וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

465 אלף בארה"ב ללא חשמל: "לא יכולים לחכות לקיץ"

15.2.2014 / 0:01

מעל 60 ס"מ של שלג כבר הצטברו בניו יורק, אך הלילה הוא הפסיק לרדת. הדרכים עדיין חסומות, ואמריקנים רבים נאלצו לבטל את התכניות ליום האהבה. "נראה כאילו קופידון הקיא פה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(צפו: מדינות מזרח ארצות הברית משותקות, אתמול)

מיליוני תושבים אמריקנים התעוררו אתמול (שישי) ליום אהבה מושלג מהרגיל. משלוחי הפרחים שהתעכבו היו כנראה הדאגה האחרונה של תושבי צפון-מזרח המדינה, שנאלצו להתמודד עם כבישים קפואים, ביטול של לא פחות מ-6,500 טיסות ביום אחד ומשרדי ממשלה סגורים. עם זאת, השלג פסק לפי שעה מלרדת, ומספר הבתים המנותקים מרשת החשמל ירד מ-1.2 מיליון לכ-465 אלף "בלבד".

בצפון ניו יורק הצטברו בין 30 ל-68 סנטימטרים של שלג. אלכסנדר באז, בן 24, סיפר לסוכנות הידיעות AP כי הוא בילה שעתיים בפינוי השלג, רק כדי שיוכל לחלץ את מכוניתו ולהתחיל במסע המפרך לעבודה. "זו תהיה נסיעה ארוכה ואיטית", העריך, "אני לא יכול לחכות לקיץ". בימים האחרונים דווח על כמה תאונות דרכים, הגדולה שבהן מחוץ לפילדלפיה, שם עשרות מכוניות החליקו הבוקר וחסמו את הדרך המהירה.

עוד בוואלה! חדשות:
עשרות ילדי זרים מחכים לאישור: "ישראלים לכל דבר"
למה ציפורים מתאבדות לתוך שמשת הרכב שלנו?
ארדואן: צריך למחוא כפיים לאזרחים שהיו על המרמרה

סערת שלגים בארצות הברית. רויטרס
"הסערה לא הייתה יכולה להגיע בזמן יותר גרוע עבורנו"/רויטרס

בתי הספר במדינות צפון-מזרח ארה"ב נותרו אמש סגורים, אולם השגרה חוזרת לאטה, עם ירידה במספר ביטולי הטיסות, ופתיחת מרבית הכבישים לתנועה. הסערה הנוכחית הביאה עד כה למותם של 24 בני אדם, רובם בתאונות דרכים, וברשויות מקווים שלא ייאלצו לטפל במקרי מוות נוספים.

מין לין, תושבת ניו יורק בת 36, מתה לאחר שנדרסה על ידי מפלסת שלג מחוץ למרכז קניות בברוקלין. היא הובהלה למרכז רפואי סמוך, שם הצוות הרפואי הצליח ליילד את העובר שבבטנה באמצעות ניתוח קיסרי. התינוק מאושפז במצב אנוש, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותה של האם. נסיבות האירוע נבדקות בידי הרשויות.

חורף זה מסתמן כאחת העונות המושלגות ביותר בהיסטוריה האמריקנית. בוושינגטון, דטרויט, בוסטון, שיקגו וערים נוספות כבר ירד בין פי שניים לפי שלושה מכמות השלג הממוצעת לתקופה זה. "הסערה לא הייתה יכולה להגיע בזמן יותר גרוע עבורנו", סיפרה דונה מאהיר, בעלת חנות פרחים בניו המפשייר, שם הצטברו כ-30 סנטימטרים של שלג, ומנעו ממנה להוציא את כל משלוחי הפרחים לרגל יום האהבה. השליח, בראד פאלמר, בחר לתאר את המצב בצורה יצירתית יותר: "זה נראה כאילו קופידון הקיא פה".

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully