וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכב הגרוב קולולוש מתפרק: "הגענו למיצוי"

21.2.2014 / 0:22

לאחר מעל עשר שנות פעילות, להקת הגרוב הירושלמית המוערכת מגיעה לסוף דרכה, ותקיים את הופעתה האחרונה ביום שני הקרוב בעין כרם. פרסום ראשון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולולוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעל עשר שנים שנים לאחר הקמתה, להקת קולולוש הירושלמית מתפרקת, כך נודע לוואלה! תרבות. הלהקה תקיים את הופעתה אחרונה ביום שני הקרוב בעין כרם, במסגרת פסטיבל שאון חורף. קולולוש היתה אחת הלהקות הבולטות והמוערכות בסצנת הגרוב הישראלית, הוציאה שני אלבומי אולפן ושילבה בין Fאנק והיפ הופ לאלמנטים של ג'אז ומוזיקה אתנית. חבריה הם הראפר רבל סאן, הבסיסט אורי וינוקור (שהפיק בין השאר את אלבומיהם של אסף אבידן והמוג'וז, מיקה קרני ועוד), הגיטריסט יובל גרשטיין והמתופף יוגב שיטרית.

שיר בחזרה עם קולולוש והדג נחש. עידו שחם
רבל סאן, ראפר הלהקה, שהיה מועמד לגירוש מהארץ. צילום: עידו שחם/עידו שחם

"פירוק הלהקה מצער את כולנו", אומר לוואלה! תרבות הבסיסט אורי וינוקור, "כי זה היה הבייבי שלנו הרבה שנים, השקענו בו הרבה מאמצים ולשמחתי היו לנו הרבה הישגים. הגענו לאיזשהו מיצוי. כל אחד מאתנו עסוק בדברים נוספים. אני עסוק בהפקות, חלקנו נהיינו אנשי משפחה ועסוקים בעבודות אחרות. זה לא היה פירוק דרמטי, אלא הבנה של המציאות. בשנה-שנתיים האחרונות לא הצלחנו לתפקד מספיק כלהקה. זה היה טיפה תקוע. ועדיין, העובדה שהחזקנו מעמד ונשארנו חברים היא הישג מאוד גדול. ברור לנו שנעשה דברים יחד, בשילובים אחרים. החלטנו שהפרק הזה הסתיים. עשר שנים ללהקה זה המון זמן. אנחנו מודים לכל האנשים שליוו אותנו הרבה שנים, קיבלנו המון אהבה מהקהל ואנחנו מעריכים ומוקירים את זה לנצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אורי וינוקור. נמרוד סונדרס
"בשנה-שנתיים האחרונות לא הצלחנו לתפקד מספיק כלהקה. זה היה טיפה תקוע". אורי וינוקור. ספק: נמרוד סונדרס/נמרוד סונדרס

אלבומה הראשון של קולולוש הוקלט במחסן בירושלים מתחת לאדמה בצורה עצמאית. אלבומה השני הוקלט בפילדלפיה, הופק מוזיקלית על ידי דיוויד אייבורי (הרוטס, אריקה באדו) והתארחו בו הפרקשניסט פאבלו באפטיסטה (שעבד עם אלישיה קיז וג'יל סקוט), והזמרים באני סיגלר ודניאל בדינגפילד.

שירה האחרון של להקת "קולולוש"

ראפר הלהקה, רבל סאן (ג'ואל קאוינגטון), זכה לפרסום לאחר שמשרד הפנים איים עליו ועל משפחתו בגירוש מהארץ. רבל סאן הוא יליד בולטימור שהיגר לירושלים עם אשתו ונולדו להם שתי בנות בישראל. בשל סיבוך ביורוקרטי, לא הוארכה אשרת השהייה של המשפחה בארץ, ובמשך מספר שנים נחשבו לשוהים בלתי חוקיים. לאחר שהיה מועמד לגירוש, מספר אמנים התגייסו למאבקו, ובהם שאנן סטריט, קוואמי, קרולינה וסגול 59, והקליטו שיר נגד הגירוש בשם "Fight Rebel Sun". בתום מאבק משפטי של שנים קיבל רבל סאן מעמד של תושבות ארעית. קבלת התושבות אפשרה ללהקה לצאת ולהופיע גם מעבר לים וכמובן בארץ.

שיר המאבק כנגד הכוונה לגרש מהארץ את רבל סאן

הופעתה האחרונה של קולולוש תתקיים ביום שני הקרוב, 24 בפברואר, בשעה 21:30, במתנ"ס עין כרם בירושלים ("בשבילי זה מאוד סמלי, כי זה המקום שבו נולדתי וגדלתי", אומר וינוקור), והיא פתוחה לקהל הרחב, ללא תשלום. ההופעה מתקיימת במסגרת פסטיבל שאון חורף בירושלים וביומו האחרון, סדרת אירועי תרבות בחודש פברואר בהפקת רשות צעירים בעיריית ירושלים המתקיימת זו השנה השלישית. הפסטיבל כולל עשרות אירועי תרבות בעיר, בהם הופעות מוזיקה, מחול, תיאטרון רחוב, מיצגי וידאו המוקרנים על בניינים, סדנאות שף, מיצגי חלונות ראווה, מסיבות בחללים מיוחדים, ג'אם סשנים, כיתות אמן בפאבים ובמסעדות, תערוכות אמנות שאוצרות סטודנטיות מבצלאל, ערב מוזיקלי ליהודים וערבים, מרתונים של הרצאות בריאות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully