממלא-מקומו. הוא הביע זעזוע מהמקרה ואמר שהוא מצפה שחקירת המחקה תמוצה והאשמים יועמדו לדין.

שמו של בוסו נקשר בעבר לפלילים, עד אשר באוקטובר האחרון סגרה הפרקליטות את התיק נגדו בשל מחסור בראיות, כמו גם את תיקו של ראש העיר הקודם של פתח תקווה, יצחק אוחיון. בוסו היה חשוד במעורבות באחת משלוש פרשות הנדל"ן שבהן היה מעורב אוחיון, שנחקר בחשד שקיבל שוחד וטובות הנאה. בשניים מהמקרים, החשד היה בקבלת שוחד מאנשי עסקים כדי לקדם פרויקטים בתחום הנדל"ן בעיר.

פיצוץ ברכבו של ממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה. יובל מזרחי וישראל בוסו, בחדרי חרדים
זירת הפיצוץ. פתח תקווה, הבוקר/בחדרי חרדים, יובל מזרחי וישראל בוסו

רק בתחילת החודש: שני עבריינים נהרגו בפיצוץ בעיר

שבועיים אחרי הפיצוץ בו נהרגו שני בני אדם, שוב החריד הלילה פיצוץ שכונה שקטה בעיר. סמוך לשעה 1:30 התקבלה במשטרה קריאה מתושבים שהתעוררו לקול פיצוץ עז ברחוב פוגל בעיר. למקום הוזעקו ניידות סיור של משטרת פתח תקווה – שמצאו כי מקור הפיצוץ בכלי רכב חונה אשר היה ריק מאדם. לא היו נפגעים באירוע, אולם למכונית נגרם נזק בחלקה הקדמי.

האירוע מהלילה מצטרף כאמור לשרשרת פיצוצים על רקע פלילי שהתרחשו ברחבי העיר. אחד החמורים בהם אירע ב-3 בפברואר בפתח תקווה. בפיצוץ ברחוב המגינים בעיר נהרגו העבריינים שחר שמור ואורי אטוואר, זאת לאחר שלפי החשד, מטען רב עוצמה שהובילו ברכב, התפוצץ עקב "תאונת עבודה". צו איסור פרסום הוטל על הפרשה הזו, אולם המשטרה עצרה מספר חשודים במעורבות במקרה. אחד מהם, לפי הערכות, הוא היעד שאותו לא הספיקו שמור ואטוואר לאתר. בנוסף, נעצר גם האיש שהרכב היה בבעלותו.

שני הרוגים בפיצוץ מכונית בפתח תקווה. 3 בפברואר 2014. דרור עינב
זירת הפיצוץ בפתח תקווה בתחילת החודש/דרור עינב

הפיצוץ אירע סמוך לגני ילדים, מה שרק הגביר את החשש בקרב התושבים. "מפחיד מה שקורה בעיר הזאת. אין ביטחון ואם זה היה קורה שעה-שעתיים מאוחר יותר, היה יכול לקרות משהו לילדים", אמרה תושבת אחת. "אני מאוד מקווה שיהיה סוף לעניין. אני רועדת ומקווה שהדברים האלה לא יישנו", הוסיפה אחת הגננות.

  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully