וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי: קרובים לנירמול היחסים עם ישראל

10.2.2014 / 0:02

בראיון לטלוויזיה, סיפר השר אחמט דאווטאולו על "התפתחויות חיוביות" ו"התקדמות משמעותית" בשיחות בין ישראל לטורקיה בנוגע לפיצויים למשפחות הרוגי המרמרה

שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, בראיון באולפן רשת TRT, 24 ביוני 2012. רויטרס
"רוב ההבדלים בין הצדדים נמחקו". דאווטאולו/רויטרס

ישראל וטורקיה קרובות מתמיד להסכם פיוס ונירמול היחסים ביניהן, שישים קץ לנתק בין המדינות מאז פרשת המשט הטורקי לעזה בשנת 2010 - כך אמר אתמול (ראשון) שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, בראיון טלוויזיוני. דוואטאולו הסביר כי "לאחרונה ישנה גישה חדשה בשיחות הפיצוי, רוב ההבדלים בין הצדדים נמחקו".

עוד על יחסי ישראל-טורקיה:
התקדמות ניכרת במו"מ על הפיצויים להרוגי ה"מרמרה"
לראשונה מהמשט: שר ישראלי נפגש עם מקבילו הטורקי
פיוס עם טורקיה: נתניהו התנצל בפני ארדואן

דאווטאולו לא ציין תאריך יעד לפתרון המחלוקת בין המדינות אך הבהיר כי "היו התפתחויות חיוביות" בימים האחרונים וכי "הושגה התקדמות משמעותית". דאווטאולו נמנע ממסירת פרטים על היקף הפיצויים שישראל תשלם למשפחותיהם של האזרחים הטורקים שנהרגו בפשיטה על האנייה "מאווי מרמרה". הוא ציין רק שבסוגיה זו הפערים בין הצדדים הצטמצמו לאחרונה.

המדינה לא תערער על זיכויו של אביגדור ליברמן. מור שאולי
הרבה להתבטא בעבר נגד המשא ומתן לפיוס עם טורקיה. ליברמן/מור שאולי

דאווטאולו הוסיף באותו ראיון כי לצד הפיצויים למשפחות הרוגי המשט, טורקיה דורשת במסגרת המשא ומתן עם ישראל גם את הקלת המצור על רצועת עזה. דאווטאולו קשר בין סוגיה זו לבין החזרת צוות השגרירות הטורקית לתל אביב במסגרת הסכם הפיוס, כאשר אמר שטורקיה מעוניינת ב"נציגות בולטת" בישראל כדי לפקח על הקלת המצור מעל עזה.

מקבילו הישראלי של דאווטאולו, שר החוץ אביגדור ליברמן, הרבה להתבטא בעבר נגד המשא ומתן לפיוס עם טורקיה, שהחל בחודש מרץ אשתקד. עם זאת, מאז חזרתו למשרד החוץ בנובמבר האחרון, ליברמן נמנע מהתייחסות פומבית לסוגיה. גורמים מדיניים בירושלים מעריכים כי שר החוץ תומך כעת בהגעה להסכם עם טורקיה ובכל מקרה לא ימנע השגת הסכם כזה.

(עדכון אחרון: 23:02)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully