וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר תיק הבר-נוער: "לא הייתי ישן בלילה אם חף מפשע היה נכלא"

20.2.2014 / 11:26

הקצין הגיב לקריסת התיק, ואמר: "יכולנו להגיש את התיק לפרקליטות ולסיים את העבודה אך המשכנו לחקור עד להתפתחות האחרונה". מעצרו של עד המדינה הוארך בשישה ימים

צילום: אבי כהן, דניאל בוק, טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

(צפו במשפחת פליסיאן מגיבה לאירועים, אתמול)

"יכולנו להגיש את התיק לפרקליטות ובכך לסיים את העבודה שלנו, אבל ידעתי שאני לא אוכל לישון בלילה בשקט בידיעה שיש סיכוי שאדם חף מפשע ילך לכלא", כך אמר הבוקר לוואלה! חדשות קצין החוקר את הרצח בבר-נוער. בית משפט השלום בתל אביב האריך בצהריים (חמישי) בשישה ימים את מעצרו של עד המדינה, שעדיין דובק בגרסתו כפי שמסר לחוקרים מהיום הראשון, לפיה חגי פליסיאן הוא שביצע את הרצח בבר-נוער. לדברי הקצין, "המשכנו גם אחרי הגשת כתב האישום לחקור את גרסת העד עד להתפתחות שהגיעה בימים האחרונים".

נציג הימ"ר התייחס בדיון אף הוא לפעולות החקירה: "גם אחרי הגשת כתב האישום המשכנו לבצע פעולות שהביאו למידע החדש". סנגורו של העד אמר במהלך הדיון כי למשטרה "לא הייתה זכות לעצור אותו ולהוציאו מידי הרשות להגנת עדים. אני מבקש מבית המשפט להיות אמיץ ולשחרר אותו בחזרה להגנה. מדובר פה על גלגול הכעס של המשטרה. העד טוען שהוכה על ידי אחד מקציני הימ"ר בתוך השרותים". השופט החליט כאמור להיעתר לבקשת המשטרה ולהאריך את מעצרו של עד המדינה, ואמר כי "החשד כנגד החשוד מוצק".

עד המדינה בפרשת הבר-נוער מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב, פברואר 2014. דרור עינב
עד המדינה בדיון בהארכת מעצרו, היום/דרור עינב

אתמול נודע כי חצי שנה אחרי שהוגש כתב האישום בפרשה נגד חגי פליסיאן, ייתכן שהפרקליטות חוזרת בה בשל סדקים בעדותו של עד המדינה. ביום שלישי האחרון הגיעו אנשי הימ"ר למקום המסתור של עד המדינה שמוחזק על ידי הרשות להגנת עדים ולקחו אותו לחקירה. בפגישה שנערכה אתמול אחר הצהריים בין גורמים בפרקליטות מחוז תל אביב לבין סנגוריו של פליסיאן, אמרו אנשי הפרקליטות כי קיים סיכוי רב שהמדינה "תלך אחורה" עם התיק ושפליסיאן ישתחרר לחופשי.

בני משפחתו של פליסיאן, הנאשם ברצח ליז טרובישי וניר כץ בבר-נוער, הגיבו באושר למשמע האפשרות שכתב האישום נגדו יבוטל. "שמחה, זה מה שאנחנו מרגישים. שמחה שהתיק התפרק להם (למשטרה) בידיים", אמר אמש (רביעי) בהתרגשות אחיו של חגי, בני פליסיאן, בשיחה עם וואלה! חדשות. "היינו עם האמת שלנו מההתחלה ועד הסוף. והנה, עכשיו זו ההוכחה שכל מה שאמרנו היה אמת ולא שקר".

עוד על פרשת הבר-נוער:
בני פליסיאן: "המשטרה בנתה סרט ורצתה שנשחק בו"
חקירת המשטרה בתיק הבר-נוער: כישלון רודף כישלון
הרצח בבר-נוער: האישום נגד פליסיאן עשוי להתבטל

כתב אישום לחגי פליסיאן החשוד ברצח בבר-נוער, יולי 2013. דרור עינב
"זו ההוכחה שכל מה שאמרנו היה אמת". חגי פליסיאן/דרור עינב

על פי כתב האישום, שהתבסס בעיקר על עדותו של עד המדינה, חגי נכנס למועדון הקהילה הגאה וירה לעבר הנוכחים כדי לנקום עבירות מין שביצע לכאורה מנהל המועדון דאז, שאול גנון, באחיו בני. "אמרנו מההתחלה שהוא היה שקרן - והוא שקרן", אמר בני אמש. "אמרנו שהכול ייפול עליו - והנה רואים את זה". לדבריו, התעורר אתמול למשמע הבשורות. "צעקתי 'הקדוש ברוך הוא, אנחנו אוהבים אותך'".

הוא סיפר כי דיבר עם אחיו מיד כששמע את ההודעה. "הוא התרגש, אבל הוא בהלם", אמר. "כל עוד הוא לא רואה את עצמו בחוץ והוא לא מחוץ לסורג ובריח, הוא לא קולט שזה נגמר. רק כשיהיה בחוץ, הוא יבין". הוא סיכם את תחושותיו: "לאורך כל הדרך בניתם לעצמכם סרט ואתם רציתם שאני אהיה שחקן בסרט שלכם, אבל זה לא יצליח - והאמת תצא לאור".

אם המשפחה, רבקה, הגיבה גם היא בהתרגשות למשמע האפשרות שבנה ישוחרר בקרוב. "הגעתי לעבודה והבוסית שלי אמרה שמדברים על זה שחגי עומד להשתחרר", סיפרה. "לא הגבתי, הייתי אדישה, אבל פתאום התחיל מרתון טלפונים מהתקשורת. אז, התחלתי להבין מה קורה". לדבריה, היא "לא מצליחה לעכל את זה". היא תיארה את החודשים האחרונים: "הרבה תפילות וצדקות, זה מה שהחזיק אותי. תמיד אמרתי שחגי חף מפשע ושהצדק ייצא לאור, במוקדם או במאוחר".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully