וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת וואטספ: כך פייסבוק וגוגל משתלטות לנו על החיים

רכישת הענק של אפליקציית ההודעת הפופולארית על ידי פייסבוק נועדה לעצור את בריחת הצעירים מהרשת החברתית, אך גם לחדור לשוק הסיני. והאם היהודים משתלטים על האינטרנט?

מערכת וואלה!

בערב הוולנטיינ'ס, על קערה של תותים, סגר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, את עסקת הענק לרכישת אפליקציית ההודעות וואטסאפ. הרשת החברתית תשלם 19 מיליארד דולרים עבור האפליקציה הפופולארית שכבר מזמן הפכה לאחד מאמצעי התקשורת הנפוצים בעולם.

אחת הסיבות לעסקת הענק נובעת מהעובדה שהרשת החברתית איבדה את הצעירים, שמרגישים כי פייסבוק נועדה להורים, לסבא ולסבתא. וואטסאפ זוכה לפופולאריות רבה בקרב הצעירים, והיא הופכת לרשת החברתית המובילה בעולם.

עסקת ענק: פייסבוק רוכשת את ווטסאפ ב-19 מיליארד דולר. רויטרס
מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק/רויטרס

פייסבוק מצדה, שמעוניינת לחדור לפלח המשתמשים הצעירים, לוטשת עיניים גם לעבר השוק הסיני. הרשת החברתית כמעט ולא נמצאת שם, בעוד שעשרות מיליוני סינים משתמשים בשירות המסרים שמציעה וואטסאפ. פייסבוק מקווה שדרך וואטסאפ, היא תצליח לחדור לשוק הסיני. כיום שולטים ארבעה תאגידי ענק "בעולם הפתוח", כפי שהגדיר זאת צוקרברג. פייסבוק, מיקרוסופט גוגל ואפל מבצעות רכישות ענק, ויחד עם כניסת גוגל לתחומים נוספים – כחלל ורפואה, ייתכן שבעתיד ישלטו בעולם תאגידי אינטרנט במקום ממשלות.

המכנה המשותף הבולט לעין הוא מוצאם של מייסדי השירותים והחברות הבולטים כיום בעולם ההיי-טק. יאן קום מייסד וואטסאפ מצטרף לרשימה ארוכה של יזמים יהודים שהשתלטו על האינטרנט. משפחתו של קום, שנולד בכפר קטן ליד קייב שבאוקראינה היגרה לארצות הברית כשהיה בן 16 ואף התקיימה במשך תקופה מסוימת באמצעות תלושי מזון. החוויה שעבר כילד באוקראינה הקומוניסטית, שפגעה בחירויות הפרט, גרמה לו להיות קנאי לפרטיותו. לכן הוא התעקש שוואטסאפ לא תהיה אפליקציה שאוספת מידע על אנשים - בניגוד לפייסבוק. צוקרברג, ממציא פייסבוק, הוא אולי היהודי המפורסם ביותר כיום. גם לארי פייג' וסרגיי ברין מייסדי גוגל, הם בעלי שורשים יהודיים. משפחתו של ברין היגרה לארצות הברית כשהיה בן שש. העבר של הוריו ברוסיה הסובייטית והאנטישמיות שם השפיעו גם עליו. המוטו שלו - "ידע זה תמיד טוב, ודאי יותר מבערות", הפך לפילוסופיה של גוגל. גם אייזיק סטון, אחד ממייסדי טוויטר, ומקס לווצ'ין, מייסד פייפאל, הם ממוצא יהודי. ניתן רק לדמיין מה היה קורה לו היו עולים לישראל במקום להגר לארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עוד במהדורה:

קריסת התיק בפרשת הבר-נוער: בית המשפט האריך את מעצרו של עד המדינה בשישה ימים לאחר שהתגלו סדקים בעדותו. בפרקליטות לא פוסלים את האפשרות שחגי פליסיאן הוא הרוצח, אך אם יתברר שעד המדינה שיקר לא ניתן יהיה להעמידו לדין בשנית. כיצד בכל זאת ניתן יהיה להרשיעו?

שרב באמצע פברואר: במהלך סוף השבוע צפויות שלושים מעלות. האם נפרדנו סופית מהחורף? ולמה החום הזה יעלה לכם הרבה כסף?

השבוע בדקה: מה הקשר בין מארק צוקרברג לחגי פליסיאן? כל הכותרות שעשו את השבוע בחדשות.

נשות השבוע: הפעם המהדורה בוחרת בבנות הלוחמניות של
להקת פוסי ריוט. בנימוקים: הן לא רואות ממטר – לא את פוטין, לא את השלג ולא את הקוזאקים שהגיעו לחבל להן במחאה. חבר השופטים מפרגן לזמרות הקולניות ומציע לצרף קול רקע גברי למען ההרמוניה.

התחזית: עלייה בטמפרטורות וחם מהרגיל בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully